Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.05.2016, 19:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
No ei se nyt mene ihan näinkään, kannatanee tutustua vähän miten nelitahtinen moottori toimii.
Tunnen kyllä toimintaperiaatteen, kiitos vain. Dieseleissä ei yleensä ole paljoakaan overlappia, ahdetuissa vielä vähemmän. Esitin edellä asian yksinkertaistettuna rautalankaversiona että perusteet ei olisi ihan hukassa kun suunnittelee sillä vakiopillerillä ahtopaineen nostoa.

Jos sylinterissä on pakotahdin lopussa vaikkapa 4,5bar (mitattua tojon 2L+CT20, ahtimen alkuperä tuntematon, kombolla) paineista pakokaasua niin se todella syö tilaa siltä tuoreelta paloilmalta sillä 0,8bar ahtopaineella, tai ehkä enemmänkin se imuventtiilin avautuessa vastaan iskevä painepulssi estää tuoreen tavaran virtausta. Isommilla ahtimilla pakopaine on monesti jopa alle ahtopaineen, silloin ei jäännöspakokaasut juuri jää haittaamaan.

Ja mitä kompurapuolen ahdistamiseen tulee, sillä on silloin vähän vaikea nostaa ahtopainetta...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 20.05.2016 19:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2016, 23:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tunnen kyllä toimintaperiaatteen, kiitos vain. Dieseleissä ei yleensä ole paljoakaan overlappia, ahdetuissa vielä vähemmän. Esitin edellä asian yksinkertaistettuna rautalankaversiona että perusteet ei olisi ihan hukassa kun suunnittelee sillä vakiopillerillä ahtopaineen nostoa.

Jos sylinterissä on pakotahdin lopussa vaikkapa 4,5bar (mitattua tojon 2L+CT20, ahtimen alkuperä tuntematon, kombolla) paineista pakokaasua niin se todella syö tilaa siltä tuoreelta paloilmalta sillä 0,8bar ahtopaineella, tai ehkä enemmänkin se imuventtiilin avautuessa vastaan iskevä painepulssi estää tuoreen tavaran virtausta. Isommilla ahtimilla pakopaine on monesti jopa alle ahtopaineen, silloin ei jäännöspakokaasut juuri jää haittaamaan.

Ja mitä kompurapuolen ahdistamiseen tulee, sillä on silloin vähän vaikea nostaa ahtopainetta...
Äijä on juurikin ytimessä ja oma mielipiteeni on et pakopaine on pidettävä ahtopainetta pienempänä,jos ei onnistu muuten ni ahdin vaihtoon. Kattokaas immeiset muuten Lancian Triflux kisakonetta,on vekkuli aparaatti.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 22.05.2016 23:36
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero, tuplaturbo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vähän beejiitä SumuSimo TestZone 14 28.03.2013 21:39
Ostettu VÄHÄN KAIKKEA VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.04.2010 19:49
m: vähän kaikenlaista vertti O/M/V Muut 14 27.02.2008 22:43
Vähän pika starttia... vonsaku Vuosimallit 1968-1982 0 23.06.2002 21:37
Jeesatkaa ny vähän!!! Rudolf This And That 0 05.05.2002 03:41


Sivu luotu: 05:11 (GMT +2).