![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin siis nythän ei olla myymässä suomen teitä minnekkään, ne vaan yhtiöitetään. Eli Suomen valtio pysyy edelleen 100% omistajana. Ainoastaan hallintomalli ja tapa, jolla rahoitus hankitaan muuttuu.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kauanko pysyy 100% omistajana? Ei kauaa. Ensimmäinen "rahapula", niin heti pistetään myyntiin ja myydään mieluimmin ulkomaiselle sijoitusyhtiölle/yritykselle pilkkahinnalla, niin kuin perinteisesti esimerkiksi Fortum, Kemiran lannoitepuoli ja Valtion useat kaivokset. Varmasti tiestölle ostajat löytyy, se kun on varmista varmin lypsylehmä, ulkopuoliselle omistajalle varsinkin.
Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 12:09 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitä valtion yhtiöille yleensä tehdään kun valtion kassasta loppuu rahat... kaikki yksityistetään ja yhtiöidään jotka voidaan myöhemmin myydä eikä valtio ole enää velvollinen hoitamaan mitään. Vähän niinkuin ameriikan malliin kunnon kapitalismia.
Vaikka sinänsä se on ihan sama koska autoilija sen kaiken maksaa jokatapauksessa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Kemira-konsernin liiketoimintarakennetta uudistettiin 1990-luvulla, ja vuonna 1994 Kemiran liiketoimintayksiköt YHTIÖITETTIIN. Vuonna 2004 Kemira Agro Oy irtautui Kemira Oyj:stä, muutti nimensä Kemira GrowHow’ksi ja listautui Helsingin pörssiin. Vuonna 2007 GrowHow’sta tuli maailman suurimman kivennäislannoitteiden tarjoajan, norjalaisen Yara International ASA:n tytäryhtiö. Muutos Yaraksi käynnistyi Suomen valtion MYYTYÄ osuutensa Kemira GrowHow’n osakkeista Yaralle. Integraatio varmistui kun Euroopan unionin kilpailuviranomaiset hyväksyivät kaupan." Eli ensin YHTIÖITETTIIN ja sitten YKSITYISTETTIIN, kun myytiin norjalaiselle YARA:lle. Nythän tässä on ihan sama kaava menossa teiden suhteen. Jos joku politikko sanoo, että teitä ei myydä/ei tulla myymään yksityisille, niin kuinka moni siihen todella uskoo? Taitaa olla politikolla vain se "poliittinen vastuu" mitä suustaan päästää/valehtelee. Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 17:33 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
En ole kokeillut ite uber;iä, mutta yhtään moitetta en ole siitä kuullut
Sellaisen tosin oon kuullut, et jonkun taksiyrittäjän duunarit menee uber kyydillä töihin kunnei taksilla pääse älyllisessä ajassa Kaikki kun pitää kieltää ja holhota tässä kateusyhteiskunnassa, niin miksei taksit vois toimia kuten uber? Nappaat taksisovelluksen auki joka lähettää ilmoituksen lähimmille vapaille takseille, sovellus kysyy taksilta et minne menossa jos poka on päällä ja ilmoittaa, että 5min kestää kun kyyti tulee Nykyään soitetaan taksikeskukseen ja sieltä kysellään missä taksit on ja sit joku kuittaa sen kyydin itelleen (se uber tulee tässä kohtaa) ja sit odotellaan josko se taksi joskus tulisi Uber kun toimii kuten jo kerrottu, et tietää kertoa reitin ja matka-ajan niin ei luulisi, et ois vaikeeta sitä samaa tietoa lähettää verottajalle joka sit laskuttelee kuskilta verot pois vaikka kerran kuussa. Se sama ohjelma myös vois osata kertoa sen veron määrän, niin ei olisi vaikeaa laskea sitä verolaskun summaa Pimeää taksia ajetaan vaikka kuinka paljon koko ajan, jos ne sais vaikka 5% verolle niin kaikki ois kotiin päin Ne jotka ajelee pimeillä takseilla tai uber;illä ei käytä taksia
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta, jos kaikki liikenneverot samassa laissa naulataan perustettavalle yhtiölle määrärahoiksi infran ylläpitoon, kannatan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuo teiden myyminen on tulevaisuuden uhka ja aivan mahdollinen, mutta ensimmäinen murhe on lompakon keveneminen, liikkumisen vaikeutuminen ja muu valvonta.
Jos valtio kerää tällä hetkellä vuosittain 7mrd euroa ja palauttaa alta 1mrd euroa niin valtio tienaa autoilulla sen 6mrd euroa vuodessa. Nykyisellä ylläpito tahdilla on saatu tiestön korjausvelka mahdottomaksi ja ymmärtääkseni tämän uuden systeemin avulla olisi tuo tarkoitus korjata. Tämä vaatii 3-4mrd euron vuosittaiset sijoitukset tiestön ylläpitoon. Lisäksi uuden toimijan pitää hoitaa homma kannattavasti ja olla velanmaksukykyinen joten sen pitää tienata 7mrd euroa että toiminta pysyy kannattavana. Luvuissa voi olla pieni heitto, mutta tuplaverotus tuosta on tulossa. Lisäksi kulkeminen vaikeutuu valvonnan myötä sekä saadaan jokainen auto seurantaa ja esimerkiksi sakotus tulemaan heti nopeuden noustua. Mikäli valtio poistaisi verotuksen kokonaan voisi ehdotettu järjestelmä olla järkevä, mutta nyt esitettynä tuo saa otsasuonet kiristymään. Toivottavasti tämä ei mene läpi ja toivottavasti tämä alkaisi jo olemaan niitä viimeisiä typeriä ehdotuksia tuolta. Toisaalta mikäs siinä on ehdotellessa kun kukaan ei vastusta... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä Hifk vie.. Nää pudotuspeli on kyllä sellasia lipputulon keruu hommia... 100% Kummasti Kärpätki aina pelaa 7 peliin asti.. Yhestä pelistä lipputulot jo noin 600k niin miksi jättää pelaamatta + kaikki muu tulosveto yms hommat..
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta tässä nää bärnerin akan visioiden laskutusideat mitä nyt pohditaan ministeriössä: http://www.hs.fi/autot/a146103968473...5f8&ref=og-url
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuoltahan ne väylät löytyvät ja Destia on jo myyty valtion yhtiöistä. Monelle ei mene vaan jakeluun että tiet omistaa valtio/kunta/kaupunki ja yksityisetkin ja niiden ylläpitoa harrastetaan isommissa mittakaavoissa verovaroista ja helkutin "pienellä" osalla autoilusta kerätyllä verokertymällä ja nyt taas tullaan käsiksi autoilijan taskulle. Destiahan tekee niitä töitä mitä sattuu voittamaan osakseen ei se perusjamppakaan vaikka aura-auton omistaisikin huvikseen auraile niitä teitä rahan vuoksihan niitä aurataan ja sopimukset mahdollistavat moisen työskentelyn. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei se nyt aivan noin ole, että pelkkä hallintomalli muuttuisi. Tuo esitys mahdollisti sen, että sinne voi tulla myös yksityisiä palveluja tarjoavia yhtiöitä. Aivan varmasti jossain vaiheessa menisi siihen, että siellä on joku ylimääräinen repimässä rahaa välistä.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#15
|
|||
|
|||
![]() Aiwan.....Lainaus:
Eli tulevaisuudessa autokohtaset/henkilökohtaset kepsut...... Tähän asti rakennus/ylläpito ja korjaus on maksettu auto-, polttoaine-, ym.veroina. Oletetaan että mennään tohon verotuksen siirtoon niin silti ei autoilu ainakaan halpenee. Tullee jälleen yksi kuluerä autoiluun lisää. Ja tuskin auto-, polttoaine-, ym.verot sen halpenee mitä tienkäyttömaksut lisääntyy. Autoilijat ovat maksaneet Suomalian tiet ja niiden ylläpidon moninkertaisesti nykyisen verotuksen aikana.....Ja tulevaisuudessa pitäisi maksaa vielä X2. Tasapuolisin tapa olisi toteuttaa nykyiseen malliin ja nostaa polttoaineen veroa.......Jolloin veronlisäys olisi ainakin käyttöperusteinen....... Ja jos tähän mennään niin ei mee aikaa kun litrahinta euvostoliiton pienin tai toiseksi pienin seteliraha...... Ja lopuksi.....Kaikille haaveilijoille......Malliin vastuu siirtyy lukijalle..... On tosiaan lottovoitto syntyä Suomaliaan....... ![]() ![]() ![]() Ja nykypäivän tosi lausahdus joka pitää paikkansa. Nykyään muutto Suomaliasta ulos mihin tahansa valtioon on kuin muuttaisi veroparatiisiin....... ![]() ![]() ![]() Hyvin menee mutta menköön......Tosin paremminkin vois olla. ![]() ![]() ![]() Ps. Liikenneministerin ehdotuksissa on jotain hyvääkin...... Mä olen taksilupien vapauttamisen kannalla. Päästäis järjettömistä lähtömaksuista ja varmaan km taksakin halpuis. Eli päästäisiin aidosti oikeille markkinoille palvelun ostajan ja tarjoajan puolesta. Eikä oltaisi valtiontoimesta säädellyn/tunkatun/avustetun/maasutetun bisneksen markkinoilla. Jolloin saatais hinnat alas ja autoja riittäis eikä tarviis ootella tolpan jonossa "puoltayötä"..... ![]() ![]() ![]() Ja sehän on jokaisen oma vika jos ylihintaisen takapenkille istuis...... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 21.04.2016 18:46 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Aika arvokas se "juoksukilometri" on raskaan kaluston taksaan verrattuna kun toisessa on niitä renkaitakin ja polttoainekuluja hiukan eri painoarvossa.
Ihmetellyt millä hinnalla nykyään rahti kulkee taksilla et pääsisi edes sillä hinnalla perille esim. Tampere -Kajaani puutavarayhdistelmällä alle 500€. Tähän verrattuna on kallista taksilla kulkeminen vaikka itse henkilökohtaisesti käytän taksia ja pidän sitä turvallisena kulkuneuvona. Eli raskaskalusto on ihan itse pilannut markkinansa hinnoittelemalla maailmanlopun hinnat ihan itse. |