Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2016, 23:03
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Ja katto tarkkaan tuo taka panhardin rungonpuoleinen kunto. Vaimon autosta tuli kohtuu villi ajettava kun se lähti irti. Sinne oli pesiytynyt kaikkea kuraa ja rapaa. Oli aika hapan että piti tehä kokonaan uusi. Nyt ois helppo tehä ja pikkasen siirtää jos aiot korottaa jousista niin sais akselin oikeaan kohtaan ja panhardin loivempaan kulmaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2016, 23:33
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Tämäkin projekti on vähän taas edistynyt edellisen päivityksen jälkeen.
tuli nyt sitten tuo takapää rungosta kokonaan vaihdettua kun tuntu sieltä mätää löytyvän niin paljon niin omasta mielestä oli helpompi ja työn jälki parempi kun noin teki.
Runkopalkkien kyljet tuli tehtyä 3mm sähkösinkitystä ja pohja ja ¨katto¨ 5mm lattaraudasta, luulis kestävän.
Tuollanen rungon kylki jäi ylimääräseks jos joku tarvii niin voin siitä luopua sopu hintaan, ja jos joku muutenkin tarvii niin noita saatavana lisää kun piirustukset valmiiks löytyy!

Jousilautaset laitoin 8mm niin luulis vähän mätävaraa löytyvän

Mitenkäs nuitten panhardien kanssa tekis, kannattaisko tankoja vain pidentää tai lasketaanko kiinityspisteitä?
Itse ajattelin että jos kiinnityspisteitä vähän laskis ja sit teen nuo tangot uudet.

Jousiksi tuli jeep grand cherokeen etu vieterit eteen, ulkomaisilta sivuilta löysin tämän tiedon ja soitin offroadtarvikkeelle niin hän kävi tarkastamassa ja ne on samanlaiset paitsi 75mm korottavat, taakse tulee sit lj:n 75mm korottavat vieterit, iskareiksi pääty Amadan lisäsäiliölliset iskarit joka nurkkaan.

Keksiikö joku jotakin muuta mitä kannattais tehä nyt samalla?

Viimeksi muokannut Beme : 12.05.2017 20:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.08.2016, 16:42
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Sen mitä täältä lueskellut, niin kannattais vissiin tehdä tuollainen rungon jatkokohta viistolla liitoksella tai sit ns. salmiakkipalat jatkokohtaan.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.08.2016, 17:33
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Sen mitä täältä lueskellut, niin kannattais vissiin tehdä tuollainen rungon jatkokohta viistolla liitoksella tai sit ns. salmiakkipalat jatkokohtaan.
Liitoskohtaan laitoin 5mm lattarautaa kylkiin ja kun laitoin tuon pohjan ja katon palkkiin niin tein niin että se lattarauta tuli 30mm yli siihen vanhaan runkoon.
En sitten tiedä kestääkö mutta uskoisin että kestää, kyllä se voi olla että se salmiakkipala olis ollu parempi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2016, 16:24
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Tänään on iskarin kiinnikkeitä rakennellu, nyt en vaan tiedä/osaa päättä josko iskareissa on kulma liian suuri!
Netistä yrittäny hakea mutta en saa oikein päättäväistä vastausta mitenkä tehä, eli auttakaa nyt alottelijaa
Vielä olis mahdollisuus muokata, mutta en haluais että nuo iskarin korvat roikkuu akselin alla!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	1679
Size:	114,3 Kt
ID:	72585  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2016, 17:17
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


eiks see nyt näin ollut et mita lähemmas pöyra ja pystyasennossa iskari on nii toimi hyvin,,miksi muuten TR3 luokassa kaikkilla on iskarit suurinpiirtein pystyasennossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2016, 18:01
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Joo, paljon pystympään kannattaa laittaa - Tuossa asennossa iskareista ei ole juuri hyötyä. Mahdollisimman ulkolaitaan ja lähes pystyyn. Alakiinnikkeitä voi laskea akseliputken tasolle tai vähän allekin ilman että siitä on kamalasti haittaa. Parempi tietysti jos olisi tilaa nostaa yläkiinnikkeitä ylemmäs.

Ja ehkä tärkein vinkki: Iskarit ei saa pohjata vaikka otat jouset kokonaan pois. Jos iskari pääsee pohjaamaan töyssyssä niin se menee rikki.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
bj75, land cruiser, lj70, projekti, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Osta "Sika säkissä" motonetista Chit-Chat 25 08.02.2008 00:09
Sika Elmo Jokes 0 28.03.2006 09:11
M: Sika säkissä,eli letkulämmitin! Hujane O/M/V Muut 0 22.11.2004 20:55
sika bono Jokes 0 29.10.2002 14:39
Sika SamppaFIN Jokes 0 12.08.2002 15:14


Sivu luotu: 09:14 (GMT +2).