![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#451
|
|||
|
|||
|
Ota ensin se liitin irti. Se on pahassa paikassa siellä kopan päällä muistaakseni ja vasta sen jälkeen siitä kytkinkopasta se anturi irti koska joudut pyörittämään sitä anturia. Oisko se anturi ollut kopassa klo 10 kohdalla kuskin puolella. Anturi on ihan pyörittämällä kiinni.
|
|
#452
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Liittimen irroitus oli viihteellistä ja k-18 kamaa. Sen verran paljon oli kirosanoja ilmassa. Koppaa on nostettu noin 50mm joten sinne juuri ja juuri sai sormet sopimaan. Ei vaan mittari lähtenyt toimimaan.... Silloin, kun kääntää avaimesta virrat päälle niin mittarin viisari nytkähtää pienesti ja palaa takaisin alkuun. Öljynpaine vaihtelee 130 ja 160 kilo-ohmin välillä. Tai noh.... En ole ihan varma onko mittarin alue ollut edes oikein, mutta anturin antama arvo kasvaa kierrosten mukana. Eli anturi voisi olla ehjä. Empähän vaan tajunnut tehdä samaa mittausta kiekka-anturille.... Pitänee lähipäivinä syöksyä uudelleen auton alle ja mitata. Samalla tavalla sekin kai toimii kuin öljynpaineanturi?
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth
|
|
#453
|
|||
|
|||
|
Ei toimi silleen. Mittaa ennemmin AC alueella jännitettä. Ohmi alueella voit kyllä tarkistaa että johdot ja käämi on kunnossa. Pitäs olla kohtuu pieni resistanssi.
AC jännite alueella ja kone käyntiin. Jännitteen pitäs nousta kierrosten mukana. Näin ainakin ymmärtääkseni. Toimii vähän niinku ABS tunnistimet. Eli induktiivinen anturi |
|
#454
|
|||
|
|||
|
Tuo kierrosanturi vaatii oskiloskoopin että sen toiminnan saa selville.
Sillä näkee signaalimuodon ja jännitteen mitä se anturi antaa pihalle. Yleismittari on aika köpö laitos selvittämään tuollaisten antureiden signaalia. Yleismittarilla voi ja kannattaa mitata anturin resistanssi. Eli vastusmittausalue yleismittarista ja uskoisin että ~1kohm on aika lähellä toimivan anturin resistanssia. Jos näyttää ääretöntä tai pyöreää nollaa niin anturi on rikki. |
|
#455
|
|||
|
|||
|
Puhdistin Charge Lamp relay-releen vänkärin jalkatilasta. Siinä vieressä on sellainen pyöreä rele jonka kyljessä on kärkien kuva. Mitä toimintaa se rele ohjaa? Voisiko siinä olla syy valoilmiöön?[/QUOTE]
Osaisiko kukaan Hj:ta tuntevista kertoa tuon releen tarkoituksen? Voisiko se olla ilmastointilaitteeseen liittyvä. Auossani sellaista ei ole koskaan ollut,joten miksi se rele olisi sitten tehtaalla laitettu? |
|
#456
|
||||
|
||||
|
Itsellä lakkasi merkkivalot syttymästä käynnistyksen yhteydessä. Ei siis syty se joulukuusi asennossa on kuten kuuluisi ja sitten sammua kun kone käynnistyy. Valot kuitenkin toimivat muuten kun on esim lukot päällä tai kässäri päällä. Mikä rele niitä ohjaa käynnistyksen yhteydessä? Se charge lamp relay ei vissiin liity tähän?
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
#457
|
||||
|
||||
|
Nappasin vielä charger lamp relayn irti ja kolvasin uudelleen. Haisi sähkölle ja kuoren sisällä ruskeata töhnää. Toimenpide ei vaikuttanut valojen toimimattomuuteen. Sama myös rele irti. Täytyy varmaan katsella toista tilalle. Lataus on 26V tyvjäkäynnillä mikä melko alhainen. Ennen raksui joku rele kun käynnisteli. Vian ilmettyä ei. Oliko se just toi vai joku muu? Mielestäni tuo ei paljoa raksuisi mutta tiedä näistä. Muuten hj selvitti 3000 km lapinreissun kunnialla.
Katoin laturin hiilet, noin 15 mm ja hyvän näköiset. Sinne kolvatessa olivat muistaakseni 100 000 km sitter 10 mm pidemmät. Noiden loppuminenhan yleensä johtaa siihen joulukuusi ilmiöön. Säädin oli ok näköinen mut hiilisillan elektroniikka oli melko huonon näköistä, oli kyllä sitä jo hiilten vaihdon yhteydessä. Täytyy vaihtaa toisesta laturista noi osat ja katsoa sit. Menee kyl ensiviikolle kun ne on eri paikkakunnalla. Toi merkkivalojen puuttuminen ei kuitenkaan pitäis noista johtua. Joku releongelma se varmaan on.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 04.07.2016 17:19 Perustelu: tutkittu lisää |
|
#458
|
||||
|
||||
|
Vaihdoin tänään uuden hiilisillan jossa uudet hiilet valmiiksi juotettuna. Lataus palasi normaaliksi 27,8V tyhjäkäynnillä eilen täydeksi ladatuilla akuilla. Jännitteensäädintä en vaihtanut. Otin hillisillan Toyotalta kun hinta oli 51€ ja siinä myös elektroniikkakomponentit joita 30€ tarvikkeessa ei ole. Imeisesti hiilet eivät enää alle sentin mittaisina anna täysiä tehoja. Ja ne elektroniikkakomponentit olivat melko morjens näköisiä siinä vanhassa. Niiden tarpeellisuudesta en kyllä osaa sanoa.
Tarvitsisin vielä toimivan kolme nastaisen laturin merkkivalon releen (charge lamp reley 27790-57010). Sellaista voi tarjota privalla jos löytyy.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
#459
|
|||
|
|||
|
Tarvitsisin vielä toimivan kolme nastaisen laturin merkkivalon releen (charge lamp reley 27790-57010). Sellaista voi tarjota privalla jos löytyy.[/QUOTE]
Minulla onneksi auttoi liittimien hionta. Ajettu sen jälkeen 200 km eikä kertaakaan valot edes välähtäneet. Tuskaillessani tuon ongelman kanssa huomasin jenkeissä myynnissä noita alkuperäisiä releitä hintaan 89$ +posti 50$. Paikkaa en muista mutta guuklettamalla charge lamp relay pääsee tilauspaikkaan käsiksi. Se toinen, pyöreä rele siinä vieressä liittyy toyota-huoltomiehen mukaan etuvedon kytkentään. Huoltomiehellä on Hj60. |
|
#460
|
||||
|
||||
|
Yks rele tulossa kokeiluun. Sen toiminnan voi todeta ihan mittaamalla. Rele käteen ja vastusta ei saa olla vierekkäisten nastojen välissä eikä oikeanpuoleisen ja yksinäisen välillä. Sit voi vielä syöttää 24V yksinäiseen nastaan ja maa oikeanpuoleisen. Silloin ei saa olla jatkuvuutta vierekkäisten nastojen välillä. Nämä ulkomuistista. Ei kannata kokeilla virran syöttöä katsomatta ensin huolto-oppaasta. Omassa releessä jatkuvuutta ei ollut kummassakaan testissä. Päästi sit savut kun syötin virtaa tahallaan väärään nastaan. Se oli jo niin paskana ettei ollut menetettävää ja perinteiset temput tehty. Harvinaisen monimutkaisen releen on inssit kyllä keksineet.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
#461
|
|||
|
|||
|
Paljos muilla on ahtopaineet 12 ht koneessa ja mitä kestää
|
|
#462
|
||||
|
||||
|
1.5bar kovassa vedätyksessä.
Konehan varmasti kestää mutta tuo pikkune vakio turbo tuski kovin kauaa. Lompakko jos sallis niin tilais ausseista Gturbon ja vahvistetut männät...
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
|
#463
|
||||
|
||||
|
Kovassa vejossa näyttää 1.9 nasahtavan viisariin, normiajossa yrittäny seyrata että ei yli 1.5 mentäs.
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine... |
|
#464
|
||||
|
||||
Joko 35 pelkällä näytöllä..?
Hee viisaammat. Nyt kun näyttää et HDJ porukka saa leimattua 35" alle ja 60kin on kuulemma lappu olemassa millä saa 35 alle ni onko joku tonkinu millä tuota 61 on viety esim. Australiaan? Löytyskö sieltä helpotusta "meillekkin"?
__________________
Something happens in 90 miles per hour...All the sounds and engine wibrations are gone... You become as one with the engine... |
|
#465
|
|||
|
|||
|
Mikä ois hinta laatu suhteeltaan järkevä ahdin tehon lisäykseen
|
|
#466
|
|||
|
|||
HJ 60/61 akselipaino
Moi,
Viitsisikö joku vilkaista rekisteriotteesta etuakselin akselimassan? Yli 1350kg mallit kiinnostaa (jos löytyy).. |
|
#467
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Tai to3/4
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
#468
|
|||
|
|||
|
On kyllä kiva huomata ajavansa autolla, joka herättää huomiota jopa parkissa ollessaan! Savonlinnan torin reunalla ajoin jonkin moternin muovisen cruiserin viereen, ja torilla evästäessäni saatoin huomata muidenkin huomanneen kuus'ykkösen olevan kuvauksellisen kaunis ruosteineen kaikkineen. OME:n alusta ja 7.50-16 kokoiset karkeat michelinit ovat ihan nätit ja hyvin rullaavat. Riihimäelläkin mieshenkilö pyöri jalkakäytävällä kulkinettani ihaillen, oletan.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#469
|
|||
|
|||
|
Kuulemma toi hx35 herää liian myöhään kuin toi 3/4
|
|
#470
|
||||
|
||||
|
Mihinkäs kuusykköseen sais helposti ö-paineanturin? Ja missäs se orkkis anturi sijaitsee? Alkuperäinen mittari kun ei oikein näytä hyviä lukemia, niin hyvä olis noi paineet tarkistaa..
|
|
#471
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
#472
|
|||
|
|||
|
Mites muuten käykö 60 polttoaineen siirtopumppu 61? Nykynen vuotaa tms
|
|
#473
|
|||
|
|||
|
Kukaan? Siis HJ61...
|
|
#474
|
||||
|
||||
|
Auto -82 hj60 ja siihen olis tarkotus ympätä uudemman mallinen laturi missä sisäinen säädin(45A). Nyppäänkö laturin releeltä liittimen irti ja siitä liittimestä jatkan kolme johtoo laturille?
Miksi johto B on niin paksu auton johtosarjassa? Jossain oli huhua et laturin merkkivalon johdon väliin pitäis laittaa diodi? Ja sulakkeetki tarvii johtoijin? Minkä kokoset 20A? Pistetään ny selkee kuva ajatuksesta |
|
#475
|
|||
|
|||
|
Kenenkään entinen / tietoa autosta :
http://m.nettiauto.com/toyota/land-c...=42&vifNav=Y#3 |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 21.08.2025 08:39 |
| Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
| Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
| Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |