![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aamusta piti hioa pari osaa ja ruiskata ne Raptorilla. Nyt olis rattiakselin suojaputki, kuskin lattian peitepellit ja laturin
peitepelti valmiita. Kunhan kuivuvat niin pääsee pulttaamaan paikoilleen. Sitten sovitin etulokasuojat paikoilleen ja rälläköin ne lopulliseen muotoonsa. Katotaan miten nuo toimii eli kuinka rutussa ovat joka reissun jäljiltä ![]() olis tullu melkonen härdelli... Vielä pitäs lokasuojat hitsata läpi, hioa pellille, oikoa mitä viittii, ruiskata happomaali, ruiskata pohjamaali, tekasta pohjat, ruiskata pohjamaali uudestaan, massat alapintaan ja pintamaali päälle. Eli vielä ottaa vähän aikaa ennen kuin pääsee pulttaamaan nuo paikoilleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ei ehtinyt talliin kuin pariksi-kolmeksi tunniksi mutta jotain sain kuitenkin aikaiseksi. Ensin pulttasin eilen Raptoroidut
osat tallista sotkeentumasta Jeeppiin paikoilleen. Sitten hitsailin takavalotelineen saumat läpi ja pellit kiinni hefteillä. Nyt se enää odottelee hiomista, happomaalia ja pohjamaalia ennen pintaväriä. Loppuaika meni ensimmäistä etulokasuojaa tuusatessa. Hitsasin saumat molemmin puolin läpi ja hioin saumat sekä pintamaalit pois. Nyt tarttis vielä hioa sisäpuolelta massat, maalit ja ruosteet pois niin vois ruiskata hapot ja pohjamaalit pintaan. Katotaan joskos sitä vielä ehtis tässä illalla käydä mittaamassa ne puristukset... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
6. 115psi 5. 115psi 4. 110psi 3. 100psi 2. 100psi 1. 85-90psi ![]() Mistähän pytystä Jeeper tökki ne jumiutuneet venttiilit liikkeelle sillon aikoinaan? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli pittää kasata tuo teline pihalle uudestaan että saa kopan pois rungolta -> kone auki. Varastosta löytyy kannentiiviste,
joten varmaankin meikän tuurilla vika on venttiileissä ![]() Jotenkin LT2016:seen osallistuminen tällä näyttää hyvin kaukaiselta haaveelta ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaisiko kuitenkin ajella ihan vaan tuollaisenaan hetken?
Monasti pitkän seisonnan jälkeen on kaikkea pientä vaivaa, joka sitten koneen lämmettyä ja kilometrien myötä poistuu ihan itsestään. Tuommoinen pieni puristuksen pudotus yhdessä sylinterissä, voi selittyä ihan sillä, että juuri tuossa sylinterissä ollut venttili auki, seisonnan aikana. Reipasta ulkoilua ja skeidat häviää seetinrenkaan ja venttiilin välistä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kaikki jutut niin että korin pois käyttö on edelleen helppoa ja katotaan mitä tämän kans nyt tekee. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jumivia venttiilejä on ollut mulla muissakin Willyksen lättäpäissä, Yleensä ovat herkistyneet kun on ajellut hetken. Käy heittää pidempi ajolenkki ja katso vaikuttiko se mitään. Tuossakin moottorissa on helppo läpätä venttiilit paikoillaan, Hattu pois ja imu/pakosarja pois jos ei ole tälläistä venttiilijousen puristinta: ![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jutut on suurinpiirtein hoidossa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tänään illasta sain toisen takalokasuojan hitsattua molemmilta puolilta ja hiottua. Vielä vaatii hieman vasaralla napputtelua
mutta jos sais tämän vauhdin pidettyä päällä sais viikolla töitten jälkeen kaikki lokasuojat hitsattua ja hiottua eli viikonloppuna pääsis ruiskaamaan happo- ja pohjamaalit pintaan. Tänään tuli myös haettua töiden jälkeen Biltemasta pieni uus laturi 12V/60A ja suojaputkea johdotusten tekemiseks. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Se olis nyt kaikki lokasuojat vihdoin hitsattuna ja hiottuna pellille. Vanhan massan poisto oli aika haasteellista ennen
kuin kokeilin kuumailmapuhallinta, talttaa ja jäämille tinneriä. Samoten tein lämppärinkotelon loppuun, sekin olis nyt hitsattu ja hiottu. Huomenna jos on kelejä vois ruiskata lokasuojiin, takavalotelineeseeen ja lämppärinkoteloon happo- ja pohjamaalit pintaan. Pyyhkijöiden linkit tuli hitsattua kasaan ja maalattua odottelemaan asennusta. Sähkötöitäkin on tullut aloteltua, tekasin vanhasta linja-auton polykarbonaatti-väliseinästä 'paneelin' kuskin taakse johon tulee sulakerasia ja releet. Tarttis vielä laskea jossain vaiheessa montako sulaketta ja relettä tähän tarttee. Johdot vedän noissa suojaputkissa. Takaosan putket jo vetelin odottelemaan johtoja.. Katotaan mitä sitä huomenna saa aikaan... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Aamupäivän puuhasteluna lokasuojat, takavaloteline ja lämppärinkotello sai happopohjamaalit ja pohjamaalit niskaan.
Katotaan joskos sitä sais tänään vielä jotain tehtyä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |