Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2016, 19:03
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ja matikkaa.....joka todistaa että ihanan halpaa on.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Jos taksiyrityksessä, yhtiömuodosta riippumatta verotusta kevennettäisiin esim poistamalla käyttövoimavero takseista, poistamalla autovero kokoneen takseista sekä poistamalla alv 10% kanta hinnasta niin taksaa voisi näppituntumalla alentaa n 6%, eli se itkuparkua aiheuttava lähtömaksu olisi arkena 5,70€ ja ilta/pyhä/yölähtö olisi 8.80€ ja 1-taksan km hinta olisi jotain 1,51/km. eli alennnuksena nykyisiin puhutaan muutamasta snt:stä.
Eli kuluttajalle noin 155-160€/100km...... joka maksaa kaiken eikä saa mitään mistään takaisin....... Jonka ajaa tunnissa tai puolessatoista.......

Ihanan halpaa........ .

Mä ymmärtäisin......jos taksin taksa on noin 2x verottajan yleisesti ilmoittama henkilöauton km. korvaus.......

Eli tasapuolisuuden vuoksi taksien hinnat alas ja veroedut pois tai yksityisten oman-auton käytön km korvaus vastaavasti ylös noin x2.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2016, 20:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

No ainakin jänis toimii...

Mutta joo taksihan maksetaan vain yhteen suuntaan eli km.liksa menee puoliksi ellei munkilla saa paluu kyytiä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2016, 21:41
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No ainakin jänis toimii...

Mutta joo taksihan maksetaan vain yhteen suuntaan eli km.liksa menee puoliksi ellei munkilla saa paluu kyytiä...
Pisteet voittajalle.
Taksi ajaa paluumatkan tyhjänä pitkillä reissuilla jolloin kilsalle tulee tienestiä noin 75 snt/km. Uskallan lyödä 5€vetoa että esim. Taksi Helsingin auto joka tuo asiakkaan meilahdesta Uuraisille, niin tyhjänä tulee auto kotiin, ei varmana saa paluukeikkaa. Välitysjärjestelmä ei tunne kuin oman alueen autot ja h:kin autot kuuluvat h:kin välitykseen joten keski-suomen järjestelmä ei edes tiedä ko. alueelta olevan auton paikalla.....

Taksamittarin käytössä on säädetyt toimintatavat, ns. toimialueella jolloin mittari saa käydä koko ajan vaikk suhattaisiin samaa katua edes takas saman asiakkaan kanssa.
Tosin epäilen että es. helsingissä kovin monikaan taksikuski ei ajele "poka päällä" edes takas. Siirto paikasta A paikkaan B ja lähitolpalle jonon häntään ja jos "tolppa ei vedä" eli jono vain seisoo niin kyllä sieltä hännästä autot siirtyvät hakemaan keikkaa muualle.

Sairaanhoitopiireittäin voi olla mahdollista saada paluukyyti jolloin alkaa todella n'kymään alan erityispiirteet erikoisuuksineen ja toimialue rajoineen.

Toimialue määrittää mittarinkäyttöoikeuden ja -velvollisuuden. Toimialueen sisällä saa mittari olla päällä koko ajan mennen tullen. Poistuttaessa toimialueelta saa mittari olla päällä kun asiakas on kyydissä, mutta kun palataan takaisin asiakas kyydissä niin mittari pitää olla kassa-asennossa, eli matka mitataan mutta taksa ei kerry. Vasta toimialueella saa mittarin käynnistää. Toimialue on asemalta piirrety ympyrä, 2,5 km säteenä, sen sisällä mittari jauhaa koko ajan ja ulkopuolella sitten mittarisäännön mukaan. Hyvällä tuurilla kun viet keskussairaalaan kyydin niin voit saada paluukyydin jolloin auto oikeasti hankkii, koska kyseessä on eri kyydit saa mittari olla päällä molempiin suuntiin. Meno-paluu kyydissä paluu ajetaan kassalla eli hinnan saat yhteen suuntaan, odotusaika korvataan.
Toki kun osuu pitkä siivu niin se tietää päivän kassan tulevan kerralla "täyteen", joku 300 km keikka tuottaa noin 470-500 € riippuen tuleeko matkalla odotusta ja joutuuko pitämään taukoa jne... mutta siihen kuluukin sitten sen 8-10 h eli koko vuoro ellei satu pidempi vuoro niskaan, vuoro kun voi olla 23 h yhtäsoittoa. Silti keikkana hyvä, sitä ei voi kiistää, mutta on myös harvinaista herkkua, jos joku auto kerran vuoteen lähtee niin hyvä juttu, ei todellakaan joka viikkoinen tai edes joka kuukaudessa tule moisia. Isot yliopistosairaalat ovat oma lukunsa koska ne imevät koko maan alueelta.

Siinä kysytään huumoria kun jostain Muoniosta lähtee auto meilahteen ja pitäisi olla aamulla kouluajossa samalla autolla.....

Eivät nämä asiat mitään valtiosalaisuuksia ole, ihan julkisesti saatavilla olevaa tietoa.
Se mittari vaan on niin maaginen kun siinä luvut pyörii ja hikipisara otsalla kasvaa......

H Nietulle, totta kait se on kallista maksaa kun omasta pusiista joutuu kaiken maksamaan... eipä noita minunkaan yrityksen laskuja ole kukaan ollut halukas maksamaan eli kyllä se on tien päältä elanto kerättävä kymppi kerrallaan....
Toisekseen, kalleus on suhteellinen käsite...
Kumpi lienee halvempaa, istua pikkusievässä pirssissä takapenkillä vai pikkusievässä ajella itse ja maksaa lasku sitten kun käry käy.

Uskallan tässä paljastaa sen että asiakkaan kertomana ja hänen itsensä laskemana niin taksi nykytaksalla saa olla perseen alla melki 2 vrk. käytössä yhden rattipalon laskun suuruuteen verrattuna ilman ulkopuolisia vahinkoja, pl. oma romuksi mennyt auto.

Sä et nyt vain ymmärtänyt tuossa omassa kommentissasi sitä että tuo km.taksa on laskettu kattamaan niin työkaluna käytetyn auton kulut, polttoaineet, vakuutukset, palkat sivukuluineen, koko paskan.....
Viime viikonloppuna oli samanlainene aivopierupoka päällä joka ennusti että kun ala vapautetaan niin taksin km-taksa putoaa tasolle max. 20 snt/km...
Kysyin sitten että ajaisitko itse tuolla taksalla...
No vittu en oli vastaus.. vastakysymykseen että miksi sitten luulet että taksit tuolle tasolle pudottaisivat hintansa niin siihen en saanut vastausta... hiljaista jurotusta vaan ja jotain jupinaa josta ei saanut mitään selvää.
Sen verran tähän loppun vielä Nietulle että olen kyllä samaa mieltä tuosta teiden myymisestä yhtiöllä että sitten tämä liikkuminen vasta muuttuukin kalliiksi.

Epäilen suuresti että tämä taksikohu on vain heitetty savuverhoksi kansan silmille jotta sen varjolla saadaan isompi asia vedtettyä läpi, es. juurikin tämä liikenneinfraverkon yhtiöittäminen ja sillä kansan rahastaminen.
Nythän huomio on juurikin tässä taksikohussa ja hiljaisuudessa nuijitaan muut läpi ja sitten vasta kansa tajuaa että perkele meitä vietiin taas kuin pässiä narussa....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2016, 22:09
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Jos kilometrikorvaus olisi kaks kertaa verottajan taksa noin 90snt kilometri ja ajetaan keskinopeudella 60 on tuntitaksa 54e. Kuka yrittäjä pystyy noin pienellä tuntihinnalla toimimaan ku ottaa huomioon et se pirssi ei saa sitä rahaa joka tunnilta ja pitäs vielä gasoa ja renkaitakin siihen velka pirssiin saada. Mun mielestä taksilla ajo on siihen nähden halpaa,kyllä itsekkin kun työtä teen niin otan siitä palkkaa,samalla tavalla se taksikuskikin tarvii leipää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2016, 22:43
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Varmasti löytyy ne jotka pystyy......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Jos kilometrikorvaus olisi kaks kertaa verottajan taksa noin 90snt kilometri ja ajetaan keskinopeudella 60 on tuntitaksa 54e. Kuka yrittäjä pystyy noin pienellä tuntihinnalla toimimaan ku ottaa huomioon et se pirssi ei saa sitä rahaa joka tunnilta ja pitäs vielä gasoa ja renkaitakin siihen velka pirssiin saada. Mun mielestä taksilla ajo on siihen nähden halpaa,kyllä itsekkin kun työtä teen niin otan siitä palkkaa,samalla tavalla se taksikuskikin tarvii leipää.
Ja ne jotka ei pysty....ne kuolee......
Tää varmasti tekis alalle ja markkinalle hyvää.......ja täytyy muistaa.....
Toisen kuolema on toisen alku........
Elämä, kuolema ja business on raakaa.......
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2016, 22:16
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Maksaisin vain siitä mitä käytän.......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Pisteet voittajalle.
Taksi ajaa paluumatkan tyhjänä pitkillä reissuilla jolloin kilsalle tulee tienestiä noin 75 snt/km. Uskallan lyödä 5€vetoa että esim. Taksi Helsingin auto joka tuo asiakkaan meilahdesta Uuraisille, niin tyhjänä tulee auto kotiin, ei varmana saa paluukeikkaa. Välitysjärjestelmä ei tunne kuin oman alueen autot ja h:kin autot kuuluvat h:kin välitykseen joten keski-suomen järjestelmä ei edes tiedä ko. alueelta olevan auton paikalla.....

Taksamittarin käytössä on säädetyt toimintatavat, ns. toimialueella jolloin mittari saa käydä koko ajan vaikk suhattaisiin samaa katua edes takas saman asiakkaan kanssa.
Tosin epäilen että es. helsingissä kovin monikaan taksikuski ei ajele "poka päällä" edes takas. Siirto paikasta A paikkaan B ja lähitolpalle jonon häntään ja jos "tolppa ei vedä" eli jono vain seisoo niin kyllä sieltä hännästä autot siirtyvät hakemaan keikkaa muualle.

Sairaanhoitopiireittäin voi olla mahdollista saada paluukyyti jolloin alkaa todella n'kymään alan erityispiirteet erikoisuuksineen ja toimialue rajoineen.

Toimialue määrittää mittarinkäyttöoikeuden ja -velvollisuuden. Toimialueen sisällä saa mittari olla päällä koko ajan mennen tullen. Poistuttaessa toimialueelta saa mittari olla päällä kun asiakas on kyydissä, mutta kun palataan takaisin asiakas kyydissä niin mittari pitää olla kassa-asennossa, eli matka mitataan mutta taksa ei kerry. Vasta toimialueella saa mittarin käynnistää. Toimialue on asemalta piirrety ympyrä, 2,5 km säteenä, sen sisällä mittari jauhaa koko ajan ja ulkopuolella sitten mittarisäännön mukaan. Hyvällä tuurilla kun viet keskussairaalaan kyydin niin voit saada paluukyydin jolloin auto oikeasti hankkii, koska kyseessä on eri kyydit saa mittari olla päällä molempiin suuntiin. Meno-paluu kyydissä paluu ajetaan kassalla eli hinnan saat yhteen suuntaan, odotusaika korvataan.
Toki kun osuu pitkä siivu niin se tietää päivän kassan tulevan kerralla "täyteen", joku 300 km keikka tuottaa noin 470-500 € riippuen tuleeko matkalla odotusta ja joutuuko pitämään taukoa jne... mutta siihen kuluukin sitten sen 8-10 h eli koko vuoro ellei satu pidempi vuoro niskaan, vuoro kun voi olla 23 h yhtäsoittoa. Silti keikkana hyvä, sitä ei voi kiistää, mutta on myös harvinaista herkkua, jos joku auto kerran vuoteen lähtee niin hyvä juttu, ei todellakaan joka viikkoinen tai edes joka kuukaudessa tule moisia. Isot yliopistosairaalat ovat oma lukunsa koska ne imevät koko maan alueelta.

Siinä kysytään huumoria kun jostain Muoniosta lähtee auto meilahteen ja pitäisi olla aamulla kouluajossa samalla autolla.....

Eivät nämä asiat mitään valtiosalaisuuksia ole, ihan julkisesti saatavilla olevaa tietoa.
Se mittari vaan on niin maaginen kun siinä luvut pyörii ja hikipisara otsalla kasvaa......

H Nietulle, totta kait se on kallista maksaa kun omasta pusiista joutuu kaiken maksamaan... eipä noita minunkaan yrityksen laskuja ole kukaan ollut halukas maksamaan eli kyllä se on tien päältä elanto kerättävä kymppi kerrallaan....
Toisekseen, kalleus on suhteellinen käsite...
Kumpi lienee halvempaa, istua pikkusievässä pirssissä takapenkillä vai pikkusievässä ajella itse ja maksaa lasku sitten kun käry käy.

Uskallan tässä paljastaa sen että asiakkaan kertomana ja hänen itsensä laskemana niin taksi nykytaksalla saa olla perseen alla melki 2 vrk. käytössä yhden rattipalon laskun suuruuteen verrattuna ilman ulkopuolisia vahinkoja, pl. oma romuksi mennyt auto.

Sä et nyt vain ymmärtänyt tuossa omassa kommentissasi sitä että tuo km.taksa on laskettu kattamaan niin työkaluna käytetyn auton kulut, polttoaineet, vakuutukset, palkat sivukuluineen, koko paskan.....
Viime viikonloppuna oli samanlainene aivopierupoka päällä joka ennusti että kun ala vapautetaan niin taksin km-taksa putoaa tasolle max. 20 snt/km...
Kysyin sitten että ajaisitko itse tuolla taksalla...
No vittu en oli vastaus.. vastakysymykseen että miksi sitten luulet että taksit tuolle tasolle pudottaisivat hintansa niin siihen en saanut vastausta... hiljaista jurotusta vaan ja jotain jupinaa josta ei saanut mitään selvää.
Sen verran tähän loppun vielä Nietulle että olen kyllä samaa mieltä tuosta teiden myymisestä yhtiöllä että sitten tämä liikkuminen vasta muuttuukin kalliiksi.

Epäilen suuresti että tämä taksikohu on vain heitetty savuverhoksi kansan silmille jotta sen varjolla saadaan isompi asia vedtettyä läpi, es. juurikin tämä liikenneinfraverkon yhtiöittäminen ja sillä kansan rahastaminen.
Nythän huomio on juurikin tässä taksikohussa ja hiljaisuudessa nuijitaan muut läpi ja sitten vasta kansa tajuaa että perkele meitä vietiin taas kuin pässiä narussa....
Eli toi 155-160€/100km on ok jos palaat takaisin eli saat paluu kyydin ilmaiseksi....... Ja käytät paluukyydin.
Eli km taksa putoo puoleen.........
Jolloin omalla alueellas esim. kaupunkialueet hinnoittelun pitäisi pudota puoleen......
Eli koko homma on tuuuuuuplasti ylihiinoiteltua...... Valtion toimesta.
Vaikka laskee kaikki kulut noilla taksoilla niin en yhtään ihmettele kun veroaleilla ym. muillla tuilla pyörii taksissa Teslaa, meisseliä, ym. kaliita merkkejä........
Mun puolesta ajakaa millä lystää mutta maksakaa omistanne.......ilman tukia. Mun ego ei kärsi hypätä vaikka Ladan takapenkille jos silläkin pääsee.
Ja noi lähtömaksut voi vaikka tunkee hevonpee:seen......
Ei kukaan maksa mullekaan jos istun essonpaarissa kahveella.......
BTW. vrt. vaikka konekuskiin.....kaivurin kanssa..... Kalliimmat värkit......
Eikä maksa lähellekkään niin paljon kuin teidän tunti........
Missä vika???????
Valtion takaamassa bisneksessä.......

Ja mulle on turha niuhottaa ettei kumijalka pienemmillä pyöri.....
Normi duunarin kk tunnit 40/vko x4 x 150€/h =24k€/kk
Vaikka istuisit 3/4 tunneista kahvilla niin pyörii vielä......6k€/kk, josta pyörittää vielä vaikka palkka kuskilla......
Ja autohan on vain teidän työväline jolle laskette aivan liikaa kustannuksia.......Ja joku on pystynyt ne lobbaamaan aikaisemmille liikenneministereille....... Eli unohtunut ........että vain kulut lasketaan....Ei auton pääomakustannuksia........Jos lasketaan niin hakoteillä ollaan......jos vapaasta busineksesta puhutaan.....
Ei se timpurikaan saa mitään extraa omasta vasarastaan.......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 22:35
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2016, 22:35
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Mulla juoksee palkka töissä kun istun tai käyn paskalla joka minuutista nii samalla tavalla se taksikuskikin pitää saada se palkka odotusajalta ja se tulee niistä asiakkaan maksamista matkoista hyvin yksinkertaista vai? Ja kyllä se timpuri saa korvauksen omista työkaluista ja matkoista.

Viimeksi muokannut fordson : 21.04.2016 22:37
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2016, 22:45
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

6ke kuukaudessa ei riitä edes rengin palkkaan kun pitää vielä maksaa verot ja lomat sille ja pitäs jäädä itellekkin vielä toinen mokoma ja se pahuksen autokin vielä..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2016, 22:50
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Ite kyllä tykkään jos kaikki rupee köyhäilee ja nuukailee niin kellään kohta vara mitään ostaa. Ite tykkään mieluummin tehdä isommalla palkalla niin kiva sit ostella kaikkee turhaa ja ajaa vaikka taksilla Suomi nousuun.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2016, 22:53
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Et varmaan pyöritä yhden auton yhtiötä vain palkka kuskilla


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
6ke kuukaudessa ei riitä edes rengin palkkaan kun pitää vielä maksaa verot ja lomat sille ja pitäs jäädä itellekkin vielä toinen mokoma ja se pahuksen autokin vielä..
Voi voi ja vaihteistoöljy......
Jos näin on....on jotain pielessä........Ja tehköön ne yhdenauton yhtiöt töitä joiden omistajat haluu oikeesti itse yrittää ja ajaa......
ps.
Joskus aikoinaan 1€ ekat 10km Kiinassa kaupunkialueella.......
Ja tosiaankaan toi auton ajaminen/taksin pyörittäminen ei ole mitään rakettitedettä josta noin paljon pitäis maksaa mitä nykypäivänä taksin kyydissä oleminen maksaa...

Vrt.
Kukaan ei osta nykypäivän Suomalia hinnoilla täältä mitään.......Eikä maksa ylisuurten ketjujen johtajien bonuksia......
Kaikki tilaa romut kiinalaisesta nettikaupasta......josta ne saa 1/10 hintaan verrattuna suomalialaiseen ketjuun verattuna.
Esim. 1tb usb tikut 128gb puhelimen muistit......joista esim. viimeinen 7€ kotiin jota ei edes suomaliasta saa.......
Tai jos jostain sattu löytään niin 10x täällä.

Ja näin tulee takseille ja kuskeillekin tapatuun ja on jo tapahtunut.......
Varmaan yli puolet pks. alueella taksia ajavista palkollisita värivikaisia ja hoonosti suomaliaa puhuvia......
Btw.
Palvelu ei heikkene yhtään jos nää kaverit ajaa omillaan puolet halvemmalla kun nykyine järjestelma......
Koska isännät ei ajele öisin........10v. sitten pääsit kotiin varmasti osoitteen kertomalla....Nykyään joutuu sipsistä ja kepseistä välittämättä kertoon mistä mihin kun raukat ei osaa käyttää apuvälineitä.......
Eikä ne ajele päivisinkään kun on saaneet alipalkatut mustat miähet ajeleen päivävuorotkin jolloin ovat tuplanneet mitääntekemättä ja istuvat itse päivä vuoros paikallisessa baarissa.......
Ja kaikki tää ei haittaa mua pätkänkän vertaa jos puolet halvemaalla päsee......tulevaisuudessa......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 23:46
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.04.2016, 09:14
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Siinä kysytään huumoria kun jostain Muoniosta lähtee auto meilahteen ja pitäisi olla aamulla kouluajossa samalla autolla..
Muonion takseista onkin senverran kokemusta, että olen ehdottomasti vapauttamisen kannalla. Viikonloppuiltaisin on tasan yksi yrittäjä viidestä ajossa, muut ajaa vain koulukyytejä ja erilaisia kelan maksamia kyytejä. Ennen tuon yhden yrittäjän tuloa ei taksin varaan voinut kotimatkaa laskea, eikä voi vieläkään, kun ei sen kaksi autoa tahdo riittää ruuhka-aikaan. Lisäksi se kotimatka(30km) maksaa hieman vajaa 60 euroa, ettei sitä ihan jatkuvasti ole varaa ajella.
Hinta ei varmaan paljoa laskisi vaikka kilpailua olisikin, mutta ainakin saisi kyydin. Vaikka tuo hinta on kyllä korkeahko verrattuna raskaan kaluston taksoihin.
Aikasempaan kommenttiisi viitaten, eihän se alan vapauttaminen sitä tarkoita että kuka tahansa saisi kuskata ihmisiä ilmaan mitään vastuuta tai velvoitteita. Onhan joukkoliikenne ja rahtiliikenne vapaa kilpailulle, en ymmärrä miksi tilanne muuttuu kun ajetaan pienemmällä autolla. Minusta riittäisi hyvin, että on ajokortti ja riittävät vakuutukset ja firma jonka kautta maksaa verot ja muut maksut.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.04.2016, 15:41
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Muonion takseista onkin senverran kokemusta, että olen ehdottomasti vapauttamisen kannalla. Viikonloppuiltaisin on tasan yksi yrittäjä viidestä ajossa, muut ajaa vain koulukyytejä ja erilaisia kelan maksamia kyytejä. Ennen tuon yhden yrittäjän tuloa ei taksin varaan voinut kotimatkaa laskea, eikä voi vieläkään, kun ei sen kaksi autoa tahdo riittää ruuhka-aikaan. Lisäksi se kotimatka(30km) maksaa hieman vajaa 60 euroa, ettei sitä ihan jatkuvasti ole varaa ajella.
Hinta ei varmaan paljoa laskisi vaikka kilpailua olisikin, mutta ainakin saisi kyydin. Vaikka tuo hinta on kyllä korkeahko verrattuna raskaan kaluston taksoihin.
Aikasempaan kommenttiisi viitaten, eihän se alan vapauttaminen sitä tarkoita että kuka tahansa saisi kuskata ihmisiä ilmaan mitään vastuuta tai velvoitteita. Onhan joukkoliikenne ja rahtiliikenne vapaa kilpailulle, en ymmärrä miksi tilanne muuttuu kun ajetaan pienemmällä autolla. Minusta riittäisi hyvin, että on ajokortti ja riittävät vakuutukset ja firma jonka kautta maksaa verot ja muut maksut.

Raisiossa on myös taksi kuljettaja joka lisää aina hintaa koneeseen jos asiakas on jurrissa eikä huomaa, eli kannattaa vältellä farmari mersua raision suunnalla jota ajaa harmaapäinen mies hyvin suurentavilla laseilla. Kyseinen tapaus on muuten anopinmies joka itse kertoi tämän jutun, itse en kyytiin menisi vaikka maksettaisiin kun ei se ukko meinaa nähdä enää kunnolla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.04.2016, 20:58
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ihanan kallista......


La kahteen kertaan......
Eka reissu. 2hlö.Klo 02:31, 4,9km. matkalla pieni ventta. 22,80€. 4,65€/km.
Toka reissu. 1hlö. Klo 05:20, 3,6km. 15,20€. 4,2€/km.

Toivottavasti tähänkin rahastukseen tullee jotain järkee ja hinnat putoo.....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.04.2016, 09:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
La kahteen kertaan......
Eka reissu. 2hlö.Klo 02:31, 4,9km. matkalla pieni ventta. 22,80€. 4,65€/km.
Toka reissu. 1hlö. Klo 05:20, 3,6km. 15,20€. 4,2€/km.

Toivottavasti tähänkin rahastukseen tullee jotain järkee ja hinnat putoo.....


Niin. Minkä muun palvelun saat kalustolla ja henkilökunnalla tuohon aikaan yöstä käyttöösi tuohon hintaan ?? Tuleeks vaikkapa insinööri pihaan yöllä, Jouluna ja Juhannuksena, kello 03.00 pelkällä 9 € llä, ja voit lähettää sen takaisin kotiin sanomalla ettet nyt sitten apuaan tarvinnutkaan, ja saada kympistä viel kolikon takaisin ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.04.2016, 07:12
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
La kahteen kertaan......
Eka reissu. 2hlö.Klo 02:31, 4,9km. matkalla pieni ventta. 22,80€. 4,65€/km.
Toka reissu. 1hlö. Klo 05:20, 3,6km. 15,20€. 4,2€/km.

Toivottavasti tähänkin rahastukseen tullee jotain järkee ja hinnat putoo.....
Ihan vain sivukommenttina tähänkin laskutoimitukseen että eka reissu teki siis 11,40€/hlö la yönä klo 2.31 2 hlö = mainittu 22.80€.
7,20€ teki matka + lähtö 9€, odotusta tuossa on ollut 9 minuutin verran, ihan pystyy laskemaan mistä hinta muodostuu. Odotustunti on 44,60€, sis. alv 10% joten 1 minuutti kustantaa 74 snt, sis alv 10%.

Toisessa reissussa ei kyllä ole ollut odotusta yhtään, lähtö+matkataksa = 14,60€ joten tuo nietun talouden kaatava 60 snt on tullut vissiin siitä että taksi on kääntänyt keulan tai odottanut että saat turvavyön kiinni tms...'



************************************************** *********************
Nyt kysyn H Nietulta.

Paljonko sinä ottaisit ko. kellonaikaan ja ko. päivänä työstäsi palkkaa em. ajosuoritteista siten että voit myös maksaa otamastasi korvauksesta valtiolle/muile tahoille
- alv:n 10%
- pakollisen YEL.
- auton kulut
- kaikki pakolliset vakuutukset(sis. asiakkaan vastuuvakuutus, auto, itsesi, asiakkaan mahd. omaisuus joka mukana jne)
- omat ennakkoverosi
- oman palkkasi

Laita vain summat perusteluineen reilusti esille eläkä venkoile tai selittele yhtään mitään muuta.
Siis ihan yksinkertaisesti, eurot tauluun ilman liibalaabaa.
Pystytkö siihen?
Kiitos.

Nerd-O, osittain olen kanssasi samaa mieltä, aina löytyy kehitettävää. Tosin UBer ei maksa veroja joten asetelma on jo lähtökohtaisesti epäreilu.
Erikoista jos keskus ei ilmoita tilauksen peruuntumisesta/uudista tilausta mikäli auto ei sitä tietyn ajan kuluessa kuittaa. Kannatanee olla yhteydessä keskukseen tästä, tämä ei kyllä palvele asiakkaan etua. Tosin PKS seutu on jo sen verran iso alue että siellä virhemarginaali alkaa näkyä, valitettavasti. Lisäksi, voit ilmoittaa keskukseen puh numerosi ja ilmoittaa että odotat sisällä ja pyydät autoa soittamaan kun auto on pihassa.
Toisekseen, asiakas saa aina valita autonsa tolpalta, tämä on ollut käytäntö jo iät ajat ja taksi ei voi kieltäytyä kuljetuksesta ilman todella pätevää syytä, positio tolppajonossa paikalla 4 ei oel peruste kieltäytyä mikäli asiakas haluaako. auton.
Jokohan valopilkussa on ominaisuus josta asiakas näkee auton sijainnin ja arvioudun saapumisajan, jos ei vielä ole niin se pitäis kyllä siihen saada pikimiten.
Kuljettajasta voi aina antaa palautetta, näihin reagoidaan herkästi, myös sen hyvän palautteen voi antaa... .
Minkälainen oli Teslan kyyti?

Viimeksi muokannut L-200 : 27.04.2016 07:25 Perustelu: Lisätty Nerd-O:lle kohta...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:50 (GMT +2).