![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
En tiiä pitääkö paikaansa, mutta kuullut, et ois melkosen heikko se sylinterin yläpää eikä kestä rasitetta Eli ei ole normaali männänvarsi joka on suunniteltu kaksitoimiseksi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kyl voi sanoo että onneksi sie ostit tämän mannin..
Miun käyttötarkoitukset ei ois ollu ihan noin mielikuvitteelisia ![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei ole mitään loistavia uusia käyttötarkoituksia tullut tuolle pilkkimallille, mutta suunnitelmia tietty.
![]() Tänään vein sitten tuon maastomallin toiveikkaana katsastukseen, kun alkaa kesän karavaanarireissu taas lähestyä. Ensimmäinen hylky sille kuitenkin tuli minun aikana. ![]() Taka-akselilla jäi jarrusta kuormaprosentista puuttumaan yksi prosenttiyksikkö. 35 enempää ei saanut sitten millään keinolla. Arvoista päätellen kenkien pito ei vaan riittänyt. Kuvassa edellisvuoden kirkkaasti läpimennyt vasemmalla ja oikealla tämänpäiväinen. Ei se auttanut sitten kuin näihin hommiin ruveta. Tämmöiseltä näytti purettuna. Vähän oli jarruhihnojen pinnat kiiltävät ja pölyä tietty. Liuottimen ja pesun jälkeen näytti jo paremmalta. Hioin sitten vielä ja jarrukliinerillä putsasin ja kerran vielä kuumavesipesurillakin. Ehkä nyt pitää paremmin. Toinen puoli vielä ja jos ensi viikolla sitten uusi yritys, kun taas kerkiää. Useampi kuukausi ollut väliä, kun tällä yhtään ajanut ja nyt taas muistin, että on se vaan hauska ajella. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Yhen prosenttiyksikön voipi vielä saahakkin ihan putsailemalla ja pinnat karhentamalla, mut uusissa jarruhihnoissa on menny matskut sellasiksi, et kun alkaa tehot loppumaan, niin ei auta muu kuin vaihtaa uudet hihnat. Joskus saattaa olla jarruhihnat todella hyvän näköset ja likimain täysillä pinnoilla, mutta kun ei dynossa riitä tehot niin ei vaan riitä. Sitten ku on niitannu uudet hihnat, niin tehoja on ollu vaikka muille jakaa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites kun ei ole tullut kokeiltua, mutta jos stefa vuotaa ja rasvaa kengät niin ne kuulemma alkaa pitämään liikaa puhdistuksen jälkeen Niin auttaiskohan nyky kenkiin vaikka vettä letkulla tai sit saaviin uppeluksiin, et saisivat imasta itteensä kosteutta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Katsastusmies: Tämmöinen erikoisempi. Olikos tässä jatkuva neliveto? Pergolaattori: Siinä mielessä kai joo ettei vetoa saa määrättyä pelkälle etu- tai taka-akselille eikä akseleita saa erikseen vapautettua. (Epämääräistä mutinaa) Katsastusmies: No tätä ei sitten ajetakaan jarrudynamometriin. Täytynee tällä kertaa koestaa jarrut niin näkee missä kunnossa ne oikeasti on. Ellei katsastusmies sitten tarjoa oma-aloitteisesti uudelleen ohituskaistaa.. ![]() - |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En mä nyt ihan varma ole, kuinka hyvää se tekee, kun toinen akseli on lukossa ja toista pyöritetään. Voi tietty olla, että ei mitään haittaakaan. Ei nyt jaksa rattaiden pyörimistä niin tarkkaan pohtia. Tämmöinen tulos tänään. Meni siis kirkkaasti (tai ainakin tuo kuorma% nousi 35 -> 40) läpi, mutta ei ekalla ajolla ja vaati käsijarrulla jarrujen lämmittämistä ja varmaan kitkapintojen uudelleensovitusta. Lyhyt matka kun oli leimalle, niin ei varmaan jarrutukset riittänyt matkalla, vaikka niitä koitinkin viljellä. Vähän häiritsee tuo kasvanut pyörien välinen ero, mutta kai se siitä tasoittuu käytön myötä, varsinkin, kun kopperon tuossa lähiaikoina laitan kuormaksi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa joku päivä taas peruuttelin ihan ilman mitään pätevyyksiä.
