![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Liinat ristissä?? Jos tulee kovempi sivuttais tälli niin eikö tuo auto pääse keikahtamaan nurin. Onhan tuossa pieni vipuvarsi joka pitää autoa pystyssä mutta jos olisi joka nurkasta poispäin veto niin olisi tukevampi. Poliisithan eivät tunnetusti ole paljoa vektoreita koulussa pyöritellyt, lähinnä tussaria ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse on tullut noin laitettua ja hyvin on pysynyt eikä moitteitakaan ole tullut. Liinat pysyvät hyvin paikallaan, kun rengas painuu liinan alla kiristäessä lyttyyn. Toki myös keskilukko, P ja käsijarru päällä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sillai ku ammattilaiset eli hinurit. eli vinssi vaijeri keulassa ja yks liina vanteesta
![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Henkilöauton yhdessä pyörässä oli sidontaliina.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yhden kerran on omalle kohdalle sattunut että vetoautosta oli koukun runko ruostunut sisäpuolelta ja risteyksestä käännyttäessä koukku poikki ja kärry kyytiläisineen liikenteenjakajan päälle.
Kilpuri oli sidottu edestä ja takaa yksillä liinoilla niin että liina meni vanteiden läpi puolelta toiselle ja kiinnitys kärryn nurkkiin. Takaliina ei kestänyt äkkipysäystä vaan liina leikkautui poikki vanteen kohdalta,ja auto hyppäsi aisan päälle. Sen jälkeen olen aina sitonut niin että joka nurkkaan oma liina ja koukku suoraan kiinni vanteeseen tai akseliin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen jälkeen suosiolla sitonut liina/kulma. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
"Ammattilaisena" olen tykästyny sitomaan hirttosilmukka renkaan yläosan yli ja eturenkaista vetoa eteen ja takaa taakse. Ja samalla sivuille, kun kiinnityspisteet on kärryn/lavan reunassa. Ja lähimpään mahdolliseen sidontapisteeseen. Seisontajarru ja mahdollinen p-vaihde kytkettynä. Tuo tyyli on aika helppo ja toimii lähes kaikkiin autoihin. Kun liinat on kiristetty niin että rengas on sopivasti läjässä, ei ne löysty kuopissakaan.
Vanteiden läpi pujottamalla saa vielä vähän tukevammin kiinni, mutta kaikista vanteista ei saa liinaa läpi. Lisäksi voi olla teräviä kulmia ja jos oikein hienot vanteet on, niin pitää varoa liinan tekemiä jälkiä. Offipeleissä varmasti onnistuu akseleistakin sitominen, mutta toisaalta vähän turhaa lähteä auton alle kyykistylemään kun ei tarvi. Lisäksi mitä lähempää auton nurkkia saa sidottua, sen tukevammin se pysyy. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ite vedän renkaan yli pitkittäissuunnassa keskeltä, tarvis vaan liinassa olla ylimääräinen koukku kiristyspuolelle, niin sais lukon helppoon paikkaan.
Toimii hyvin noissa reikäkärryissä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja muistakaa sitte että kiristimen pittää AINA olla tuossa Repro:n kuvan asennoissa, eli aivan alas asti käännettynä.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ite en ees käytä lukottomia räikkiä Kerran oon nähny kun heitossa nousi alhaalla ollut kahva pystyyn ja liina löysälle, seuraavassa montussa se sit olikin lavalla kun koukku hyppäsi vanteen reiästä (niin ja ei ollut sitova liina, oli ihan vaan kuivumassa) Eli jos kahvan sulkee kokonaan ja saa nostettua sen ylös ilman, et salpaan koskee, niin jättää hyllyyn sen räikän. Tai voihan sillä konepellin varmistaa tai jotain muuta joka ei irtoa Haettiin crafter ja laitoin sen takavanteista eteen 4kpl ja etuvanteista taakse 2kpl, tosin puskuri oli sermissä kiinni kun meinasi lava olla lyhyenläntä, eiköhän se kaanivan repivässä kiihtyvyydessä kyydissä pysynyt vaikka puskuri raappi asfalttia kun kyytiin lavan vedin. Eikä liinat ees löystynyt koko matkalla, mikä oli kyllä ihmetys ![]() Ja tosta repro;n kuvasta väittäisin, et jos toi auto karkaa sivutöytäisyssä tosta niin että on kyljellään trailerin vieressä niin ei sitä traileriakaan enää vetämällä siirretä Ite en uskaltaisi noin sitoa kuin vmt, mutta iteppä en jarruja kytke trailerilla, liinat on ne joiden pitää se auto kiinni pitää ei jarrujen. Tossa tulee mieleen hirven väistöjarrutus, vuotavan renkaan kanssa jolloin auto nitkahtaa eteen päin ja liinat tippuu alas, sit kiihdytetään mäkeen jolloin auto valuu taakseppäin ja takaliinat tipahtaa alas. sit joku töytäisee eteen ja jeeppi on aisalla
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 61 takaiskarien kiinnitys | Pluto | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.11.2009 14:11 |
m: vanteet 15" halkastavat 150e mettä kärryyn ym. | psychobilly | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 16.05.2008 15:16 |
Mistä materiaalista kärryyn koppi? | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.01.2008 19:44 |
vinssivaijerin kiinnitys | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.07.2007 19:20 | |
Putkipuskurin kiinnitys | Russel | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 04.05.2007 09:06 |