![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toi vaparikoneen syötön nosto on tosiaankin melkosen turhaa puuhaa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihan vähän, ja ennakkoa samalla aavistus lisää. Ilman ennakonlisäystä parantaa käytännössä vain moottorin lämpenemistä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ajoitusta ja syöttöä ruuvataan sopivasti, kyl eroa vaparissakin huomaa. "Voimasavutus" on sit jo lipsahtunut liian puolelle...
Ei liity 2L-2 mutta: Jos joskus päässyt touhuamaan vakio vw ekodieseleiden kanssa, ymmärtää vaparin syötön nostamisen hyödyn.
__________________
Team ULC Harbor Cruisers Taro 4x4 2.4D |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitä enempi sieltä ruuvaa tehoja irti, sitä suuremmat mekaaniset ja termiset rasitukset syntyy, ja sitä myöden moottorin kestoikä lyhenee. Ja kuten jo todettu, vaparissa ruuvaus ei ihmeitä saa aikaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Luja kone tuo 2l2 muuten on, kun edes jotenkin huollettu. Vajailla nesteillä ajo ja keittäminen kansipahvin polttaa tai kannen halki saa. Tai öljynvaidot laiminlyömällä ja vajailla öljyillä ajamalla muuten paskaksi sen saa. Hyvin huollettuna hiluxin iän kestää, kilometreistä melkeimpä riippumatta ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Te jotka ootte Hiasen koneita availleet ja vaik mielenkiinnosta sisään kattoneet niin kertokaa miten ootte koneen ottaneet keulalta uudemmassa eli 1999 mallissa. Jonkun aikaa on tyhjäkäynnil, kytkin ylhääl kuulunu kevyt rallatus eli painelaakeri saattaa olla huollon tarpees.
Koneen irrotus ja miksei vaihelootankin irrotuskuviot kiinnostais jos joskun innostus kattoon. Vanhahan tuo jo on et vois vaik myyäkkin mut jos ei paha rasti oo tuo koneen kattominen nii vois mielenkiinnost tehä Ps. Jotain Unkarin poikien tsydeemeitä oon nähny mut onko Suomes kukaa irrottanu konetta Pps. Vesipumppuremppaa ei mielestäni tehä joka remminvaihon yhteydes niinku esim Volkkarilla mut ehkä venttiilinsääön yhteydes kannattaa tehä Viimeksi muokannut Skaleton : 22.05.2016 16:47 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Johan tuolla ylhäällä on todettu, ettei vapareista mitään massiivisia tehonlisäyksiä saa pumppua ruuvaamalla. Mutta vähän sieltä säätämällä saa tehoja lisää ja se vähäkin lisää koneen sisäisiä rasituksia. Ja ne sitten näkyy moottorin kestoiässä.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiace-hilux moottorin ero? | sirrom | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.02.2016 20:34 |
Hilux moottorin häiriövalo | tööhö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.01.2014 00:30 |
Hilux moottorin häiriövalo | -Azis | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 17.03.2013 11:08 |
Myydään toyota hilux 2L moottorin osia! | hartokki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 25.04.2011 21:23 |
Ostetaan TOYOTA HILUX -88 oikeanpuoleinen moottorin alatuki | TeroK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.08.2010 18:02 |