![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Okei, selväksi tuli. Pitää huomenna hankkia toinen 100ah akku. Nyt on otettu sumuvaloille siitä 80 ah akusta virta. Piäisikö se muuttaa jännitteen alentajan kautta tulevaksi ja vaihtaa 12v polttimot? Alentajaan tulee virta Power-askista. Sumuvalot on Sirius-merkkiset valoraudassa kiinni.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja ehkä kannattais ostaa kaksi uutta akkua.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Eikös tuo power aski ole 24V kytkennässä. Jos on niin oikea paikka mutta miksi sulla ois käytössä 12V polttimoita??
Kunhan muistat että tuosta akkujen välistä ei saa ottaa sitä 12V minnekkään. Siinä ei pitäs olla yhtään ylimääräistä johtoa. Ainoastaan se johto jolla kuskinpuolen akun plussa on yhdistetty apukuskin puoleiseen miinukseen. Ja ne molemmat akut pitää olla just eikä melkeen samanlaiset ja samassa kunnossa. Yleisin kysymys HJ omistajille on että minne katosi virrat akuista. No yleisin syy on tuo 24V -> 12V muunnin. Se syö sähköä 200 mA kokoajan vaikka poppikone olisi sammutettu. Sitten ku auto on ollu ajamatta pari viikkoa, se ei enään lähe käyntiin kun akut on tyhjät. Tuostakin ongelmasta tietty pääsee kun ostaa laadukkaan muuntimen tai laittaa sen releen taakse. Viimeksi muokannut HJ60_Jussi : 29.05.2016 15:04 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ostin jo perjantaina yhden. Jep, otankin sumuvaloille virran askista. Kiitos neuvoista.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Onko tuosta akkujen "kuolemisesta" kellään mitään kokemusta montako vuotta siihen menee jos on 12v otettu kuskin akusta rammarille. Itellä otettu pelkkä muistivirta radiolle, käyttö tulee releen perässä olevalta jännitteenmuuntajalta eikä ole vielä 4 vuoteen bossit uupunu kertaakaan.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
AAARRGH..... 61 Mittariston kanssa painintaa. Kaadoin äsken lasiin Buhmillssiä. Ei auta sekään.
Öljynpainemittari ei herää henkiin. Olen ropeltanut koneen kyljessä olevan kellon liittimet puhtaiksi. Mittariston puolella kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kaikki liittimet käytetty irti ja runkattu puhtaiksi. Mitähän seuraavaksi keksisi räpelöidä? Ideoita? Kiekkamittari ei herää henkiin. En tiedä edes mistä se ottaa signaalin. Lienee henkimaailman juttuja.. Kuukkeli ei juurikaan auttanut. Osaako joku kertoa mistä ko. mittarin johdot alkavat? Eli missä anturi? Kaadan lisää wiskiä.... Kohta hukkaan koko koneen ![]() Koneen lämpötilamittari alkoi pelittää, kun karsin välistä kolme jatkoa paskoine liittimineen. Näyttää vieläkin aika alakanttiin, mutta suunta on kuitenkin oikea. Vaunua perässä kiskoessa tuon toiminta on ihan hyvä juttu. Normilämmöt näyttäisivät olevan snadisti ensimmäisen viivan yli.
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth
|
|
#7
|
|||
|
|||
merkkivalot vilkkuu
Missä mahtaa olla vika kun kesken ajon satunnaisesti syttyy palamaan akselilukkojen, vedenerottajan ja turbon oranssi merkkivalo. Aikaisemmin vain vilahteli, mutta nyt palaa pidempään kerralla kunnes sammuu omia aikojaan.
Hain vikaa vetokoukun pistorasian maadoituksista vaihtaen uuden pistorasian ja johdon jännitteen alentajalta. Lisäsin maadoitusta,ei auttanut. Puhdistin Charge Lamp relay-releen vänkärin jalkatilasta. Siinä vieressä on sellainen pyöreä rele jonka kyljessä on kärkien kuva. Mitä toimintaa se rele ohjaa? Voisiko siinä olla syy valoilmiöön? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Takaluukun johdot poikki tai lähes poikki antaa kaikenlaista häiriötä
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Puhdistin Charge Lamp relay-releen vänkärin jalkatilasta. Siinä vieressä on sellainen pyöreä rele jonka kyljessä on kärkien kuva. Mitä toimintaa se rele ohjaa? Voisiko siinä olla syy valoilmiöön?[/QUOTE]
Osaisiko kukaan Hj:ta tuntevista kertoa tuon releen tarkoituksen? Voisiko se olla ilmastointilaitteeseen liittyvä. Auossani sellaista ei ole koskaan ollut,joten miksi se rele olisi sitten tehtaalla laitettu? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kierroslukumittarin anturi on kytkinkopassa kuskin puolella ja sen liitin on kytkinkopan päällä erittäin pahassa paikassa jos ei ole tehty korinkorotusta. Ja tuon anturin kuoleminen on ihan tyyppivika tai se rikotaan kytkimen vaihdon yhteydessä väkivallalla.
Ja vaihda se öljynpaine anturi uuteen jos ei muu auta. Tietty jos ymmärrät jotain sähköstä niin voit mitata resistanssin kun auto on sammuksissa ja silloin kun se on käynnissä ja myös silloin kun antaa vähän kierroksia. Sen pitäisi muuttua paineen mukaan. En kylläkään muista ulkoa yhtään nuita resistanssi lukemia. Viimeksi muokannut HJ60_Jussi : 02.07.2016 22:34 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tämähän auttaa taas hienosti asiassa eteenpäin. Jatkan siis auton alla tetsaamista.
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Ota ensin se liitin irti. Se on pahassa paikassa siellä kopan päällä muistaakseni ja vasta sen jälkeen siitä kytkinkopasta se anturi irti koska joudut pyörittämään sitä anturia. Oisko se anturi ollut kopassa klo 10 kohdalla kuskin puolella. Anturi on ihan pyörittämällä kiinni.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Liittimen irroitus oli viihteellistä ja k-18 kamaa. Sen verran paljon oli kirosanoja ilmassa. Koppaa on nostettu noin 50mm joten sinne juuri ja juuri sai sormet sopimaan. Ei vaan mittari lähtenyt toimimaan.... Silloin, kun kääntää avaimesta virrat päälle niin mittarin viisari nytkähtää pienesti ja palaa takaisin alkuun. Öljynpaine vaihtelee 130 ja 160 kilo-ohmin välillä. Tai noh.... En ole ihan varma onko mittarin alue ollut edes oikein, mutta anturin antama arvo kasvaa kierrosten mukana. Eli anturi voisi olla ehjä. Empähän vaan tajunnut tehdä samaa mittausta kiekka-anturille.... Pitänee lähipäivinä syöksyä uudelleen auton alle ja mitata. Samalla tavalla sekin kai toimii kuin öljynpaineanturi?
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Ei toimi silleen. Mittaa ennemmin AC alueella jännitettä. Ohmi alueella voit kyllä tarkistaa että johdot ja käämi on kunnossa. Pitäs olla kohtuu pieni resistanssi.
AC jännite alueella ja kone käyntiin. Jännitteen pitäs nousta kierrosten mukana. Näin ainakin ymmärtääkseni. Toimii vähän niinku ABS tunnistimet. Eli induktiivinen anturi |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 21.08.2025 08:39 |
| Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
| Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
| Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |