Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2016, 09:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
4.0 renix ja ho, käykö moottorit fyysisesti ristiin. Eikö muutokset tullut neljälitraiseen myöhemmin?
Jos sattuu siis semmoinen, että 4.0 renixista tulee konevaurio tai menee väljäksi ja löytyy kohtuuhintainen 4.0 HO XJ-kopasta, niin voi vaan nostella toisen pois ja toista tilalle?
Käy ristiin. Vetolevy pitää vaihtaa vanhasta koneesta, ja toki imusarja yms. Voi myös kikkailla uudempien parempien kansien kanssa, mutta jotain antureita joutuu silloin soveltamaan; en ihan tarkkaan enää muista mitä kaikkea pystyi kikkailemaan ristiin. Muistaakseni Renixissä on myös nakutustunnistin jota ei löydy HO- koneesta, paikka sille pitäisi kuitenkin löytyä myös uudemmasta valusta.


Lainaus:
EDIT: ai niin, mistä kohti tuo renix ottaa tyhjäkäyntiventtiilille ilman? Tuo kone vuotaa öljyä venakopalta ja pesin sitä käydessä vedellä apumiehen puolelta mutta sattui huljahtamaan sitten imu/pakosarjan päälle ja mokoma meinasi sammua. Siis vetikö IAC-venttiilille vettä vai paljastuiko imuvuoto.
Tämähän välillä jää startissa huutamaan mutta yleensä rauhoittuu hetken päästä ja kulutuskaan ei ihan mahdoton ole, joten ei ehkä imuvuotoa sen perusteella, vain viallinen IAC.
Imuputken kautta ilmanputsarilta se ilma tulee kuten moottorille yleensäkin. Kaasuläppäkotelossa on kolo mistä vetää ilman kaasuläpän ohi. Jos ulkopuolelta vettä kaataessa imee vettä sisäänsä niin kuten epäilitkin löysit imuvuodon. Ei pitäisi mennä vettä sisään ulkopuolelta.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2016, 09:51
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Imuputken kautta ilmanputsarilta se ilma tulee kuten moottorille yleensäkin. Kaasuläppäkotelossa on kolo mistä vetää ilman kaasuläpän ohi. Jos ulkopuolelta vettä kaataessa imee vettä sisäänsä niin kuten epäilitkin löysit imuvuodon. Ei pitäisi mennä vettä sisään ulkopuolelta.
Niinpä niin.
Kiitoksia nyt vahvistuksesta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2016, 11:46
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Renixin ja H.O.-koneen imusarjat EI ole vaihtokelpoisia keskenään!! Että jos Renixin tilalle heittää H.O.-koneen, niin kansi pitää ottaa Renixistä, jonka jälkeen se on taas Renix-kone!! Kun se tehoero on osaksi kannessa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2016, 11:51
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Renixin ja H.O.-koneen imusarjat EI ole vaihtokelpoisia keskenään!! Että jos Renixin tilalle heittää H.O.-koneen, niin kansi pitää ottaa Renixistä, jonka jälkeen se on taas Renix-kone!! Kun se tehoero on osaksi kannessa...
Mokomat insinöörit tehneet tuonkin sitten vaikeaksi...

No, jospa tuolla nyt pärjäisi vaikka siinä on kyllä pientä huohotustakin huomattavissa. Ja 260tkm ajettu kone vasta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2016, 12:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Renixin ja H.O.-koneen imusarjat EI ole vaihtokelpoisia keskenään!! Että jos Renixin tilalle heittää H.O.-koneen, niin kansi pitää ottaa Renixistä, jonka jälkeen se on taas Renix-kone!! Kun se tehoero on osaksi kannessa...
Ei tarvitse, netti on pullollaan ohjeita miten homma hoidetaan paremmin hengittävän HO- kannen kanssa ja Renixin imusarjalla

Esim. tämä (tunnettu tyyppi jeepforumilla joka mm. itse on tehnyt useampia HO -> Renix swappeja):
http://cruiser54.com/?p=100

Lainaus:
The HO and Renix have some differences but none that can’t be overcome very easily.

One running change was that the rear of the head was no longer drilled and tapped for the temperature gauge sender beginning in the 96 model year. The sender can be relocated to the threaded hole in the thermostat housing taken from an HO engine. You’ll have to extend the wire to that location. Some brave souls even drill and tap the HO head at the rear for the sender.

You will be using the intake and exhaust manifolds from your Renix, along with all your sensors and wiring. Since the intake ports of the HO are slightly different, you use the Renix gasket. Exhaust ports are identical.

You will need to use your Renix distributor as it is different than the HO design. See Tips #12 – Setting Your 4.0 to #1 TDC and #13 – Distributor Indexing to be sure you get the distributor installed correctly.

The flywheel or flexplate from the Renix must be used so your CPS gets the correct signals. The valve cover from the Renix allows you to keep your CCV system intact and requires no modifications.

The HO block will have a plug in the coolant galley on the driver’s side of the block, closest to the front, which needs to be removed so your Coolant Temp Sensor can be installed in it’s place just as it is on the Renix. It requires a 5/16” square drive or a modified 3/8” drive that has been ground down to fit. Do this before installing the engine.

As for the knock sensor, which is located just above the oil pan on the driver’s side of the engine about mid way, all the blocks I’ve seen are threaded for it. If not, I’ve heard they may be drilled but not tapped. Tap the hole if that’s the case.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.06.2016 12:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2016, 06:32
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Olikos niin että Renix:in ja HO:n syylärit on erilaisia?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2016, 07:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Syylari, paiauntasäiliö ja termostaattikotelo on erilaiset. Renixissä suljettu systeemi, HO:ssa avoin.

Helppo muuttaa HO:n systeemiksi edellämainitut osat vaihtaen. Sähköflektin anturi siirretään tällöin renixissä syylarista termarikotelon reikään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2016, 07:36
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Ok. Olisi tarkoitus hankkia HO:n uusi syyläri kun ei meinaa lämmöt pysyä kurissa. Eli pitää haalia korkillinen malli jostain.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.07.2016, 11:43
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 131
Perusasetus

Joo määki vaihan syyläriä ja juuri avoimeksi . Tuohon sai kyllä ton anturin ruuvattua syyläriin kiinni.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2016, 14:49
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
kuten epäilitkin löysit imuvuodon. Ei pitäisi mennä vettä sisään ulkopuolelta.
Tein tarkempaa tutkimusta vielä. Kylmänä ei vesi tee oireita, joten käytin lämpöiseksi. 5 pytyn seutuville se sijoittuu
Kaatelin pullosta vettä sillätavalla, että valui venakopan ja kannen reunaa. Tosiaan 5. pytyn kohdalta imaisi vedet näkymättömiin ja alkoi kone rykiä.
Öljytöhnää siinä päällä enkä enää kiinnostunut putsailemaan. Ehkä kansi halki siitä kohti tai sitten vetää tiivisteen välistä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).