![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mutta ihan vaan mielienne huojennuksiksi. Tuetut linjat alkaa olla ajettu. Eikä niissä ole ollu viimeaikoina mitään järkeäkään koska matkustajat on ollu aika vähissä. Toisaalta taas vuorot oli soviteltu sen mukaan että koululaisia kulki molempiin suuntiin. Nyt esim.meitin kunta joutuu ajattamaan tenavat tilausajona eli siitä tulee kustannuksia siitäkin. Vastikään tuli ilmi omien yyteiden myötä mitä kukakin saa tukea ja tulos on kohtuu yllättävä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkähän tämä liittyy aiheeseen mutta jatka nyt kuitenkin kun aloitit.........
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitenkään niin kuin ei koko taksikeskustelu muutenkaan mutta koska ko.homma ollakseen maailman paskinta duunia,on damalla myös kadehdituinta niin lisää vettä myllyyn ja vauhtia jänikseen...
Mutta pitää vielä hetki kaivaa arkistoja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siitä.... ![]() ![]() On se vaan perkele kun tukiaisia nostellaan(kyydistä kadulle)... ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt täytyy tietämättömän tiedustella, että millä muulla tavoin valtio tukee taksiliikennettä kuin veroedulla autoa hankkiessa?
Osaako tätä 472milj. kukaan täällä kirjoittavista purkaa?
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kuuluisiko tuohon mukaan vielä nämä taksikortit mitä kela myöntää?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taas sekoittuu kaks asia, taksikortit joita sosiaali ja vammaispalvelulain perusteella myönnetään kulku- ym. rajoitteisille jotta voivat hoitaa päivttäiset askareensa omatoimisesti taksin avulla, ja Kelan korvaamat sairaanhoito- kuntoutus- ym kyydit. Kummatkaan eivät ole taksiliikenteen yhteiskunnallista tukea, vaan MATKUSTAJAN tai ASIAKKAAN tukemista. Taksi sattuu olemaan se nopein ja edullisin tapa tuottaa näitä matkoja. Edelleen, faktat haltuun, kiitos. (Rautalanka malli: jos valtio tai kunta ostaa nerd-o lta nörtti palveluja, ei valtio tai kunta ole yhteiskunnan tuki nerd-o lle, vaan asiakas, ja tuottava osapuoli todnäk kilpailutuksen alainen)
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 02.05.2016 09:29 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minuakin kiinnostais..
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Voiskohan olla panama kirjanpitoa ja joku prossa tosta menee veroetuihin loput kansammedustajien taksilappuihin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On olemassa julkista tukea Valtion että kuntien toimesta. http://liikennejarjestelma.fi/talous...teen-rahoitus/ http://www2.liikennevirasto.fi/julka...enteen_web.pdf ps. Tavan yrittäjä tekee töitä päivän.....viettää illan sekä viikonlopun vapaa-aikaa ja nukkuu yönsä. ![]() ![]() ![]() Eli YMPÄRIPYÖREESTI.....eli munkin tuntituotot ton mukaan 11,5-16,5€ ja vain viidelle päivälle viikossa josta maksetaan vielä kaikki kulut jolloin tuotto jää todella pieneksi..........eli noin puoleen........ ![]() ![]() ![]() Toivottavasti luvat vapautuvat.......jotta noiden veroeurojen keräily vapautuu kaikille mahdolliseksi...... Ja pienentää veroeuroilla tunkkauksen tarvetta........ ![]() ![]() ![]() Ja tän myötä alkais taksikuskeillakin riittää vapaa-aikaa..... kun autot lisääntyis.....ei taarviis tehdä töitä kun 8h/d viitenä päiväna viikos.... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 02.05.2016 21:08 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nii tuota...
Lähinnä näiden tukijuttujen ja taksi versus yyber väännön suurin anti taitaa olla se että käy selväksi miten päin vittua jälleen kerran kustannusrakenne on. Plus että se tähdentää medialukutaidon merkitystä eli ettei pidä sokeasti luottaa mihinkään. Ei edes mv lehteen. Oisin odottanu että joku taksari oisi hieman avannu tätä summaa sillä taksikurssin matikalla mutta kokeillaan itse kutosen matikalla saada jotain tolkkua., Eli tuo rapiat 420 miltsii on semmonen summa että se on pikkusen yli puolet vuoden myynnistä... ![]() Laskettuna että Suomaliassa on n.10000 taksia ja vuotuinen suorite on 100000 kilsaa. Jos ajot jää tämän alle niin tukien osuus nousee. No karkeesti laskettuna n.120 miltsii tulee autovero alesta n.3000/vuosi ja 10 prossan alvista vs.24 prossaa. Ja tästäkin tuo alvin osuus on jo laskennallinen. Loput on sitten niitä kelakyytejä, taksisetelejä,ym armopaloja joilla valtio "ostaa" ihmisiä oman auton ratista taksin takapenkille. Sinänsä yllättävää että ne lasketaan nimen omaan taksituiksi. Mutta takaisin tuohon 120 miltsiin. Eli karkeesti tämä tekee n. 12000 per auto vuodessa tukea. Mutta paljonkos yybervossikka sitten saa tukea? 0 egeä???? Niin voisi äkkiä kuvitella mutta... ![]() Jos samalla kaavalla mennään että tuiksi lasketaan kaikki alennetut/saamatta jääneet verot ja yyberi maksaa mitä? N. Puolet virallisesta taksista? Niin 100000km suoritteella jos kuski saa sen 35000€ näppiin ja yyberi 15000€ niin alvia jää pois ringistä 12000€ ja palkkaveroja 7000€...eli tuen määrä on 19000 €/vuosi ja eläkkeet ja vakuutukset päälle. Niin ja mites tässä kohtaa jääkään eroa km.taksaan kun nuo lasketaan mukaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]() kakku on samankokoinen...
Taksiyrittäjä ei saa minkäänmoista suoraa rahallista tukea valtiolta ja . Ei penninjeniä.
Aloittava yrittäjä saa starttirahaa jos sitä hakee ja sekin on veronalaista tukea. Henkilöautoon saa verohelpotusta max. 48oo€ ja sillekkin kuoleentumisaika on 36 kk (3 vuotta). Jos auton vaihtaa alle 36 kk:n ikäisenä niin kuoleentumattoman veron joutuu tilittämään valtiolle, ellei auto mene 30 pvä:n sisällä taksikäyttöön jolloin kuoleentuminen jatkuu "katkeamattomana". Invataksi on autoverovapaa mutta kuoleentumisaika on 48 kk. Jokainen voi kuvitella paljonko autoon rullautuu kilsoja 3v:n aikana. Kelakyydeistä. Kela korvaa sairauden, kuntoutuksen yms. jne. matkoja. Matkassa on 25€ omavastuu ja mikäli matka maksaa yli 25€ niin asiakas maksaa omavastuun ja loppu siirtyy kelalle suoralaskutuksena sähköisesti. Taksit ajavat myös ns. mummokyytejä/sossukyytejä/millä nimellä nämä nyt missäkin kulkevat. ko. kyydit jakautuvat vammaispalvelulain tai sosiaalihuoltolain alaisiin kyyteihin. Yleensä asiakkaalla on kortti jolla matka ajetaan, sellainen pankkikortin näköinen kortti jolla matka "maksetaan". Näissäkin on omavastuu sekä lukuisia rajoitteita niin matkamäärien suhteen, kilometrien suhteen, sallittujen ajopaikkakuntien suhteen jne jne. Omavastuun ylittävän osuuden maksaa kortin myöntänyt kunta/kaupunki. Halvempaa tämä on kuin hommata joku kuskaamaan mummoja tuntipalkalla ma-pe + vkl. Ei noilla korteilla suhata miten sattuu, valvonta on tiukkaa ja jos koittaa huijata niin käry käy ja se on niiden ajojen loppu laakista. Kusettaja jää kiinni ja lasku on kova (mikä on ihan oikein). Helsingissä kokeiltiin KutsuPlus:aa, koitti olla halvempi kuin taksit samassa hommassa mitä taksit tekevät, taisi tulla luu kouraan kun se hiljaisuudessa kuopattiin .-.. Helvetin kalliina ja tappiota tuottavanan ihanuutena, virkamiesten kallis kokeilu veronmaksajien rahoilla ja ilman vastuuta tappioista. Pikku ajatusleikki vapauttamisesta... jokainen tykkää kakusta, sellaisesta hyvästä kermakakusta... Alkuun yksinkertaistetaan ja paljon... nyt suomessa on vain 12 taksia. Otetaan 1 kakku ja se jakaantuu kohtuullisen tasaisesti kaikkien taksien kesken. Sitten joku saa ajatuksen että vapautetaan taksit koska jokaiselle riittää kakkua. No nyt takseja on 80 mutta se kakku on yhtä suuri kuin ennekin. Saako nyt jokainen taksi yhtä suuren palan kakkua kuin ennen vapauttamista? Sitä voi murusia lautasella katsellessa pohtia miten noilla pitäisi elää.. aletaanko karsia - YEL:stä - verojen maksuista - TyEl:stä - aletaanko puljata alv:lla Saapi taas ajatella.... Mutta raaka fakta on se ettei taksit saa mitään kultalautasella vaikka sellaisia "varmoja totta olevia huhuja" kylillä liikkuukin pappaparlamenteissa.... |