![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu, mutta mites sitten kun ala on vapaa niin kuinka järjestät es. ympärivuorokautisen päivystyksen kuten nyt on. Vapautetutlla alalla tämän järjestäminen on aika hankalaa koska tuskin kukaan menee yöksi töihin kun kysyntää tuskin on kovin paljoa, ts. järjettömillä tunneillakaan ei saa korvausta tehdystä työstä. Toisekseen, se ei se hinta laske määräänsä enempää, pieni notkahdus voi tulla alkuun kun alalle ryntää kukkahattutädit, haihattelijat, onnenonkijat ja muut vaan "taksilla" ajosta tykkäävät. Se vain se laskupinon paksuus yllättää nämä "autoilijat" ja seuraavana ovella on Vouti joka vie avaimet... Paljonko te veikkaatte että yrittäjälle jää "palkkaa" liikevaihdosta joka on 90 000/V ja työtunteja tulee n. 330/kk?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Palkkaan ei kannata yrittämisen kohdalla liiaksi hirttäytyä koska siihen vaikuttaa niin moni asia. Kuka tykkää ajella uusilla autoilla/koneilla kuka taas rakentaa hallia ja kuka kesämökkiä.
Mutta tuohon päivystykseen on niiiiiiin helppoa vedota. En ole taksilakia lukenu joten en ole varma onko se enää laissa. Luulen ettei ole koska se päivystys on nimenomaan päässy repsahtamaan. Mutta eipä siihen pakkoa tarvikkaan. Ainakaan valtion taholta. Välityspalvelun tuottaja osannee tarvittaessa varata omassa ringissä olevasta resurssista riittävät tarpeet myös yö ajalle. Eikä kaikkien tarvi olla fyysisesti tolpalla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Faktat haltuun, kiitos. Päivystysvelvollisuus on laissa, se ei sieltä ole poistunut kulumallakaan. Nimenomaan päivystysvelvollisuus on kirjattu lakiin. Lue se taksilaki. Tuossa niin ei edes tavitse kuin klikata linkkiä http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217 pykälät 12§ ja 13§ Se päivystys ei ole repsahtanut. siitä pitää huolen ajovuorotärjestelmä joka takaa sen että asemapaikalla on _aina_ kellonajasta, viikonpäivästä, juhlapyhistä ynnä muusta riippumatta päivystävä auto paikalla, jopa ilman korvausta päivystyksestä(jos ei ole kyytejä). Ajovuorolistaa ja sen noudattamista valvoo mm. - oman asemapaikan kolleegat (pahin kyttääjä kaikista tahoista) - välityskeskus (jolle pitää ilmoittaa heti jos auto ei voi suoriutua päivystyksistä, (on omaakin kokemusta parilta kuukaudelta kun on mennyt kalustoa ruttuun urakkatahtiin) - ELY-keskus jolla on valtuudet peruuttaa tai ottaa lupa pois määräajaksi/kokonaan - Poliisi (se leppoisin valvoja) Ja kyllä, ihan aikuisten oikeasti, siellä tolpalla on pakko olla se auto kun sillä on päivystysvelvollisuus koska se on määrätty sinne päivystyspaikan velvoittamana. Näin ainakin jos asemapaikan taksit ovat välityksen alaisia, toki jostain voi vielä löytyä ihan oikeita "maalaistakseja" jotka päivystävät kotosalla 24/7 tyylillä. Vähän sama kuin muurareilla olisi päivystysvelvollisuus olla myös yöllä työpaikalla jos sinne vaikka tulisi letka tiiliä ja kuupallienn laastia niin työtä pitäis jatkaa, odotusajalta ei tokikaan tulisi korvausta, vain muuraukseen käytetystä ajasta ja . vrt. palo/pelastuslaitos... jos tuntuu sille ettei yöllä kukaan tarvitse ko. palveluita niin ei tarvitse työhön lähteä. Tuntuisiko fiksulle??? Ei taksiyrittäjältä kysytä että huvittaako tai kiinnostaako. Se auto pitää olla asemalla työvuorossa joko itse töissä ollen tai kuskin voimin, jos ei ole niin huutia tulee. t: taksiyrittäjä joka tuli kotiin yöllä 02.30 ja auto lähti taas töihin "tienaamaan" 8.20. p.s. yön kullan vuolenta tuotti 102,80€ n 10h työllä. päivä + yö yht n. 300€ yhteensä n 15 h työllä. Tuosta sitten miinustetaan kulut.. Liukuhihnan äärelläkin tienaa paremmin, ja ilman vastuita. Jos sattuu niin tuumaa että "oho" ja hakee uudet rukkaset varastosta... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Luin tuon kun asia rupesi askarruttamaan. Ei tuossa laissa mikään pakota siellä tolpalla notkumaan. Kyyti on pakko ottaa jos sattuu puhelimeen vastaamaan ja ei ole vapaapäivä tms. Päivystystiedot on oltava jossain saatavilla lukee laissa.
