![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Korin korotus palikat paikalleenPari tuntia kerkes tänään ropeailee pajeroa. Kaveri sorvas 50mm korkeat nailoni palikat korin korotukseen. Mukavampi korjailla nyt ruosteitakin kun vähän tilaa paremmin. osaan korvakkeista oli korroosio purassu aika reilusti akseleistakaan ei puutu enää mitään osia kun tuli toissa viikolla haettua katolleen ajettu gen 2 pajero josta saa tarvittavat hilut.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#2
|
||||
|
||||
Pellin hitsuuttelua
Ruoste vaurioiden korjailua tuntus riittävän, neliö peltiä jo menny ja toinen taitaa vielä mennä. Helmat leikkasin pois, palkki helmat ois voinu kyllä tehdä vähän aikaisemminkin
Runkoa joutuu perä päästä uusimaan 50cm pätkät, muuten se onkin suht hyvä. Jouset korvakkeen kohdalta jossa tervettä kohtaa runko vääntynyt propelille ja kummallisia lunttuja ilmestynyt kahteen kohtaan. Saanut jossakin accidentissa vähän itteensä, kerran tämä auto revitty puron pohjalta kaivinkoneellakin ku ei muuten lähtenyt.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#3
|
||||
|
||||
Etuakselin vaihto.
Etu akseli vaihto tehty. Muuten suht simppeli homma mut akselin suoraan kohdistaminen meinas olla vähän hankalaa. Rungon päät kuitenkin kohtas ja vääntö sauva jousilla sai aika hyvin kohdalleen. Eli kiinnitin etummaiset korin korvakkeet uuteen rungon pätkään ja vääntö sauva jouset ennen rungon yhteen hitsaamista. Hitsasin vielä pienet vahvikkeet rungon liitos kohtaan. Gen yks simpukka muuten käy paikalleen mut yks pultin reikä väärässä kohtaa, apu simpukkaa en kerenny vielä koittaa.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#4
|
||||
|
||||
Ohjauksen kasailua ja laturi remppaa
Ostin ihan alkuperäis osana "made in japan" kakkos Korisen apu simpukan, aika paljon järeämpi kun kun vanhemmassa mallissa. Vanha gen1 simpukka kiiltää uutuuttaan mutta ihan väljä lönkkö oli jo. Laturi vaihteeksi täynnä paskaa ja elämää nähnyt muutenkin. Hyvä laturi oli hyllyssä varalla mut alipaineletkut pumpun lähdöt ei käy mun autoon joten purin molemmat pumput mut ei käykään pumpun kansi suoraan toiseen kun on eri tilavuuksinen. Pitäs ehkä suosiolla nostaa ylemmäs koko laturi..
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#5
|
||||
|
||||
Takaakseli paikalleen.
Taka akseli paikallaan, jousipedit tukivarsien korvakkeet ja panhardin korvake hitsuuteltu paikalleen. Korvakkeet näyttää omaan silmään hiukan "ankkureilta" mut halusin että pinjoni ei nouse liian pystyyn. Nyt pitkän v6 gen 1pajeron jouset mut täytyy kattoo kun tulee tavarat ja muut sisälle miten perä painuu. Gr patrollin orkkis jouset on tilalle jos tarvii saada ylemmäksi. jousen korvista tuli kolmio levy malliset, jos vahvistaisi taka runkoa samalla. Kardaanin tein. lyhensi pitkän td ic pajeron kardaanista, perässä iso laippa ja jakikseen tulee pienempi poori tumppi. Koe ajettu, välitykset tuntuu ihan siedettäviltä. Renkaatkin mahtuu kääntymään ihan pienellä jalkatilan modauksella
. Aikalailla puoli rengasta tulee kaaresta yli, jos sen 12cm laittaa kaaren reunasta puolelleen levikettä. "uusi" laturi lataa ja vääränlainen alipainepumppu yhdistelmä toimii. Orkkis tankki lähti kävelee ja sisälle pitäs hankkia/tehdä uus.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
noniin, hyvältä näyttää!
|
|
#7
|
||||
|
||||
Taka iskarit paikalleen.
20eurolla löyty jonkun nurkasta isohkot uudet pitkät iskarit. Vara osanumero viittaa iveko kuorma autoon. Niille tein kiinnike putken joka samalla tukee jousikuppeja. Tuli melkosen jämäkkä perästä. Näkee sit ku pääsee kunnolla ajamaan patikkoon miten toimivat. kardaanin mittaa muutin jo kolmannen kerran ku aina tuntuu olevan väärän mittane. Originaali "puolinahka" penkit sai mennä takas ku niin mukavasti kippaa eteenpain, helpottaa tavaroiden kaivelua.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
![]() |
| Luokat |
| pajero |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Patrol 160 varaosia (pätkän) | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 26.07.2011 16:59 |
| O:pajeron manual napalukot/pätkän levikkeet | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.04.2007 20:43 | |
| g mersu kamaa pätkän osia. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2006 22:32 | |
| pistin 3toweriin tiukan lähtö pätkän | psychobilly | Linkit | 2 | 13.03.2006 15:22 |
| Tunnistatko pätkän ? | mika | Movies | 0 | 27.06.2003 00:48 |