Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2016, 14:24
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Kiitos vaan mutta pitäisi tietää miten noi konehuoneeseen päin lähtevät putket liittyvät senpään jakopalikkaan. Tällähetkellä mulla on toi jakopalikan hytin puoleinen putki liittyy konehuoneessa olevaan alempaan liittimeen josta putki menee pääsylinterille. Ilmeisesti sen kuuluukin näin olla mutta varma olis aina varmaa... Tilanne edennyt senverran että sain kuormansäätöventtiilin ilmausruuvin jo auki mutta nestettä ei vaan tule ihan sillee ku pitäis?? Olisko pääsylinterissä jotan matoja.... Asian tutkinta edistyy!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2016, 13:37
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Olisko kellään korjauskäsikirjaa d21 koppaseen kingcappiin? Jos siintä näkis ton putkien järjestyksen... Aiemmin kun pääsylinteriltä takapiirin jarruputki tuli paineensäätöventtiilin ylimpään liittimeen niin ei saanut jarrutehoja juuri ollenkaan ja poljinliike oli jotenkin omituisen lyhyt. Nyt kun siirsin takapiirin jarruputken paineentasaajan alimpaan liittimeen niin takajarrut menee lukkoon ensiksi ja poljin painuu aika pohjille. Pumppaamalla saa myös etujarrut lukkoon. Paineensäätimen keskimmäinen liitin menee taka-akselille josta jakautuu vasemmalle ja oikealle jarrulle. Ja tähän putkeen ei ole koskettu joten se on oikeassa paikassa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2016, 14:44
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weber Näytä viesti
Olisko kellään korjauskäsikirjaa d21 koppaseen kingcappiin? Jos siintä näkis ton putkien järjestyksen... Aiemmin kun pääsylinteriltä takapiirin jarruputki tuli paineensäätöventtiilin ylimpään liittimeen niin ei saanut jarrutehoja juuri ollenkaan ja poljinliike oli jotenkin omituisen lyhyt. Nyt kun siirsin takapiirin jarruputken paineentasaajan alimpaan liittimeen niin takajarrut menee lukkoon ensiksi ja poljin painuu aika pohjille. Pumppaamalla saa myös etujarrut lukkoon. Paineensäätimen keskimmäinen liitin menee taka-akselille josta jakautuu vasemmalle ja oikealle jarrulle. Ja tähän putkeen ei ole koskettu joten se on oikeassa paikassa...
Ei taida paljoa olla noista korjauskäsikirjoistakaan apua
https://www.dropbox.com/sh/qrbjsjctt...h2FVEJQaa?dl=0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2016, 18:39
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

No joo,eipä tuosta apuja ollut. Kiitos kuitenkin. On tää ny jumankekka merkillinen juttu kun ei saa mokomast kipost jarruja kuntoon... Olishan se kyllä iso apu jos sais tietää miten putket on alunperin ollu. Vois sulkee sen pois mielestä. Ilmauksessa tuli tehtyä semmoinen virhe että tuli käytettyä ilmaukseen tarkoitettua "imuria". Se kun on niin tehokas että horasi putket tyhjäksi,PRKL!! Eli perinteet kunniaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2016, 20:18
janl200 janl200 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 177
Perusasetus

nyt teki 99vm 4wd kingi temput. vaihteet voi lykätä päälle auton käydessä kytkin ylhäällä mutta auto ei liiku minnekkään. mikä vois olla vikana? 3 vaihteelta neloselle vaihdon ja sillon hävis vedot.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2016, 13:54
janl200 janl200 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janl200 Näytä viesti
nyt teki 99vm 4wd kingi temput. vaihteet voi lykätä päälle auton käydessä kytkin ylhäällä mutta auto ei liiku minnekkään. mikä vois olla vikana? 3 vaihteelta neloselle vaihdon ja sillon hävis vedot.
oli keskiö irronnu levystä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	12.jpg‎
Views:	334
Size:	97,5 Kt
ID:	69819  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2016, 10:59
Jonke Jonke ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.02.16
Sijainti: Iänekoski, Suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janl200 Näytä viesti
oli keskiö irronnu levystä
Tää taitaa olla tyyppivika näissä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2016, 07:04
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janl200 Näytä viesti
oli keskiö irronnu levystä
Sama homma, 350tkm.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.04.2016, 18:52
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weber Näytä viesti
No joo,eipä tuosta apuja ollut. Kiitos kuitenkin. On tää ny jumankekka merkillinen juttu kun ei saa mokomast kipost jarruja kuntoon... Olishan se kyllä iso apu jos sais tietää miten putket on alunperin ollu. Vois sulkee sen pois mielestä. Ilmauksessa tuli tehtyä semmoinen virhe että tuli käytettyä ilmaukseen tarkoitettua "imuria". Se kun on niin tehokas että horasi putket tyhjäksi,PRKL!! Eli perinteet kunniaan!