Mutta tavaan tuon vielä uudestaan jos vaikka aukeaisi paremmin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ei pakota olemaan asemalla mutta pakottaa hoitamaan päivystysvelvollisuuden.
Tolppa/taksiasema on kaupungin keskustassa. Yövuoro 19-07. Kotiin asemalta vaikka 7,5 km. Ajaisitko itse joka kyydin jälkeen kotiisi odottamaan seuraavaa kyytiä/tilausta vai odottaisitko suosiolla asemalla josta oletetusti on lyhyt siirtymä kyytien välillä. Aemalla mahd. jopa nukkua sängyllä, katsoa tv:tä, netti, wc tms olot jotka mahdollistavat luppoajan mielekkään sietämisen. Yleensä tämä on asutuskeskuksissa hoidettu siten että on olemassa asema jossa taksinkuljettavat voivat olla valmiina lähtöön jolloin toiminta nopeutuu asiakkaan eduksi. Samoin autot hakeutuvat automaattisesti es. juna/lento/linja-autoasemille kun sinne tulee juna/kone/bussi josta on mahdollisuus saada seuraava kyyti tai saapuvat noutamaan ennakolta sovittua kyytiä. Kyllä se vain työn mielekkään hoitamisen kannalta menee siten että työssä olevat autot ovat asemalla/asemilla/tolpilla kun eivät ole keikalla. Toiminta nimenomaan perustuu siihen ettei tyhjänä tarvitsisi ajaa kuin minimaalinen määrä kilometrejä, taksa kun juoksee vain kun on asiakas kyydissä/auto varattuna asiakkaan käyttöön. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nämä on niitä juttuja joita on hankala yleistää ja vielä hankalampi toteuttaa jos ne on laissa määrätty. Tai ainakin vittumaisempaa.
Ite asun tällä hetkellä entisen( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Niin ja ko.asema on entinen syystä että juuri se päivystys ei kiinnostanu ketään ???? ja pari muutakin juttua päälle. No ny se tolppa on semmosessa paikassa että sinne ei asiakkaat tule häiriköimään eikä tarvi sohvalla loikoilla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pienillä paikkakunnilla sitä ajoa viikolla arki-illalla/yöllä kovinkaan paljoa (tyyliin baariin/baarista kotiin) jolloin päivystyksen voi hoitaa lehti-ilmoituksilla/netissä Itse jos siellä operoisin niin tekisin kuten siellä nyt on tapana, on laillinen ja hyväksytty tapa toimia. Näissä on aina paikkakuntakohtaisia toimintatapoja ja sitten on paikkakuntakohtaisia erikoisuuksia kuten asemalla jossa toinen autoistani on... 2 taksiasemaa, välimatkaa 300m ja niistä hoidetaan sitten päivyystys. Jotain kinaa joskus 30 vuotta ennen dinosauruksia ja ei vain sovi egot saman katon alle... vieläkään. Elä edes kysy onko tuo kuinka naurettavaa vai säälittävää, minä en tuohon osaa vastata enkä aio edes yrittää ![]() ![]() Onko alassa kehitettävää? Varmasti on, kuten on joka paikassa ja joka asiassa. Onko järkevää muuttaa kertaheitolla/romuttaa toimivaksi todettu järjestelmä joka jo nyt olemassa olevana palvelee sujuvasti, - Valtiota kuljetusjärjestäjänä(eduskunta, valtion virastot jne jne ) - Kaupunkeja ja Kuntia kuljetusjärjestäjänä(koulut, päiväkodit, sairaalat,VPL/SHL kuljetukset yms. - palvelee yrityksiä ja yhteisöjä kuljetuksissa (henkilö- ja pakettikuljetukset) - palvelee Kela:an