![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mulla on peräti 50 metriä kumiletkua kompuran perässä, toimii jonkinlaisena puskuria kaiketi. No ulottuu vaihtamaan naapurinkin renkaat ainakin... Ollut jo monta kertaa mielessä että pitäisi jotenkin rukata sitä kompuran alapainerajaa ylemmäs ettei työpaine menis niin alas ennenkuin käynnistyy. Jotain tiukkaa pulttia pyssyllä avatessa (esim. u-pultit..) tuskastuttavaa kuunnella kun kone laulaa vintissä ja keräilee sitä tehopiikkiä. En tiedä sitten mitä sinne pitäisi vaihtaa, erilainen anturi?
|
||||
|
||||
![]()
Jossain saattaa olla säädettävä. Max paineen ku laittaa ylemmäksi mutta antaa letkupaineen olla entisellään niin ei niin tiheseen huua. Mutta kompuran hyötysuhe kärsii kun pitää kovempaa painetta tehä. Ja tietysti säiliö rasittuu enempi.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pulttipyssyllä tulee ammuttua suoraan säiliöstä max paineella, ei tuollainen pikkusäiliöllinen pitkään potki 8-10bar kun painaa liipasimen pohjaan. |
|
|||
|
|||
![]()
Miten saako sitä venttiili liuskaa mistään?
Edellinen kuivakompura petti "pakoventtiilistä" josta pala imuventtiilin väliin männän päälle, muuten menisi mutta se männänrengas aines kärsi ja on se kompura melko osiksi jo käytettykkin Mutta vanhassa pikkukompurassa on samat liuskeventtiilit ja jos siitä petää sit on mentävä kauppaan ![]()
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
||||
|
||||
![]()
Ite ottaisin min. 50L säiliöllä ja mahdollisimman isolla vastapaine tuotolla olevan kompuran jos pitäis pieni kompura ostaa.
Joskus ostin itelle tällaisen enkä ole katunut.. http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...+Trend+540/855
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on pieni v. 1998 ostettu Bilteman 2hp 24 litran säiliöllä. Edelleen rokkaa.
![]() ![]() Italiassahan toi oli muistaakseni valmistettu kuten monet muutkin. Ainakin tossa ollut rahalle vastinetta. Noissa on hyvä muistaa avata välillä se pohjaproppu ja laskea kondenssivesi pois. Nykyisista ko. liikkeen malleista ei ole tietoa, mutta tää on varmaan vastaava. http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...24-2000033889/ Vähän isompi tuli hankittua toiseen talliin viimevuonna kun oli tarjouksessa Bauhausissa; plussaa 5v. takuu. 3 sylkkänen, valovirta, suora ja alennettu lähtö säädöllä ja 100l säiliö. Makso tosiaan tarjouksessa 359e tai 399e silloin. Nyt näköjään 499e http://www.bauhaus.fi/kompressori-he...00-10-100.html Toiminut hyvin, työkalut ja sooda/hiekkapuhalluskin onnistuu.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Remppakompurana mulla on semmonen 24l säiliöllä oleva. Siitäkin on kannentiiviste vaihdettu. Saako noita tiivisteitä jostain, viimeksi leikkelin itte? |
|
||||
|
||||
![]()
Vein vanhan risan malliksi Tiivistekeskukseen Vantaalle, mittailivat ja tilasivat uuden. Yksi kpl olisi ollut tolkuttoman kallis, niin kannatti ottaa 2kpl. Jäipähän toinen varalle.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]()
Pohdinta jatkuu.
24 litraisen perusmallin saa satasella. Oon katellut tuota Makitan 610X satsia. Olis varmaan laadukas ja sisältää Makitan viimeistelynaulaimen, mutta melko pienihän tuo kompura olisi verrattuna täällä suositeltuihin malleihin. Naulaimenkin saa 30€:lla. Ehkä mun vaan täytyy hankkia ns. tavallinen rautakauppakompura silläkin uhalla, että laatu voi olla kyseenalainen. Miksi Makitaa mietin on vaan selkeästi se, että koskaan en ole Makitan laitteisiin pettynyt. Akkuväännnin, mutterimopo, jiirisaha, rälläkkä, käsipyörösaha, höylä,...
|
||||
|
||||
![]()
Tosiaan semmonen 2.2 kw kaksi mukinen valovirta säksätin on jees. Sen jaksaa yksin nostaa kyytiin ja sulakkeet riittää lähes joka paikassa. Tosin se ei liene teikäläiselle ongelma. Tämmösessä riittää tuotto kaikkeen muuhun paitsi siihen hiekkapuhallukseen.
Ja ite kyllä pärjäsin aika pitkään semmosella 170 euron öljyttömällä päristimellä. sekin riittää maalaukseen ja pulttimopolle ihan kohtuudella. Mutta kun uuden hankinta tuli ajankohtaiseksi niin hommasin sitten tuon isomman missä jonkinlaisella todennäköisyydellä lukee juurikin nuo mainitut kirosanat mutta kun en tienny että se on huono juttu niin se ei ole myöskään osannu oireilla.
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Mulla ollut jo muuan vuoden käytössä tollanen... http://www.oie.se/Produkt/kompressor...staende-(47109) mukava kun oli pyörät alla ja "seisova asennus" säästää pikkuisessa tallissa tilaa...! pienihän se on mutta ajaan mun käytöllä asiansa. Halpakin se silloin oli 100€ pintaan..! Specifikation Arbetstryck max: 8 bar Tankvolym: 50 l Luftflöde nominellt: 198 l/min Fri avgiven luftmängd: 100 l/min Varvtal max.: 2850 rpm //Janne
|
||||
|
||||
![]()
Mulla tosiaan toi pikkukompura kestänyt hiton hyvin,.Uskoisin ettei se makitan kompura kovin erilainen ole. Toi kannen tiivistekkin olisi varmaan kestänyt jos olisi välillä pultteja kirinyt, oli nääs ihan sormi tiukkuudella kun rupesin availee.
Öljyt vaihdoin siihen parempiin kun ei pakkasella meinannut jaksaa lähteä pyörimään. |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ikh.fi/Paineilmakompresso..._360L_3HP_240V
Tuommonen ollut ~5 vuotta. Painekytkin ja käynnistyskonkka pitänyt vaihtaa, muuten toiminut hyvin. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli ihan sama homma omassa, kun se tiiviste meni. Olis pitäny koittaa kiristellä jos olis tajunnu. No nyt tietää.
|
|||
|
|||
![]()
Ei se pelkkä letku tee autuutta, liittimissä pitää olla kanssa iso reikä. Hankala käsitellä pitkä letku monessa paikassa. Ennemmin sitten tekee vaikka pienen p-ilma rungon putkesta niin mahtuu litroja ihan eri tavalla kun letkuun. Letkusta mitään säiliötä oikein saa. Tai sitten joku k-auton vanha jarrusäiliö, rikki menneen kompuran säilö lisäksi.
Viimeksi muokannut 2,4TD : 25.04.2016 04:30 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vielä sais tosiaan lisää kun laittaisi isot pikaliittimet mutta sitten menis kaikkien laitteiden liittimet vaihtoon ja toistaiseksi on momentit yleensä riittänyt...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laitoitko sen 13mm letkun niihin 8mm liittimiin vai tuliko letkuun uudet 13mm yhteensopivat liittimet? Itelle tullut vastaan sellaisia liittimiä missä oli samassa koossa pari milliä pienempi reikä ja sit sellaista missä on oikeesti isoreikä varmaan vaille millin seinämällä se letkunliitos osa, ja senhän sit piti jäädä renkaan alle niin littuunhan se meni Liitin osa pysy toimivana, mutta ei ole vielä keksitty soikeaksikiristyvää klemmaria ![]()
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tietenkin 13mm karalla olevat liittimet, mutta pikaliittimen koko pysyi samana.
|
|||
|
|||
![]()
Mulla rupes tavanomaiset kevyen kaluston pultit aukee tarpeeksi hyvin pulttipyssyn vaihdolla ja mikä parasta se toimii nyt pienimmälläkin kompuralla. Ostan tarvittaessa järeämmän pulttipyssyn ja liitän sen niin, että ilma riittää jos tarvetta tulee vastaan.
En tiä miks mun sille pulttipyssylle pitäs ilmaa tyrkyttää enempi kun on omaa tarvetta koska isompi ilman tarve ilmenee hiekkapuhalluksessa ja maatalousvekottimien putsauksessa. Viimeks leikkuupuimurin putsauksessa paloi 35 ampeerin sulake, joten enempi sitä pulaa on sähköstä kuin kompuroiden tuotosta. |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.puuilo.fi/Kompressori150l
mitenköhän tuollainen pelaisi perustallikäytössä? Isommin ei ole tarkoitus hioa/hiekkapuhaltaa, korkeintaan pisteosia ja yksittäisiä ruostepaikkoja sellaisen puhalluspytyn kanssa. Tämän toisen linkin mukaisesti taitaa olla perus "made in Italy" kone...niin kuin stronglinet ja vastaavat.... https://www.tuontitukku.fi/tuote/kom...6419773011917/
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...135QTIMAX/1144 Reilut 1000l/min täysteholla, tollanen letku hetkessä tyhjä + veemäinen käsitellä 40m letku. Jos kompura on tallissa niin tekee vaikka 2" putkesta renkaan kiertämään ympäri tallin niin saa säiliötilaa oikeasti lisää, ulosottoja riittävästi niin pärjää lyhyellä letkulla eikä ahdista ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Yleismittaria ostamassa | Patu925 | Chit-Chat | 10 | 09.09.2014 14:41 |
kompressoria ostamassa | Heikki L | Chit-Chat | 8 | 12.08.2010 21:47 |
Kompressoria autoon; renkaiden täyttöön ? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 21.01.2008 22:51 |
Jimnyä ostamassa | Tekniikka & Jutustelu | 54 | 21.01.2008 20:16 | |
vetteä ostamassa!!!need help! | forssi | Yleiset | 0 | 20.06.2002 16:40 |