Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2016, 09:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.435
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Kyllä Hifk vie.. Nää pudotuspeli on kyllä sellasia lipputulon keruu hommia... 100% Kummasti Kärpätki aina pelaa 7 peliin asti.. Yhestä pelistä lipputulot jo noin 600k niin miksi jättää pelaamatta + kaikki muu tulosveto yms hommat..
Tää on kyllä todella off topic tais lipsahtaa väärään threadiin...

Mutta tässä nää bärnerin akan visioiden laskutusideat mitä nyt pohditaan ministeriössä:

http://www.hs.fi/autot/a146103968473...5f8&ref=og-url

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.04.2016, 11:10
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

"Bernerin mukaan jo vuonna 2018 Suomen valtion tiet ja väylät voisi omistaa Suomen valtion omistama yhtiö, jolle Berner oli antanut nimen Live Oyj."
- Siis hetkinen, jos yhtiöittäminen ei ole yksityistämistä, niin miksi siitä liikenneverkkoyhtiöstä tulisi julkinen osakeyhtiö?

"Käytännössä kuluttajalla olisi mahdollisuus maksaa teiden käytöstä eri tavoin. Teidenkäyttöbisnestä pyörittäisivät yksityiset operaattorit."
- No hyvä ettei tohon hommaan tarvii erikseen palkata lisää virkamiehiä?

Ja vielä kirsikkana kakun päällä luvataan, että autoilijan muut maksut voisivat tuolla mallilla keventyä. Helppo myydä verotuksen keventämistä jos ne maksujen muodot ja nimet muuttuu. Lopputuloksena vuodetaan lisää rahaa ulkomaille tavalla tai toisella.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 20.04.2016 11:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.04.2016, 11:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Nii. Semmonen idea tuossa livin ja trafin yhtiöittämisessä on että sillä saadaan siivottua iso osa julkista sektoria pois. Tosin ei se rahareikä mihinkään häviä. Piäin vastoin se antaa huimat kasvun mahdoliisuudet ja mikä parasta Sipilä ja Anne täti voi taputella toisiaan kivasti pepulle luotuaan tuhansia uusia työpaikkoja.

Ja rahoitushan toimii kätevästi niin että ostaa joltain valmiin palvelun joka kerää rahat niiltä kenellä liikkumistarve on. Eli auto,polttoaine, ja dieselvero tulee säilymään ennallaan koska valtiolla on edelleen 5 mrd alijäämää ja tämä "uusi" yhtiö saa kerätä tarvitsemansa rahat itse. Ja koska se on yhtiö niin sen on myös tuotettava voittoa omistajalleen eli sampo on taas valmis.

Nykyinen veronkeruu systeemihän on siitä nerokas että mitään lappuja eikä digipokseja ei tarvita. Paitsi tietty tämä väliaikainen käyttömaksu mutta sehän jää sitten varmaan historiaan.

Mutta tuo yhtiöittäminen antaa vielä lähes rajattomat aluepoliittiset kiristys mahdollisuudet valtaa pitäville.

Eli jos luodaan systeemi joka ei salli subventointia. Eli rahat palautetaan sinne mistä ne on kerättykin. Tarkoittaa se sitä että kaikki liikenne hankkeet loppuu luokaa Lahtea pohjoisempana. Tai sitten täällä periferiassa maksetaan moninkertaista käyttömaksua.

PIeni ristiriita tosin syntyy siitä että pääkaupunkiseutu ei tuota juuri mitään vaan kuuluu siihen halintokulualueeseen ja sellu keitetään ja rauta taotaan täällä mihin ei siltoja rakenneta.

Tuosta taksihommasta sen verran että oman kylän suhariit on hoitanu homman niin hyvien että eivät mahdu enää samalle taksitolpalle ja kyytiä alkaa olla hankala saada muulloin kuin koulukyytien välillä...
Ja työn puolesta joudun aika paljon istumaan taksin kyydissä ja viimeisen vuoden aikana olen alkanu kieltäytymään pidemmistä keikoista ja jos semmosta on ehoteltu niin mielummin sitten vaikka edellisenä päivänä junalla.

