![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hyvä, että pääsit aloittelemaan hyvällä vehkeellä autonelvyttäjän uraasi. Nyt voit aina verrata tähän kokemukseen. Ostin itselleni käytetyn kolmivaiheinvertterimigin valovirtakoneiden jälkeen. Ilo on kuulla tasaista valokaaren palamista sen valovirtaisen räkimisen sijaan. 800 € sijoitus oli ehdottoman kannattava! Sammutinpullosta tehty hiilidioksidipullo on itselläni, enkä ole muuta osannut kaivata kokemusten puutteeessa. Appivainaa painosti turaamaan sunnyaan huonoin sähköin täytelankamarkettihirvityksellä. Kutsuin toimintaa kiroilemiseksi hitsaamisen asemesta. ![]() Ja ääni monipuoliselle Euromaskille täältäkin.
|
|||
|
|||
|
Hitsauskoulu jatkui eilen uusilla turaelmilla. Samaisella Kemppi minarcmig Adaptive 170:lla hitsasin 50mm kulmarautaa kiinni toiseen. Pääty vastaan pääty. Huolellinen putsaus kulmahiomakoneella.
Koneen volyymit 3,5 mm levyn kohdalle ja lanka palamaan. Ihmetys oli suuri kun saatoin savun hälvettyä todeta, että nuo kappaleet olivat kiinnittyneet toisiinsa. Hyvin jaksoi pikku miggi polttaa noinkin paksua rautaa. Sauma oli mielestäni hyvä ja sula tunkeutui kumpaankin kappaleeseen eikä jäänyt kylmäknööliksi pinnalle. Hitsauksen päälle tuli Hammerite-maalia ja nyt kiiltää peräkärry kuin Nasan raketti. Kyllä kelpaa ![]() Mistä sais lisää hitsattavaa ?
|
|||
|
|||
|
Itse ostin Migatronicin Automig 273 ja siihen sammutinpullosta hiilaripullo. Lisävarusteena otin langansyötön säätimen polttimeen. Tyytyväinen olen itse ainakin tähän kapistukseen.
|
|||
|
|||
Kemppiä
Itsellä kokemusta oikeastaan vain Kempin koneista.
Tällä hetkellä tallissa seisoo melkein käyttämättömänä Kemppi PS 2800, FU20 lankalaatikko ja TU20 Tiggi. Itse jotenkin luotan enemmän näihin vanhoihin koneisiin, niissä ei ole mitään pikkusatiaisia piirilevyllä vaan ne voi korjata jos joku kyrvähtää (Jos pysyy kolvi kädessä). Itellä tosin sattuu kaveripiirissä olemaan seppä joka noita korjaa, niin mikäs ollessa ![]() Eli jos jollain seisoo tuollainen aarre nurkassa, mistä on kortti palanut niin minun kautta saa tietoa kuka niitä oikeasti osaa huokeaan hintaan korjata ![]() Vielä ei Jeeppiä ole tarvinnut hitsailla (Kohta pakoputkijumppaa), mutta pojan apupyöriä sain viikolla jatkaa pidemmiksi
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() No ei vaan. Tuli itelle hankittua kaverilta "lainaan" ainakin 20v käyttämättömänä seissyt Kempin Migomag. Sormet syyhyäisi päästä kokeilemaan, mutta mukaan tuli tyhjä kaasupullo, joka käsittääkseni on omistuspullo, mutta tarra puuttuu syystä tai toisesta. Mikäs näissä on homman nimi jos yrittää mennä täyttämään pulloa, josta puuttuu tarra sen omistajuudesta? Ensimmäisenä varmaan herää kysymys, että onko se varastettu pullo? ![]() Onko vuokra- ja omistuspulloilla eri paikat, joissa niitä täytellään vai miten se ylipäätään menee? edittinä vielä semmonen, että löytyykö omistuspulloista ihan mustaa valkosella, eli joku paperi, jonka voi tarvittaessa/ pitää viedä mukana kun käy täyttämässä pulloa? Viimeksi muokannut Karvapöpö : 29.07.2016 12:16 |
|
|
|||
|
|||
|
Hommaa suosiolla omaksi hiilaripullo joka on tehty sammutinpullosta. 10kg pullo hintahaarukka 120-200e (noin) omasta maksoin 180e täytettynä. Siihen sit co2 mittari vaikka Biltemasta 39.90e (muistaakseni)
|
||||
|
||||
|
No jotain semmosta oon miettiny, niin ei tule ongelmia jatkossakaan. Mutta mistä?
|
|
|
|||
|
|||
|
Minä ostin täältä : http://sammutinhuolto.pohjanmaanpalv...70e-norm-248e/ Sain silloin 10kg pullon tuohon 180e hintaan. Sit seuraavan täytön yhteydessä jouduin ostamaan semmosen suojan vielä tohon venttiiliin, että suostuivat täyttämään sen.
Mutta turussa oli joku piste mistä olisi silloin saanut 120e pullon, mutten ehtinyt odottaa vaan hain tuolta. Paikallisista sammutinhuolloista kannattaa kysyä myös.
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu! Viimeksi muokannut Kris : 29.07.2016 20:30 |
|
|
||||
|
||||
|
FB n Äijien kirppiksellä, Lohjalla myynnissä 170 Kemppi ja pullo.
Tämä siis vinkkinä, 450 € oli hintana
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
||||
|
||||
|
Okkei. Mä tosiaan kun oon ymmärrtänyt, että niissä on jonkunsortin valkonen tarra, missä lukee omistajatiedot. Mutta eikai kukaan estä kokeilemista.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei mulla ainakaan ole ikinä ollu ja täytettykki on sen 50 kertaa.. Ja uutena ostinki.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ei pullossa lue muuten kuin tussilla kirjoitettuna kenen se on. Tarkastus tarraa ne enemmän kyttää koska on viimeeks pullo katsastetu.
Motonettikin myy ns omistuspullo oikeutta eli maksat paperista ja sen jälkeen voi siellä käydä vaihtamassa pullon täyteen. Se ei ollut ihan halpa muistaakseni, eikä tainnut olla pelkkää hiilidioksidia vaan argonseoksella. |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
![]() |
| Luokat |
| mig |