Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2016, 20:55
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja landman Näytä viesti
Wikken vaihdelaatikko ongelmista tuli mieleen,että kannattaa tarkistaa Jimnyn jakolaatikon alumiinisten runkokiinnikkeiden kunto. Itselläni kiinnike petti noin vuosi sitten Punkalla hiekkarinteessä yllättäen. Kotiin pääsin varoen ajamalla,kun tuin laatikon puukepillä ja kuormaliinalla. Uudet vahvemmat tilasin Jimnybitsiltä. Nyt taitaa punnan kurssikin olla tällekin hankinnalle suosiollinen.
Tattis! Hinattiin se vain huoltamoon amulla... Otetaan selvää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2016, 18:06
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.108
Unhappy

Ehjänä olivat...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2016, 01:23
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

tietääkö joku, onko nuo Jimpan jakolaatikon öljyproput samat kuin perissä?
Tuo poistotulppa ainakin näyttää samalta kuin perän, eli sellainen ilman ulkoista laippaa oleva. sutsukin marmoritiski ei tiennyt, kuulemma ei löydy osaluettelosta mitään tuolle wtf...

Täytyy hommata jostain proput ennenku alkaa vaihteleen öljyjä. Jos ovat yhtä tiukassa kuin perissä, niin proput on avaamisen jälkeen vaihtokunnossa
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2016, 07:57
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

On ne samanlaiset. Nykyään kaikki proput tulee magneetilla varustettuna.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.07.2016, 18:18
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Ok, kiitti.
Täytyy tilailla proppuja ja alkaa ölpän vaihtoon..
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.07.2016, 19:02
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Ne voi joskus olla aika tiukassa joo, ja kun huonolla avaimella vääntää niin kanta menee p*skaks. 3/8 on oikea avain tuolle, millisellä hajoo vaan se kanta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2016, 14:30
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Noniin, tänään postisetä toi 2" korotus sarjan ja muut härpäkkeet(korjauspuslat, jarruletkut, takajarrun säätö kulman ja takaiskarien alle pienet korotukset)..saako noi korjaus puslat kotikonstein vaihdettua vai vaatiiko prässin? Entäpä muita vinkkejä/huomioitavaa?
Kädetön en ihan ole mut kirves pysyy vähän paremmin kädessä kuin räikkä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2016, 12:38
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
tietääkö joku, onko nuo Jimpan jakolaatikon öljyproput samat kuin perissä?
Tuo poistotulppa ainakin näyttää samalta kuin perän, eli sellainen ilman ulkoista laippaa oleva. sutsukin marmoritiski ei tiennyt, kuulemma ei löydy osaluettelosta mitään tuolle wtf...

Täytyy hommata jostain proput ennenku alkaa vaihteleen öljyjä. Jos ovat yhtä tiukassa kuin perissä, niin proput on avaamisen jälkeen vaihtokunnossa
Meinasi tulla tähän väärää tietoa, eli perissä on täyttöproput erilaiset kuin laskuproput.
Vaihteistoissa on molemmat samalaisia kuin perien laskuproput, eikä näihin tule irtotiivisteitä.

Perien täyttöproppu 09248-20003, tarvittavan tiivisteen koko 20x26.

Proppu jossa magneetti 09246-16010.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2016, 12:47
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Jimnyn raitisilmasuodatin.


Tutkin tässä vähän raitisilmasuodatin asiaa, kun varaosaluettelosta ei löydy oikein mihinkään malliin suodatinta, vaikka sellainen on uudesta asti autossa ollut.

M13A moottorilla oleviin joissa on ilmastointi, käy suodatin 95860-81A10.
Vanhemmassa G-sarjan moottorilla olevassa näyttäisi olevan sama suojakansi suodattimen alle 95423-81A01, kuin uudemmassa ilmastoinnilla varustetussa Jimnyssä.

Eli suurella todennäköisyydellä tuo sama raikkari käy kaikkiin Jimnyihin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.10.2016, 15:13
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Tutkin tässä vähän raitisilmasuodatin asiaa, kun varaosaluettelosta ei löydy oikein mihinkään malliin suodatinta, vaikka sellainen on uudesta asti autossa ollut.

M13A moottorilla oleviin joissa on ilmastointi, käy suodatin 95860-81A10.
Vanhemmassa G-sarjan moottorilla olevassa näyttäisi olevan sama suojakansi suodattimen alle 95423-81A01, kuin uudemmassa ilmastoinnilla varustetussa Jimnyssä.

Eli suurella todennäköisyydellä tuo sama raikkari käy kaikkiin Jimnyihin.
Sattui tämä silmään, onko muka kaikissa jimpoissa raikasilmasuodatin?
Oma, -01 M13A ilman imastointi on aina toisinaan tuprautellut koivun siemeniä ym. silmille, ja olen ollut siksi siinä uskossa ettei siellä suodatinta ole.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.10.2016, 16:46
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Ei ole kaikissa tosiaan suodatinta. Sillä tuota asiaa koitin vähän selvitellä kun näyttäisi että näihin voi suodattimen laittaa joka uudemmista malleista löytyy.
Tietenkin sillä ehdolla että lämppärin kotelossa on luukku vänkärin jalkatilassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.08.2016, 05:58
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Meinasi tulla tähän väärää tietoa, eli perissä on täyttöproput erilaiset kuin laskuproput.
Vaihteistoissa on molemmat samalaisia kuin perien laskuproput, eikä näihin tule irtotiivisteitä.

Perien täyttöproppu 09248-20003, tarvittavan tiivisteen koko 20x26.

Proppu jossa magneetti 09246-16010.

Juu en jaksanu alkaa hommaileen siihen kiireeseen uusia laatikkojen proppuja, riskillä irroitin ilman varakappaleita, ja lähtivät ehyenä irti. Paikalleen sinisellä Hylomarilla tiivistettynä. Hyvin pitää.
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.08.2016, 08:06
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Palikat paikoillaan ja 30" pyörii alla ja kaaret avarrettu. Eteen laitoin orkkis kuraläpyskät ja sisälokarit paikoilleen, taakse pitäis tehdä uudet ja miettiä miten ne sais kiinni. Mtenkäs porukka on tilkinny muovilevikkeen ja peltikaaren väliin jääneen rakosen taka kaaressa? Taitaa kerätä aika paljon paskaa/kuraa tonne. Etrasta sais kumilevyä 5 ja 6mm vahvuisena, kokeilin 3mm mutta oli liian lörpööä, eikä kestä ryhdissä. Muovikaareen painelin sellasta kovaa u-listaa, tuli vähän siistimmän näköiset.
Ohjaustehostimen hankinnan hautaan tässäkohtaa unholaan sen verran köykäiseksi muuttu ohjaus uusilla kumeilla, hankook dynapro mt
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty suzuki jimny Pönde O/M/V Ajoneuvot 10 19.05.2013 09:53
Myyty Suzuki Jimny Smäkä O/M/V Ajoneuvot 1 14.06.2012 08:17
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
M: Suzuki Jimny raw O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2008 11:07


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).