![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 3B Patrolin 3.3 koneen turbolla, ahtopaineet 0,5-0,7, "pulssitettu pakosarja", nippa käännetty, välijäähdytin, letkussa reikä, syöttöruuvi irroittettu, kalvon jousta venytetty, "eskimon" pumppukikka (prikka kuppimutterin alla), noin 2,5" suorahko putki yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä, K&N suodatin ja snorkkeli ilmanotto. Joskus aikanaan penkitetty takarenkaasta 37" boggereilla 114hv/376Nm. Nyt toinen 3B kone ja toinen patrolin turbo menossa. Yks puol miljoona ajettu paten turbo levis kun otin siitä jotain 0.9 paineita mutta varmaan vanhuuttaan levis. Kone meni öljynkierto ongelmien takia. Onhan toi sellanen aika vikuri ajaa tiellä mutta hyvin pelaa kaikenkaikkiaan. Kulutuksesta en tiedä mutta vanhoista reittipisteistä ja viivoista laskin yhden reissun luvut. Venäjän safari 37" boggereilla ja kahden miehen viikon leirikamoilla + x sataa kiloa varaosia yms. kulutus maantieajossa noin 16L\100km. Tässä luvussa saattaa olla 5 tuntia tullissa jonotusta josta ajasta auto on käynyt x tuntia joten todellinen kulutus on kysymysmerkki. Väitysten takia järkevä max nopeus on noin 100 mutta silloinkin mennään tosi korkeilla kierroksilla ja koneen kannalta turvallinen marssinopeus onkin noin 80kmh. Huiput on 37" renkailla noin 124kmh jota ei kyllä pysty ajamaan kun lentokentällä tms. ![]()
Viimeksi muokannut mikjus : 17.04.2016 21:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti! Nyt nippaa hieman käännelty ja portin kaulaa lyhennetty,syöttöä lisätty, ahdot vedätyksessä maantiellä sen 0,6 mut pako tippu 0,8 ja pirteämpi huomattavasti ja vedot alkaa alempaa. Eli vois kuvitella et taitaa kestää ihan ok tollasella lievällä piristyksellä?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla lopussa taivaanvanhaa pumpun ropaamista.
Tuota ahdonalaisen syötön säätöä kannattas jalostaa kellä vielä hanke ajankohtainen. Pudottaa koneen lämpökuormaa kun pumppu ei survo täysiä syöttöjä koko ajan. Eikä tartte rajoitella maksimisyöttöä. Pumpusta loppuu ihan itsestään tuotto "sopivasti". Ittellä ainaki huomasi lämpömittaristakin että kone viileempi normaaliajussa. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28682
__________________
- eskimo kaenuusta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ/HJ/LJ korjausopas+BJ omistajan käsikirja | Eris | O/M/V Muut | 0 | 13.02.2015 18:48 |
Ostetaan toyotan vinssi, 61 laturi, bj tuulilasi, ja bj välitetty jakoloota | Jani E | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.08.2010 15:56 |
M: BJ 40 LASIKUITUKEULA / FLIPPI / BJ KEULAN OSIA | Urbancityboy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 53 | 17.12.2007 21:43 |
ahtopaineita | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.09.2005 20:54 |
M: BJ-40 -79 rek. pakuksi ja bj -78+ sälää | Olppa | O/M/V Muut | 0 | 29.02.2004 01:55 |