![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Anteeksi nyt, mutta pakko vähän ihmetellä tuota kansihommaa kun ite kuulen ensimmäistä kertaa että 601,2,3 koneissa kansi on joku ongelma. Luulis kansia löytyvän kun onhan noita koneita kaikki nettivaraosat ja tori.fit ja purkaamot pullollaan niin että yli tursuaa ![]() Jos turbokoneista puhut niin sitten nostan käden pystyyn vähäisen tiedon merkiksi. Turbokoneen osista voikin olla pulaa kun mesen turbokoneet on niin kysyttyä tavaraa ettei niitä varmaan ihan huvin vuoksi osiksi pistetä.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mersun om61* sarjan moottorit on vähä samanlaisia ku toyotan diisselit, ihan kivoja ja kestäviä mutta ei jaksa kuunnella
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, jotenkin vain oletin että olet turbokoneen laittamassa. Vaparit on vähän hengettömiä mallista riippumatta, vaikka pärjäähän niilläki.
Kansiviat on nimenomaan turbokoneissa ja niitä on heikosti ehjiä tarjolla. Vapareissa on erilaiset esikammiot, eikä siksi käy semmoisenaan turbokoneeseen. Turbo muuten pienentää moottorin ääntä kivasti ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihan samalla tavalla ne vaparin kannet pelaa turbokäytössäkin, miksei vaparikannen omia esikammioita voisi käyttää? Suuttimetkin muistaakseni samoja.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kammiot, suuttimet ja pakovenat erit + kammioissa ja suuttimissa vuosimalli eroja.
Mutta toki käy se vaparin hiluillakin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuota asiaa kysyin yhdeltä pajalta, missä mulla oli kansi hitsattavana. En muista tuliko sieltä sen tarkempia perusteluja, mutta ei kuiten suositellu vaparin kantta turbokoneeseen. Tiedän kyllä, että vapareitakin turbotetaan ja otetaan koviakin tehoja. Se minua vain mietityttää, että miten ne pitemmän päälle kestää turbokoneessa? Mulla tulee kilometrejä kuitenkin 20-30 tuhatta vuoteen, se on ihan eri asia niitä jossain harrastevehkeessä käyttää.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
No kyllä se vaparin kansi kestää turbossa ihan siinä missä turbon kansikin. Varsinkin vakiossa joss akone ei joudu lujille oikeastaan koskaan. Että sen puoleen on ihan sama kumman sinne laittaa.
Turbon kannet alkaa nykypäivänä olla kaikki enemmän tai vähemmän paskana, aina jostaki halki. Mersuvoorumilla noista on ollut joskus vuosia sitten juttua. Joku tietty valunumero on kuulemma paras. Jotain vesikanava eroja tms. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei nuo erot niin tarkasti muistissa ole kun ei ole remonttiin joutunu vaikka muutama sata tkm 602-603 koneilla ajellut..
Geeni nykyisen moottorin ostin valmiiksi rakennettuna/vahvistettuna ja on koottu vaparin kannella, asiasta suhteellisen paljon tietävän diesel virittäjän kanssa keskustelin ja ei kuulemma ole merkittävää eroa kestävyydessä tai tehossa. Jos st käytössä kestää vaparin kansi niin kyllä uskoisin että vakio turbossakin, tai ainakin paremmin kun hitsattu turbon kansi.. Oispa mersun insinöörit tajunneet alunperin laittaa välijäähyn jokaiseen turbodieseliin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt alkaa olemaan niin paljon rojekteja jonossa että suunnitelmissa on yhen illan kiukaan vaihto, aamupäivällä pensakone irti ja illalla ois kartaanit sun muut tehty ja kone vaihdettu. Suunnitelmissa on tulevaisuudessa ahtaa kahdella hyvin pienellä turbolla, jotku maltilliset 0,4bar ahdot ja vartti lisää syöttöä. Mitään savuttavaa superhyperturbodieseliä en todellakaan aio tästä tehdä, sitten kun pitää lujaa päästä niin tuo taustalla näkyvä oranssi paholaisrausku on sitä varten, eikä siinä paljo mynäpumput ja holsetit enää sano kahta sanaa ku sillä mennään ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kerroppa lisää tuosta mantasta?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa Henkka vaan vähän provoilla
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vähän sitäkin
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Palstalaisten autoja? | legro | Chit-Chat | 1 | 03.04.2008 17:23 |
Palstalaisten musiikkimaku | Revolver | Chit-Chat | 132 | 19.07.2006 22:26 |