![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Releessä olevat diodit näyttäisi olevan zenerdiodeja jotka määrää releen vetojännitteen.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tohon IG napaa syötetään säätimelle jännitettä diodin kautta ja vastuksella alennettuna. Diodi estää syötön toiseen suuntaan. Releen 2 napaan tulee akulta 24 v ja tohon 4. napaa 30 V eli laturin ulostulojännite ilman, että akkujännite häiritsee sitä. Releen on toimittava niin, että se vetää navan 4 jännite on navan 2 jännitetasossa. Tulloin ei laturi syötä mitään akkuun.
Tuo on piirrosmerkistään huolimatta jonkunlainen alijänniterele. En lähtisi korvaamaan ihan " tavallisella" 24 V releellä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Se on nyt sitten selvä ettei normirelettä voi käyttää, turhan hienon systeemin on inssi suunnitellut. Riittäis kun valo ei pala jos laturi ei tuota virtaa just kuten itse aiemmin suunnittelin
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ei suoraan, mutta jos siihen lisää jänniteherkän liipaisun, niin taas toimii. EDIT: poistettu ylianalyyttinen aivopieru Viimeksi muokannut DogeYoke : 15.07.2016 08:17 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Normirele ei toimi...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kiitos, alkaa olemaan selvä tämä merkkivalon toiminta. Olin jotenkin siinä uskossa, että jännite ei mene hehkulampusta läpi. Ilmeisesti olin väärässä. Eli jos kytken korista maan tuohon napaan 2 niin mittarivalon pitäisi palaa kun virtalukko on asennossa ON.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Juuri näin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Moro. Mä laitoin omaan toyotaan24v peruutussummerin. Laturin merkkivaloliittymästä johto summerin + napaan ja öljyn paineanturiin johto -navasta. Paineanturi kytkee paineettomana. Eli kun auton käynnistää, kojetaulunalla oleva piipitys kertoo,että laturi toimii. Muutaman sekunnin päästä öljyn paine nousee ja piippa loppuu. Ei releitä.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| kysymys | jäbätsy83 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.05.2015 21:21 |
| kysymys? | ärjy | Chit-Chat | 5 | 22.07.2012 18:49 |
| kysymys | ärjy | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 4 | 21.11.2010 18:22 |