Nyt siis taas kesälomaan ja karavaanorointiin valmistauduttuna. Pilkkiautokin pääsi juhannuksena pihahommiin ja oli kätevä apu taas. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten noi jarrut itsessään ovat jo pienimuotoinen katastrofi, kun ovat kiilalla toimivat (ihan ok, kun huoltaa!!!), mutta ongelmakohta on jarrusylinterin ja kiilamekanismin välissä oleva putki, jossa on muovinen ohjanmäntä. Putki tunnetusti ruostuu ja se nappaa kiinni siihen muovimäntään ja vika alkaa ilmentyä juuri jarrujen heikkenemisellä (kun mäntä ei pääse liikkumaan)!!! Joten otappa sylinterit irti sekä putket auki ja putsaa ruosteet NYT pois, niin ei tarvitse ostaa uusia kelloja. Sitten ensivuoden katsastusta varten voit parantaa jarrujen toimintaa "hieman" kun säädät jarrut ennen leimaa ja laitat lavalle painoa (nyt takajarrut 50% etujarruista) jotta saat noille renkaille enemmän pitoakin... Säätöruvit on noiden peltisuojien alla olevat "rattaat", ja molemmille kengille on omat säädöt, joten saa todella herkäksi takajarrut tarvittaessa. Pintaa noissa näyttää olevan ja suojakumit ehjät niin pitäisi toimia monta vuotta vielä noilla ajoilla kun hihnaakin piisaa!!! Lisäksi vielä vinkki: - jos joskus joudut uusimaan hihnat, osta BERAL merkkiset kaupunkiliikenne bussin hihna. Ne ei vingu, kun ovat tarpeeksi pehmeää kitkamateriaalia. Orginaalit on melko kovaa ja helposti vinkumaan alkavaa hihnaa ![]() PS Nätti peli!!!! ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 30.07.2016 02:09 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tälle ei nyt oikeen mitään ole tapahtunut, vaikka työlistalla oiskin hommia.. Tänään kävin kuitenkin kopperoa lämmittelemässä. Auton ja kopperon akut latasin Ctek-laturilla joku aika sitten ja kaikille neljälle lopulta vihreää näytti. Tänään nyt ei ensin kuitenkaan edes inahtanut startti ensi alkuun... Ehkä ne akut nyt sitten tosiaan huonona... Kopperon akut ehkä vielä käyttökunnossa.. Tai sitten nekin uusiksi laitettava. Tuntuu kalliilta..
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mä jo ehdin akut käydä, Biltemasta, kun äkkiä katottuna oli halvimmat ja neljän vuoden takuulla.
Auto piti saada liikenteeseen, kun katsastusaika läheni. Ajattelin nyt tällä kertaa kumpaankin teettää jarrusovituksen ennalta, että ei sitten sen takia tartte uudestaan käydä. Varasin ensin vihreälle ajan ja seuraavalle päivälle pilkkiautolle, kummankin katsastus kun ois maaliskuussa ollut. Siihen asti meni hyvin, kun vihreää lähdin aamulla tankkaamaan. Kulki noin kahtakymppiä.. No, oli sitten kesädieselit hyytynyt taas suodattimiin, mutta pihasiirtelyssä oli toiminut. No, äkkiä vaan auton vaihto ja eri järjestyksessä merkkiliikkeeseen ja sieltä uudet suodattimet, niin seuraavana päivänä sitten pääsin tälläkin. Kummastakin nyt jarruista paperit, kunhan vaan katsastukseenkin ehtisi.. Merkkisuodattimet: Merkkidynamometrissä: |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |