Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2016, 18:51
Ikis Ikis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.16
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 3
Perusasetus

Moro kaikille.

Tuli tuossa aloitettua Offroad harrastus ja ensimmäiseksi autoksi valikoitui Cherokee vuosimallia 90.

Kaikki pikku sähköviat tuli jo tuossa laiteltua ja sitten kävin konttorilla näyttämässä autoa josko se vaikka kelpaisi liikenteeseen muiden autojen mukaan.

Katsastaja löysi minulle ihan uuden vian autosta jollaista en tietänyt olevankaan. Ohjaus ei palauta kunnolla? Mistähän minä rupeaisin tuota vikaa etsiskentelemään? Ohjaus ei ole ajellessa mitenkään erikoisen jäykkä se ei vain palauta.

Autoa on pari tuumaaa nostettu ja ei kai sen pitäisi siihen niin vaikuttaa??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2016, 02:23
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vaiha konttoria.. mutta oikeasti, ohjauksen kulmat muuttuu korottaessa ja ne pitää säätää oikeiksi, että se ohjaus toimii normaalisti. mutta kun toisissa autoissa se ohjaus ei tosiaan palauta mitenkään erityisen herkästi, toisissa taas ruori on heti keskellä kun lasket ratista irti. tuo palauttamis itku on perus vittuilu kun ei keksi mitään oikeeta vikaa, niin revitään sitten tikusta asiaa, että saa auton pomppaamaan leimalta. tuo voi kieliä siitä, että ne pyöränkulmat on oikeesti perseellään, tai sitten on ollu leimasetällä "semmonen päivä". olihan miulla syksyllä viel XJ ja jotenkin muistelen, ettei siinä kovin aggressiolla ohjaus palautunu keskelle..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2016, 08:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Auraus ja caster kohdalleen korotuksen jälkeen, niin pitäisi palauttaa ihan hyvin. Jos kulmat on oikein eikä palauta, niin joku edellisistä omistajista on saattanut väljän simpukan "korjauksena" säätää simpukan esijännityksen ja "over-center"- säädön liian tiukaksi -> ei varmasti palauta silloin kunnolla.

Siitä tosin olen jossain määrin samaa mieltä, että hieman turhaa nillitystä katsastusmieheltä jos auto on ihan hyvin ajettavissa. Varsinkin parkkipaikalla ajaessa toisissa autoissa ohjauksen palautus tosiaan on aika olematonta. Mutta jos ohjaus on melkolailla tönkkö, niin jotainhan sille olisi syytä tehdä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2016, 19:45
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Mitenkäs se on nyt sen avaimen irtoamisen kanssa?
Saakos se näistä irrota missä asennossa vaan eli onko se ominaisuus vai vika?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2016, 20:17
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ei saa irrota, kyllä se vika on. ellei sitten oo tullu jotain uutta tulkintaa asetuksiin, mutta sytytysvirta päällä avaimen on pysyttävä paikoillaan ja niin se jeepeissäkin tekee, jos virtalukon sylinteri on ehjä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2016, 20:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mitenkäs se on nyt sen avaimen irtoamisen kanssa?
Saakos se näistä irrota missä asennossa vaan eli onko se ominaisuus vai vika?
Saa irrota vain LOCK-asennossa, ei muissa!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.04.2016, 23:00
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Avain kulunut?


Terve.
Todennäköisesti on avain niin kulunut että sen takia irtoaa.
Koitappa vara avainta tai teetä uusi avain.
Jos vieläkin irtoaa niin, sitten virtalukkko uusiksi ennen seraavaa katsastusta.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mitenkäs se on nyt sen avaimen irtoamisen kanssa?
Saakos se näistä irrota missä asennossa vaan eli onko se ominaisuus vai vika?
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2016, 08:11
Ikis Ikis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.16
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ikis Näytä viesti
Moro kaikille.

Tuli tuossa aloitettua Offroad harrastus ja ensimmäiseksi autoksi valikoitui Cherokee vuosimallia 90.

Kaikki pikku sähköviat tuli jo tuossa laiteltua ja sitten kävin konttorilla näyttämässä autoa josko se vaikka kelpaisi liikenteeseen muiden autojen mukaan.

Katsastaja löysi minulle ihan uuden vian autosta jollaista en tietänyt olevankaan. Ohjaus ei palauta kunnolla? Mistähän minä rupeaisin tuota vikaa etsiskentelemään? Ohjaus ei ole ajellessa mitenkään erikoisen jäykkä se ei vain palauta.

Autoa on pari tuumaaa nostettu ja ei kai sen pitäisi siihen niin vaikuttaa??

Nyt tuli auto katastettua ilman vikoja. Säätelin simpukkaa hieman ja rasvailin joka paikan, ei se mitenkään erikoisemmin siitä muuttunut meni ehkä hieman keviämmäksi tuo ohjaus OTC säädön jälkeen. Varmaan tuossakin silti se korotus vähän vaikuttaa kun on vakio tukivarsilla tuo keula...tai jotain. Pitää varmaan tässä vielä tuo ohjauus systeemi huuhdella jos sekin vähän herkistäisi järjestelmää.