kuljetuksissa (mm. pyörätuoli ja paarikuljetukset, sairaskuljetukset) - palvelee yksityistä sektoria kuljetuksissa nopeasti ja tehokkaasti. Kaiki tämä 24/7 ennakkoon tiedossa olevilla hinnoilla, kotimaisen yrittäjyyden tekemänä verot tähän maahan maksaen. Mitäs tilalle jos tämä pistetään romukoppaan pelkästään jokun MaaS:n liikennekaaren digiälykännyappsivouhotuksen myötä. Kovasti peräänkuulutetaan miten ihmelaite se digitalisaatio on, viime yönäkin se toi ihan kaikki 12 € kun tuli tasan 1 valopilkkukeikka että eipä tullut jättipottia vaikka oliki niin digiä että... ![]() Ainahan sitä tulee tökkäyksiä alalla kuin alalla.. Vituttaa sekin kun olet perjantaina kaupassa ja jonoa kassalla takaseinään saakka mutta ei siinä huuto auta että heti lisää kassoja. Vituttaa sekin kun joutuu ajamaan jonossa maantiellä, eikä huuto auta että pitää olla jokaiselle oma maantie vapailla nopeuksilla. Vituttaa sekin kun joutuu jonottamaan puhelimessa ja kuunnella ylihintaan jotain kasaritikkaripoppia joka kiinnostaa musiikkina kuin kilo paskaa Se se vasta vituttaa kun joutuu pankissa jonottamaan, mutta eipä siinäkään huuto auta. Sekin hieman harmittaa kun asiakkaille ei tunnu menevän jakeluun sellainen yllättävä tieto että viikonloppuisin valomerkin jälkeen asiakkaita on yleensä ruuhkaksi asti ja jonoa syntyy eikä voi olla joka paikassa yhtä aikaa. Joskus seassa on ylläreitä jotka lähtevät baarista 15 min. *Ennen* valomerkkiä jolloin auton normaalisti saa noin 2-5 min. kuluessa ja on jo kotona kun muut vasta tajuavat alkaa tilata taksia ja ovat jonossa.. voi voi... ![]() Jos nyt oikeasti pitäisi keksiä uutta ruutia niin älykännyllä suoramaksu taksissa taksamittarin summan perusteella olisi kätevä vrt. UBER:n (yöks...) käyttämä reittimaksusovellus. Taksamittarin perusteella (ei reittiin perustuen) sen vuoksi että mikäli maksua pitäisi jakaa osiin niin sen voisi tehdä maksuna joko puhelimen kautta tai perinteisesti mikäli asiakas näin haluaa. Näin myös huomioitaisiin mahdollinen odotustaksa. Taksin hinta/maksun osuus vain puhelinlaskuun josta teleoperaattori sen siirtäisi taksiyrittäjän tilille (tietty tästä[kin] menisi joku perkeleen provisio.....) Mutta mennään nyt näillä ja toistan tylsästi itseäni.. Minä olen huolissani asiakkaiden puolesta vapauttamista vastaan. p.s. , kysyt kuitenkin... VPL = vammaispalvelulaki, siihen perustuen asiakkailla on oikeus saada kuljetuspalvelua. Tyyliin olet vaikka kaatunut polkupyörällä ja menettänyt liikuntakykysi ja istut pyörätuolissa, saat oikeuden päästä asiointi ja virkistysmatkoille(rajoitettu määrä/kk). Nämä hoidetaan taksien voimin. SHL = sosiaalihuoltolaki. Mummu minimieläkkeellä mökissään, SHL lakiin perustuen on oikeus saada asiointimatkoja (rajoitettu määrä/kk), toinen ääripää sittten on se aivonsa juonut deeku jolla myös oikeus päästä Alkoon hakemaan tutinapullo krapulaan, saman lain alla... Jos jokin asia tuntuu mystiseltä niin kannattaa ottaa oppia pikkulapsilta... ne vain kysyvät että miksi. Ja siihen ei tarvita älykännyä ![]() |