Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2016, 18:34
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Aiwan.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
Ja autolijat (yksityiset) maksavat kulkuväylät toiseen kertaan.......tienkäyttömaksuina.....
Eli tulevaisuudessa autokohtaset/henkilökohtaset kepsut......
Tähän asti rakennus/ylläpito ja korjaus on maksettu auto-, polttoaine-, ym.veroina.

Oletetaan että mennään tohon verotuksen siirtoon niin silti ei autoilu ainakaan halpenee. Tullee jälleen yksi kuluerä autoiluun lisää. Ja tuskin auto-, polttoaine-, ym.verot sen halpenee mitä tienkäyttömaksut lisääntyy.

Autoilijat ovat maksaneet Suomalian tiet ja niiden ylläpidon moninkertaisesti nykyisen verotuksen aikana.....Ja tulevaisuudessa pitäisi maksaa vielä X2.

Tasapuolisin tapa olisi toteuttaa nykyiseen malliin ja nostaa polttoaineen veroa.......Jolloin veronlisäys olisi ainakin käyttöperusteinen.......
Ja jos tähän mennään niin ei mee aikaa kun litrahinta euvostoliiton pienin tai toiseksi pienin seteliraha......

Ja lopuksi.....Kaikille haaveilijoille......Malliin vastuu siirtyy lukijalle.....
On tosiaan lottovoitto syntyä Suomaliaan.......

Ja nykypäivän tosi lausahdus joka pitää paikkansa.
Nykyään muutto Suomaliasta ulos mihin tahansa valtioon on kuin muuttaisi veroparatiisiin.......

Hyvin menee mutta menköön......Tosin paremminkin vois olla. .

Ps.
Liikenneministerin ehdotuksissa on jotain hyvääkin......
Mä olen taksilupien vapauttamisen kannalla.
Päästäis järjettömistä lähtömaksuista ja varmaan km taksakin halpuis.
Eli päästäisiin aidosti oikeille markkinoille palvelun ostajan ja tarjoajan puolesta.
Eikä oltaisi valtiontoimesta säädellyn/tunkatun/avustetun/maasutetun bisneksen markkinoilla.
Jolloin saatais hinnat alas ja autoja riittäis eikä tarviis ootella tolpan jonossa "puoltayötä".....
Ja sehän on jokaisen oma vika jos ylihintaisen takapenkille istuis......


Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 18:46
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2016, 19:01
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Aika arvokas se "juoksukilometri" on raskaan kaluston taksaan verrattuna kun toisessa on niitä renkaitakin ja polttoainekuluja hiukan eri painoarvossa.
Ihmetellyt millä hinnalla nykyään rahti kulkee taksilla et pääsisi edes sillä hinnalla perille esim. Tampere -Kajaani puutavarayhdistelmällä alle 500€.

Tähän verrattuna on kallista taksilla kulkeminen vaikka itse henkilökohtaisesti käytän taksia ja pidän sitä turvallisena kulkuneuvona.

Eli raskaskalusto on ihan itse pilannut markkinansa hinnoittelemalla maailmanlopun hinnat ihan itse.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:26 (GMT +2).