Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.06.2016, 10:40
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Happianturit

Minulla on kaksi pikku kattia ja molemmissa anturit ennen niitä. hyvin lähellä konetta ja sojoittavat suurinpiirtein eteenpäin. 3 johtoa näyttää niissä olevan.

Jostain löysin tiedon että eivät ole samanalaisia. Olisikohan johtojen pitudessa tai liittimissä eroa.

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vanha 15.06.2016, 11:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Minulla on kaksi pikku kattia ja molemmissa anturit ennen niitä. hyvin lähellä konetta ja sojoittavat suurinpiirtein eteenpäin. 3 johtoa näyttää niissä olevan.

Jostain löysin tiedon että eivät ole samanalaisia. Olisikohan johtojen pitudessa tai liittimissä eroa.
On, joka vehkeessä on erilaiset ja luettelotietoihin ei voi luottaa, mallin mukaan pitää WJ:n happitunnistimet myydä, muuten menee aina väärin. Tälläviikolla yhden vaihtanut, mallin mukaan löytyi hyllystä oikea, viimeviikolla asiakas haki yhden, otti mallin irti ensin, luettelon mukaan olis saanu väärän... Nää on hankalia, siksi ei ole nettikaupassa mulla niitä...

-96 lähtien on kattien jälkeen myös pakko olla happitunnistin!! Ainakin niiden etummaisten, kuten edellä kirjoitin, eli jos sulla on kaksi ennen kahta kattia, sulla on kattien jälkeen ennen Y-putkea myös kaksi!!!
Vanha 15.06.2016, 14:18
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Perusasetus

Jos vaivautuu avaamaan tuon laittamani linkin niin näkee sijainnit kuvasta aika hyvin. Samaten alta löytyy chryslerin tilauskoodit vuosimalleittain joiden mukaan voi päätellä miten pituudet vaihtelee eri vuosimalleissa.
Vastaa lainaten
Vanha 15.06.2016, 19:56
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Anturi

Olen kiinnostunut vain kattia ennen olevista antureista joita mulla on kaksi (vikakoodi viittaa sinne). Kiitokset Jamantille. Pitää siis ensin katsoa koodi vanhasta anturista ja sen mukaan hakea uusi, jotta saa oikean ensimmäisellä yrityksellä. Katalogit tosiaan antavat ristiriitaisia ja hämmentäviä tietoja.

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vanha 15.06.2016, 20:13
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Olen kiinnostunut vain kattia ennen olevista antureista joita mulla on kaksi (vikakoodi viittaa sinne). Kiitokset Jamantille. Pitää siis ensin katsoa koodi vanhasta anturista ja sen mukaan hakea uusi, jotta saa oikean ensimmäisellä yrityksellä. Katalogit tosiaan antavat ristiriitaisia ja hämmentäviä tietoja.
Ihme on, jos vanhasta happitunnistimesta saat mitään koodia selville.... Irti ja mallin kanssa hakemaan....
Vanha 15.06.2016, 21:48
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Perusasetus

WJ:n ohjaussimpukka on vissiin vikaantunut.
Tuli eräänäpäivänä ilmi, että toiseen suuntaan renkaat kääntyvät normaalisti mutta toiseen suuntaan renkaiden kääntö jää jonkin verran maksimista (vaihtelevan määrän).

Vetarit ja ohjausvaimennin käytetty irti niillä ei ollut vaikutusta.

Ohjauksen ääriasentoon (Silläpuolen jonne ei oikein käänny) liittyy hieman työn ääniä, kolinaa ja pauketta. Oletan äänien tulevan rattiakselista kun sen nivelien välykset poistuvat simpukan äkkinäisesti pysähtyessä, mutta voi äänet tulla itse simpukastakin.

Tämä kuvahan kertookin Saginawin rakenteesta

Ohjaukseen kun joutuu hieman paneutumaan niin tuli sen parannus mieleen.
Ohjaus on ollut autossa mielestäni aina liian eurooppalainen. Liian jäykkä.
Onkohan ohjauksen tehostukseen palikkaa maailmalla tai pystyyköhän tehostimen linja paineita jotenkin muuttamaan jotta saisi lisää voimaa tehostukseen?

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 16.06.2016 22:41 Perustelu: Kuva Saginawista
Vastaa lainaten
Vanha 16.06.2016, 06:35
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Perusasetus

Jatko kysymyksenä...
Mikähän ohjaussimpukassa hajoaa kun liikerata pienenee?
Kannattaako noita korjata?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34

Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).