Ihan vaan siksi että se taksiporukka alkaa olla joko ihan helkutin vanhaa tai sitten muuten vaan alalle sopimatonta sakkia. Tai sitten autossa on niin paskat renkaat että sillä ei pysty ajamaan yli 70piä. kuski on ollu niin väsyny että ei meinaa kestää tiellä. Tai muuten vaan pelkää pimeää...

Ihan vaan pari esimerkkiä. Ja nämä siis kaupunkien takseja. Eli jonkinlainen piristysruiske olisi tuollekkin alalle asiaa eli sama minkä onnibussi teki joukkoliikenteelle.

Taksi alalla on ollu koko saakelin 2000 luku aikaa luoda saähköisiä palveluajuttuja mutta ne on jääny siinä etupenkillä torkkuessa ja ministereitä ja kansanedustajia neuvoessa tekemättä. Se valopilkku sovellus on askel oikeaan suuntaan mutta sekin vaatisi vielä sen että kyydin voisi maksaa ennakkoon.

Taksin hinnoittelu ei ole paljon pielessä mutta pikkuisen silti. Eli oman arvion mukaan jos jollain ilveellä saisi sen vaikka 20-25 pinnaa hinnasta pois niin se olisi aika kohdallaan. Vaikka sillä että maksat kyydin ennakkoon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2016, 18:11
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Taksista alv 10% kanta pois niin taksaa on varaa laskea 3%.

Paljonko maksaa yksityisauton kulut /kk.

Paljonko pitää olla rahaa että pystyy maksamaan auton jonka hankintahinta on vaikka 35t€ (mondeo karvalakki malli) + valuutukset n 3k€/v, polttoaineet n.1k€/kk, YEL karkeasti 600€/kk ja muuhun kylkiäiskustannuksiin rapia 1 k€/kk niin ja tokihn sitten tuo auton kuoletus n 30 kk ajalle eli noin 1k€/kk. Tästä ei ole vielä otettu palkkaa yhtään ja taksikultaa vuolet 75-80 snt/km.
Listassa velvoittavia päivystystunteja on noin 300h/kk ja ne on tehtävä oli ajoa tai ei niin vittu siellä olet joko tolpalla tai istut autossa.
Saa tulla kokeilemaan, tällä hetkellä vitutus on sitä luokkaa että tuosta saa mondeon avaimet kunhan esittää ajokortin, ammattiajoluvan suoritettuna asemapaikalle ja muut pätevöittävät seikat on kunnossa.

33% alvillisesta kassata palkkaa.. halukkaat jonoon järjesty....

Helpointa on olla asiantuntija toisen työmaasta josta ei itse tarvitse tietää vittuakaan mutta päteä voi ilman vastuunottamista..

Ja sitten tuosta Bernerin visiosta infran yhtiöittämisestä. Hulluutta, silkkaa hulluutta.

Anteeksi avautuminen

Edit:
Ne jotka näkee ruusunpunaisia fantasioita siitä että taksien taksaa olisi oikeasti varaa alentaa niin pohtikaapas tovi ajatusta että ehdotat taksin taksan alentamsta vaikka 20%, ja sitten pohdit että omaa palkkaasi alennettaisiin 20%...
Alkaako kuullostaa ruusunpunaiselta ajatukselta....
Mä vaan kysyn...

Viimeksi muokannut L-200 : 20.04.2016 18:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2016, 20:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Juuri näin...

Vaan jos tuolla alella saisi myytyä keikkaa enemmän niin silloin siinä olisi itua.

Mutta ihan sama joka paikassa oli sitten kyse 6 euron tuopista tai mistä hyvänsä. Kulut vaan ei palkka on karannu niin ylös ettei normi ihmisillä ole varaa palveluun.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2016, 20:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Taksista alv 10% kanta pois niin taksaa on varaa laskea 3%.

Paljonko maksaa yksityisauton kulut /kk.

Paljonko pitää olla rahaa että pystyy maksamaan auton jonka hankintahinta on vaikka 35t€ (mondeo karvalakki malli) + valuutukset n 3k€/v, polttoaineet n.1k€/kk, YEL karkeasti 600€/kk ja muuhun kylkiäiskustannuksiin rapia 1 k€/kk niin ja tokihn sitten tuo auton kuoletus n 30 kk ajalle eli noin 1k€/kk. Tästä ei ole vielä otettu palkkaa yhtään ja taksikultaa vuolet 75-80 snt/km.
Listassa velvoittavia päivystystunteja on noin 300h/kk ja ne on tehtävä oli ajoa tai ei niin vittu siellä olet joko tolpalla tai istut autossa.
Saa tulla kokeilemaan, tällä hetkellä vitutus on sitä luokkaa että tuosta saa mondeon avaimet kunhan esittää ajokortin, ammattiajoluvan suoritettuna asemapaikalle ja muut pätevöittävät seikat on kunnossa.

33% alvillisesta kassata palkkaa.. halukkaat jonoon järjesty....

Helpointa on olla asiantuntija toisen työmaasta josta ei itse tarvitse tietää vittuakaan mutta päteä voi ilman vastuunottamista..

Ja sitten tuosta Bernerin visiosta infran yhtiöittämisestä. Hulluutta, silkkaa hulluutta.

Anteeksi avautuminen

Edit:
Ne jotka näkee ruusunpunaisia fantasioita siitä että taksien taksaa olisi oikeasti varaa alentaa niin pohtikaapas tovi ajatusta että ehdotat taksin taksan alentamsta vaikka 20%, ja sitten pohdit että omaa palkkaasi alennettaisiin 20%...
Alkaako kuullostaa ruusunpunaiselta ajatukselta....
Mä vaan kysyn...

Tossa taksi hommassa on just se noidan kehä, et pakolliset menot nousee kunnei ole ajoa tarpeeksi ja kun pakolliset menot nousee nousee hinnat jolloin sitä ajoa on vielä vähemmän

Joku on sanonut, et kun takseista kaiken verotusta pienennettäisiin puolella lisääntyisi ajot ja kuskit joten verojakin tulisi enemmän
Mut sehän ei suomalialaiselle päättäjälle paksuun kalloon mahdu


Ei mulla rahat riitä siihen et jos haluun parin kaljan jälkeen käydä grillillä pyhänä pitää maksaa lähtömaksua sen 20e ja siihen toista kymppiä, et pääsee 5km päässä käymään, melkein 50e on selällään kun taksilla käy kylällä

Ottaa vaikka random numeron puh-luettelosta ja kysyy onko sulla autoa ja käytätkö kylällä 20eurolla, vois hyvinkin vastaukseks tulla mistä haetaan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2016, 22:54
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Ei se mene noin, ideana kaunis ruusunpunainen haave mutta kaukana todellisuudesta.
Tässä jo pyydän anteeksi, nyt tulee piiiiiiitkää tekstiä, anteeksi

Taksiyrittäjäkurssilla sitä laskettiin ja ei se matikka valehtele...
5% alennuksen antaminen vaatii ajosuoritetta lisää 20% että tulos olisi sama kuin ilman alennusta. -5% hintaan = +20% lisää ajoa että tulos on +-0, tuntuuko kannattavalta?
Entäs jos ajot eivät lisäännykkään tuon 20% verran? Ei kotona odottava laskupino pienene tuon 5% verran.... usko pois vaan, ei pienene...

Ei tulo; tai ennakkoverotuksella ole mitään tekemistä taksan määräytymisen kanssa.
Nuo määräytyvät ihan suoraan elinkeinotoiminnan tuloksen perusteella eli eivät vaikuta taksaan.
Jos taksiyrityksessä, yhtiömuodosta riippumatta verotusta kevennettäisiin esim poistamalla käyttövoimavero takseista, poistamalla autovero kokoneen takseista sekä poistamalla alv 10% kanta hinnasta niin taksaa voisi näppituntumalla alentaa n 6%, eli se itkuparkua aiheuttava lähtömaksu olisi arkena 5,70€ ja ilta/pyhä/yölähtö olisi 8.80€ ja 1-taksan km hinta olisi jotain 1,51/km. eli alennnuksena nykyisiin puhutaan muutamasta snt:stä.

