Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2016, 14:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

3B Patrolin 3.3 koneen turbolla, ahtopaineet 0,5-0,7, "pulssitettu pakosarja", nippa käännetty, välijäähdytin, letkussa reikä, syöttöruuvi irroittettu, kalvon jousta venytetty, "eskimon" pumppukikka (prikka kuppimutterin alla), noin 2,5" suorahko putki yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä, K&N suodatin ja snorkkeli ilmanotto.

Joskus aikanaan penkitetty takarenkaasta 37" boggereilla 114hv/376Nm. Nyt toinen 3B kone ja toinen patrolin turbo menossa. Yks puol miljoona ajettu paten turbo levis kun otin siitä jotain 0.9 paineita mutta varmaan vanhuuttaan levis. Kone meni öljynkierto ongelmien takia.

Onhan toi sellanen aika vikuri ajaa tiellä mutta hyvin pelaa kaikenkaikkiaan.

Kulutuksesta en tiedä mutta vanhoista reittipisteistä ja viivoista laskin yhden reissun luvut. Venäjän safari 37" boggereilla ja kahden miehen viikon leirikamoilla + x sataa kiloa varaosia yms. kulutus maantieajossa noin 16L\100km. Tässä luvussa saattaa olla 5 tuntia tullissa jonotusta josta ajasta auto on käynyt x tuntia joten todellinen kulutus on kysymysmerkki.

Väitysten takia järkevä max nopeus on noin 100 mutta silloinkin mennään tosi korkeilla kierroksilla ja koneen kannalta turvallinen marssinopeus onkin noin 80kmh. Huiput on 37" renkailla noin 124kmh jota ei kyllä pysty ajamaan kun lentokentällä tms.


Viimeksi muokannut mikjus : 17.04.2016 21:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2016, 21:54
Möröhilu:n Avatar
Möröhilu Möröhilu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.03.15
Sijainti: Lahti, Suomi
Viestit: 40
Perusasetus

Kiitti! Nyt nippaa hieman käännelty ja portin kaulaa lyhennetty,syöttöä lisätty, ahdot vedätyksessä maantiellä sen 0,6 mut pako tippu 0,8 ja pirteämpi huomattavasti ja vedot alkaa alempaa. Eli vois kuvitella et taitaa kestää ihan ok tollasella lievällä piristyksellä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2016, 10:45
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tuolla lopussa taivaanvanhaa pumpun ropaamista.

Tuota ahdonalaisen syötön säätöä kannattas jalostaa kellä vielä hanke ajankohtainen.
Pudottaa koneen lämpökuormaa kun pumppu ei survo täysiä syöttöjä koko ajan. Eikä tartte rajoitella maksimisyöttöä. Pumpusta loppuu ihan itsestään tuotto "sopivasti".
Ittellä ainaki huomasi lämpömittaristakin että kone viileempi normaaliajussa.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28682
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ/HJ/LJ korjausopas+BJ omistajan käsikirja Eris O/M/V Muut 0 13.02.2015 18:48
Ostetaan toyotan vinssi, 61 laturi, bj tuulilasi, ja bj välitetty jakoloota Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.08.2010 15:56
M: BJ 40 LASIKUITUKEULA / FLIPPI / BJ KEULAN OSIA Urbancityboy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 53 17.12.2007 21:43
ahtopaineita kristian Tekniikka & Jutustelu 4 04.09.2005 20:54
M: BJ-40 -79 rek. pakuksi ja bj -78+ sälää Olppa O/M/V Muut 0 29.02.2004 01:55


Sivu luotu: 14:35 (GMT +2).