No nyt on putkien paikat selvitetty 99% tod.näk. Eli kuormansäätöventtiilin ylimpään liittimeen tulee takajarrupiirin putki pääsylinteriltä. Keskimmäisestä taka-akselille ja alimmaisesta "paluu" etupiiriin. Nooh,nyt on ilmattu kuormansäätöventtiilistä,T-haaroista ja pyöristä ja ilmaa ei tule enää mistään. Poljin tuntuma on ihan hyvä eikä painu alespäin vaikka pitää painetta päällä. Mutta kun auton laittaa käyntiin niin poljin painuu ihan pohjaan ja ei saa edes pumppaamalla painetta aikaiseksi!!! Jarrutehot aivan kateissa! Rupee konstit ja hermot loppumaan,PRKL!!!! Liekö nyt sit pääsylinteri sitte paskana,mene ja tiedä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2016, 10:33
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weber Näytä viesti
No nyt on putkien paikat selvitetty 99% tod.näk. Eli kuormansäätöventtiilin ylimpään liittimeen tulee takajarrupiirin putki pääsylinteriltä. Keskimmäisestä taka-akselille ja alimmaisesta "paluu" etupiiriin. Nooh,nyt on ilmattu kuormansäätöventtiilistä,T-haaroista ja pyöristä ja ilmaa ei tule enää mistään. Poljin tuntuma on ihan hyvä eikä painu alespäin vaikka pitää painetta päällä. Mutta kun auton laittaa käyntiin niin poljin painuu ihan pohjaan ja ei saa edes pumppaamalla painetta aikaiseksi!!! Jarrutehot aivan kateissa! Rupee konstit ja hermot loppumaan,PRKL!!!! Liekö nyt sit pääsylinteri sitte paskana,mene ja tiedä...
Jos ei tehostin oo käytös, ni sen polkimen pitäs olla todella kova.
Joskus oli moinen tapaus, kun jäi ilmahelmi johonki putkeen, niin ainut, mikä auttoi niin tehtiin seuraavasti..
- pyydät kaverin avuks
- ilmaus auki
- kaveri polkasee polkimen voimalla ja vauhdilla pohjaan
- ruuvi kii ja ja seuraavaan ilmausruuviin...
Sen "alb"-venttiilin ilmaat tietty ensin. Muuten ei vissiin niin välii oo mis järjestykses renkaat käy läpi.
Joku rätti on hyvä olla ruuvin päällä, niin ei sitä nestettä oo sit koko lattia/katto/auto täys..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2016, 10:53
Weber Weber ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Joo kyllä se poljin on kova silloin kun tehostin ei ole käytössä. Mut kun auton laittaa käyntiin ni morjes!! Poljin menee pohjille että holahtaa. Ja jotenkin palauttaakin laiskasti... Siint vois ehkä päätellä että nestettä pääsee pääsylinterin männän väärälle puolelle. Ilmattu on kyllä systeemiä useita litroja,rauhallisesti pumpaten ja painetta ylläpitäen sekä voimakkaasti painaen kun kaveri avaa ilmausruuvin. Mulla ollu käytössä läpinäkyvää letkua jonka avulla saannu roiskeet kuriin ja nesteet purkkiin. Täytyy alkaa purkaa probleemaa ostamalla uus pääsylkkä,ompahan se sitten suljettu pois mahdollisista tekijöistä. Sekin vielä kummastuttaa että kun ilmaa kuormansäätöventtiilin ruuvista niin poljin painuu ilmaruuvin avauduttua pitemmälle kuin esim. jarrujen ilmausruuvin avauduttua... Merkillistä!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 00:01 (GMT +2).