Käsijarru ei kans meinannu pitää millään mutta meni se onneksi läpi kun sääti ja herkisteli tarpeeksi, ensi vuotta varten tilasin jo uudet Voitontieltä Espoosta.

Selailin tuossa internetin ihmeellistä maailmaa ja etsiskentelin säädettäviä tukivarsia, onko suosituksia valmistajasta tai mistä kannattaa tilailla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.04.2016, 11:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ikis Näytä viesti
Selailin tuossa internetin ihmeellistä maailmaa ja etsiskentelin säädettäviä tukivarsia, onko suosituksia valmistajasta tai mistä kannattaa tilailla?
Sanoisin, että osta kerralla parhaat mihin omat rahkeet riittää. Halvat säädettävät ei tule yleensä halvaksi, koska niistä ensinnäkin hajoaa sekä kumipuslat, että flex-jointit. Pitää siis ostaa uudet paremmat varret..

Voit ensi alkuun ostaa esim. Jerkulta 4x4 Partsista Rough Countryn varret, ja jossain vaiheessa päivittää flexjointit parempiin. Lukuunottamatta Rubicon Expressin varsia, käytännössä kaikissa muissa on 1.25" tiheäkierre alatukivarsissa, ja niihin voikin sitten laittaa minkä tahansa niin miljoonasta flex jointista tilalle. Omien kokemusteni perusteella ylivoimaisesti parhaita flex jointteja on Currien Johnny Joint:it, ja Metalcloakin Duroflexit. Mulla on nyt nuo Duroflexit ZJ:ssä olleet vuoden verran, ja ovat olleet kaikinpuolin hiljaisimmat ja parhaat puslat mitä Jeepeissäni ikinä ollut.. täysin verrattavissa tehtaan uusiin alkuperäisiin hiljaisuudellaan ja värinvaimennukseltaan, mutta taipuu kuin nuo kuula & pusla- tyyppiset "perinteiset" flex jointit.

Jos joku maahantuoja viitsisi ottaa noitten Metalcloakin Duroflexien tuonnin ohjelmaansa, niin olisi hieno homma. Uskallan suositella niitä täysin varauksetta, niin hyvät ne on olleet
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2016, 14:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ikis Näytä viesti
ensi vuotta varten tilasin jo uudet Voitontieltä Espoosta.
Siis jo joku aika sitten vai tänä viikonloppuna?? Kun ei ainakaan tällä viikolla ole yhtään käsijarruvaijeria tilattu (tai on yksi, mutta se oli Comancheen)...
Ei muuten, mutta jos olet omasta mielestäs tilannut, niin ei oo tilausta näkyny, jotain on siis mennyt silloin pieleen!! Jos taas on aikaisemmin jo tilattu, niin homma hoidossa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.05.2016, 21:12
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

se on ihan et mitä siihen autoon hakee, kustannustehokkain yhistelmä tukivarsiin on Rough Countryn "mutkavarret" alas ja sit säädettävät flexjointilliset ylös. tosin niillä ei saa niin hervotonta eloa sinne akseliin, mitä hoocee offari kaipaa, mut ei se nyt kovin jäykkäkään niillä ole ja tuolla yhistelmällä säästää sitten sen, ettei niistä flexjointeista korkkaa lukitukset, kun 33" renkulalla venyttelee sillai miedosti.. sit ku haluaa, et rupiaa varret elämään sillai kivasti, ni vaihtaa alapäätkin säädettäviin flexjointteihin, ni tasan kyllä varret elää, mut sitten VOI OLLA mahollista et lisääntyy remont. tietty hirviä rahamies hommaa suoraan longarm kitin ja nauttii hervottomista joustoista ja lisääntyneestä ajomukavuudesta, mut itellä ainaki jääny viel longarmit kauppaan ko en oo nähny et tarttis viellä lisää joustoja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.05.2016, 22:42
Jouni_S:n Avatar
Jouni_S Jouni_S ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: vesilahti
Viestit: 687
Perusasetus

Mitähän ton vm-dieselin kans tekis. Irrottaisko yhden kannen ja vaihtaisi uuteen? Meni puolitoista vuotta sitten ne keinun vaarnat poikki. Samalla tutkisi miks ne meni poikki. Vai vaihtaisko koko motin johonkin muuhun? Mutta mihin? Halpa ja hyvä tietenkin.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.05.2016, 11:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Onko pakko olla diesel- kone? Jos on, niin (kohtalaisen hyviä) vaihtoehtoja on muutamia, riippuen toki auton vuosimallista että kelpaa päästöjen puolesta..

Jos taas bensakin kelpaa, niin hommaa joku sopiva luovuttaja- auto mistä kuutoskone + laatikko + johtosarja + muu tarvittava. Eihän sekään ihan helppoa tai halpaa ole, vaikka toki ajokuntoisiakin XJ:tä saa lähes puoli-ilmaiseksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.05.2016, 22:53
Jouni_S:n Avatar
Jouni_S Jouni_S ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: vesilahti
Viestit: 687
Perusasetus

Kyl mä tykkään dieselistä. 2000 mallinen auto.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 21:53 (GMT +2).