Kuten huomaat niin tuo muutos ei vaikuta kokonaisuutena isosti hintaan, mutta kertymä vuositasossa koko alaa koskettavana on iso, ja - merkki valtion verokertymän kohdalla merkittävä. Voit olla varma ja takuulla ymmärrät että jostain se verokarhu tuon paikkaa ja se on sinun tasku missä se koura silloin kävisi, ei minun... eli tilanne tasoittuisi silloin heti ja tappiolle jäisi,, ullatus ullatus, sinä.. taksin kuluttaja, minun palkkani maksaja. Ei taida tuntua hyvälle sekään..
Tuolla logiikalla raakasti yksinkertaistettun asia olisi sama kuin mitä enempi työntekijän palkaa alennetataan niin se tekee ahkerammin töitä. Empä äkkiseltään usko että työmotivaatio ampuu raketin lailla ylös jos palkkaa alennetaan.....

Parin kympin lähtöraha.... elä loukkaanu mutta silloin se taksi on jo odottanut sinua kyytiinsä jo melki 10 minuuttia., Lähtöraha on 9€ ja sillä jämpti ja kun mittarissa on 20€niin odotusta siinä on silloin 11€ edestä. Nykyodotustaksa on 44,60€/h sis. alv 10% + kaikki auton ja työntekijän kulut. Elä edelleenkään loukkaanu mutta kyllä suomalaisella on varaa juoda baarissa viinaa 150-200€ edestä mutta sillä ei ole varaa maksaa turvallisesta ja huolehtivasta kyydistä sitä 20€:tä että sen umpijuopuneen sielun joku huolehtii kotiinsa lämpöiseen. Minä näen tätä joka viikonloppu joten, kyllä tämän vajaan 6v autoilijaurani aikana olen saanut osani ja kauhon lisää herkkua tulevaisuudessakin.

Voin kertoa ihan oikeasti taksissani tapahtuneen esimerkin hinnasta, sen kertymästä ja mittarin käytöstä, ja kyllä tähän tarinaan liittyy blondi nainen.

Keikka napsahti ja taajamasta 5 hlö keskustaan. Auto osoitteeseen ja tovi odottelua mittari kassalla (silloin ei ole hintaa taulussa eikä raha rullaa), liikettä näkyvissä joten sormi T3:lle eli taksa 3 (5-6 hlö), lähtötaksa tauluun ja sillei, tästä se alkaa.....
Porukka kyytiin, kepeää huulenheittoa ja fiilis hyvälle tuulelle, hyvä meno päällä.. kunnes..

"laita se mittari pois pliis" (arvatkaapas kuka tuon sanoi).... matkaa tehty sen verran että olin kääntänyt auton ja edennyt noin 50m.
"ei vittu" iski ajatus päässä, maailmanennnätys kerjäämisessä, olin hiljaa..
Pysäytin auton ja napsautin valot päälle ja "hölmönä" katsoin taakse ja kysymys lipsahti suusta "kukas tässä on pois jo jäämässä?"

Arvatkaapas kuka sanoi hunajaisella äänellään
"ei ku me mennään kylälle"..
Minä siihen "hölmönä" että "jaa, minä erehdyin luulemaan että joku jää jo tässä pois kun pitää mittaria toppuuttaa"
"ei ei ei ku mennään van" kuuluu hunajainen ääni takaa.
Päästy jo 400 m.. "voiksää pysäyttää mittarin jo"
Napakka jarrutus ja auto seis.
"totta kai, onko neiti jäämässä tässä jo pois kyydistä"

"ei ku me mennää kylälle"
"ahaa, no sinne on vielä noin 1,4 km joten pikkuisen pitäsi vielä malttaa"

Matka jatkuu.... juuri ja juuri ennen risteystä..
"hei pliis, tossaha o jo 11 euroo, laita se mittari poikki"
Ei voi mitään, nalli paloi.... Oikeasti kova jarrutus että porukka nyökkää ja auto pysähtyy etupuskuri maata viistäen. Valot päälle autoon ja .
"ilmoitusluontoisena asiana tiedoksi että jos mittari pitää sammuttaa niin myös kyyti päättyy ja porukka tyhjenee autosta ja edessä on kävelymatka josta ei veloiteta, kylälle on noin 1 km."
Tassä vaiheessa hunajapupun ilmiesesti miesystävä puuttuu peliin ja toteaa ihan rauhallisena
"aja vaan kylälle, kyllä me ollaan autossa kyydissä"
"kiitos" (tämä kuuluu ihan asiallisella äänellä ilman ivaa tai muutakaan.
...
Perillä (luojan kiitos)

Kuin salama kirkkaalta taivaalta äänen täyttää kaunis hunajainen naisolennon ääni... "siisoikeestikkomuka13,80eurootästämatkasta... josmuntääpitäämaksaaniinmulleijääku150euroobaariin viinaanryypättäväksi..."

Ette usko mutta nyt oli minun vuoroni Anskuuntua ja romahtaa....
"Voi neiti, vilpittömästi pyydän anteeksi kohtuutonta hintaa tästä kyydistä" salamana käsi käy kolikkorengillä josta nappaan 50 snt kolikon ja ojennan sen neidille
"kuule minä annan sulle tästä 50 senttii tippii, osta jääpala juomaasi, mä tarjoon"

Seurasi oikeasti hiljainen hetki... Auto täyttyy spontaanista uroshuutonaurusta, sellaisesta alkuvoimaisesta tyhjentävän hyvänolonpuuskan mukanatuomasta naurusta, kyllä te tiedätte mistä puhun.
Olkapäälle tulee koputus ja käännyn katsomaan, siinä se on hunajapupun mies ojentamassa 20€ seteliä ja totetaa että "tasaraha, tämä oli sen arvoinen veto"
Kiitän ja ojennan asiakkaalle kuitin jota hän ei tarvitse joten ruttaan sen, ojentelen käyntikortteja porukalle ja toivottaessani hauskaa illanajatkoa kuulen vielä hunajapupun äänen
"aatelkaa toi taksikuski anto mulle tippii"...
"ole hiljaa" oli viimeinen mitä kuulin keskustelusta....

Kokeilkaapas miten se putkimies suhtautuu kun menet kinuamaan että"eik tätä voi tehhä halvemmalla.."
varmasti voi.... mitä sitä putkee vetään, meneehä se vesi siinä puutarhaletkussaki... vittuuko sitä mitään liittimii laittaan, voiha sen letkun sitoo klemmareillaki ja eihä sitä mitään tartte seinään kiinnittää jättää lattialle lojumaan niin ei mee seinäkiinnikkeitä eikä mutkii tai mitään, jakotukilta vaan letku hanalle ja se os siinä, vartti ja valmista eikä maksa ku 70 euroo töineen...... samaten mene sähköki roikassa, paskat sitä tartte mitään johtoja seiniiin tai laipioon laitella, roikka vaan taululta lattialle ja siihe kii töpselii, ei se sähkö tiijä missä se kulkee...."
Makuasia sano mustiki munia nuollessaan....
Toine maksaa ja toine ei.. kummasta ny sit tykkää enempi...

Huomatkaapa nyt hyvät ystävät se että taksi on silloin siellä kun sinä haluat, ja sen eteen se taksinkuljettaja tekee työtään, eli on valmiina kuljettamaan sinua silloin kun sinä haluat ja sinne minne sinä haluat. Jos tuntuu että bussi on halvempi niin toki tilaa sitten bussi pihaan sinua viemään.... Kyllä, emme pärjää mitenkään es. bussille hinnoittelussa mutta emme me myöskään saa ostoliikennetukea valtiolta tai muuta suoraa rahallista tukea valtiovallan taholta. Lisäksi harvaan taksiin mahtuu jopa 50 hlö vaikka ajammekin samaa tietä, tosin bussi ajaa terminaaliin jonne myös matka päättyy, taksi vie ovelle saakka. Tilausajobussit on asia erikseen, mutta ne onkin sopimushintapohjalla...

Mutta tämä tästä... toivottavasti tämä nyt yhtään edes pikkaisen avasi sitä tosiasiaa ettei siinä taksassa ole oikeasti tyhjää juuri yhtään.
Anteeksi pitkä juttu mutta jahka seuraavan väittämän pääsen "ampumaan alas" niin kerron teille myös tarinan liikennevalistuksesta kaupanpäälle... , sille on jopa poliisikin nauranut... ja sekin jo edesmenneen KOP:n mainosta mukaillen
Tosi on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2016, 23:41
Nasty Nasty ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.11.04
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 201
Perusasetus

Eiks voitas yhtiöittää ministerit ja eduskunta ja myydä eurolla jonnekin todella kauas ennekuin ajaa suomen loppulliseen hulluutteen
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2016, 05:40
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Täytyy tuohon taksien hinnoitteluun sanoa, että en ole itse niitä koskaan kalliiksi kokenut.

Se ei omasta mielestäni ole paha raha jos pikkaisen liian pitkälle venyneen baari-illan jälkeen juuri ja juuri raahaudut tolpalle, kaadut taksin penkille, huikkaat osoitteen ja sammut. Perillä sitten taksikuski kopauttaa olkaan annat rahat ja menet kotio nukkumaan.
Tuo 5km reissu on sen muutaman juoman verta (n.20€) ja kyllä itse kokee oman terveytensä ja hengen arvokkaammaksi ottaen vielä huomioon, että sinut on jo ryöstetty baarissa... Meinaan jos jokin on kallista niin juomat nykyään, hinnat tuplaantunut muutamassa vuodessa.

Mikäli tuota toimintaa alkaa harrastamaan ties ketkä niin ei uskalla jatkossa enää levollisinmielin taksillakaan kulkea... Eikös se ole ruotsissa missä taksiautoilu on vapaampaa ja siellä niitä kuskeja on liikaa ja suurelle osalle ei riitä kyytejä??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2016, 06:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Ei se mene noin, ideana kaunis ruusunpunainen haave mutta kaukana todellisuudesta.
Tässä jo pyydän anteeksi, nyt tulee piiiiiiitkää tekstiä, anteeksi
toivottavasti tämä nyt yhtään edes pikkaisen avasi sitä tosiasiaa ettei siinä taksassa ole oikeasti tyhjää juuri yhtään.
Anteeksi pitkä juttu mutta jahka seuraavan väittämän pääsen "ampumaan alas" niin kerron teille myös tarinan liikennevalistuksesta kaupanpäälle... , sille on jopa poliisikin nauranut... ja sekin jo edesmenneen KOP:n mainosta mukaillen
Tosi on.

Hyvää tekstiä ja avaa paljon asiaa, itellä ei ole kuin kokemusta siitä apparin penkillä istumisesta ja kuskeilta kuultua, ettei rahat tahdo riittää


Siis valtioko määrää hinnat eikä asiakas mielipide

Jos ite järjellä ajattelisin niin hintahan pitäis olla sellainen, et on ehkä kallis, mutta se vaihtoehto ei kannata

Päättäjillehhän se on aivan sama vaikka lähtö ois 90e, nehän antaa vaan useemman taksilappusen
Ja kuulemma huhun mukaan siitäkin valittavat, et on kallista
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.04.2016, 19:03
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ja matikkaa.....joka todistaa että ihanan halpaa on.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Jos taksiyrityksessä, yhtiömuodosta riippumatta verotusta kevennettäisiin esim poistamalla käyttövoimavero takseista, poistamalla autovero kokoneen takseista sekä poistamalla alv 10% kanta hinnasta niin taksaa voisi näppituntumalla alentaa n 6%, eli se itkuparkua aiheuttava lähtömaksu olisi arkena 5,70€ ja ilta/pyhä/yölähtö olisi 8.80€ ja 1-taksan km hinta olisi jotain 1,51/km. eli alennnuksena nykyisiin puhutaan muutamasta snt:stä.
Eli kuluttajalle noin 155-160€/100km...... joka maksaa kaiken eikä saa mitään mistään takaisin....... Jonka ajaa tunnissa tai puolessatoista.......

Ihanan halpaa........ .

Mä ymmärtäisin......jos taksin taksa on noin 2x verottajan yleisesti ilmoittama henkilöauton km. korvaus.......

Eli tasapuolisuuden vuoksi taksien hinnat alas ja veroedut pois tai yksityisten oman-auton käytön km korvaus vastaavasti ylös noin x2.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2016, 20:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

No ainakin jänis toimii...

Mutta joo taksihan maksetaan vain yhteen suuntaan eli km.liksa menee puoliksi ellei munkilla saa paluu kyytiä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).