Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2016, 07:59
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Perän laakerointi alkaa kuulostamaan ajankohtaiselta ja samalla meinasin laittaa taakse lukon. Joten mikä lukko se olis järki ostos (vain hinta ratkaisee )? Autohan on 96vm 4.0 et vissiin siellä pitäis olla kitkalukko tällä hetkellä? Mitkä välitykset näissä on vakiona?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2016, 08:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jäpälä Näytä viesti
Perän laakerointi alkaa kuulostamaan ajankohtaiselta ja samalla meinasin laittaa taakse lukon. Joten mikä lukko se olis järki ostos (vain hinta ratkaisee )? Autohan on 96vm 4.0 et vissiin siellä pitäis olla kitkalukko tällä hetkellä? Mitkä välitykset näissä on vakiona?
Ei siellä välttämättä ole kitkalukkoa, joskin suurin osa Suomeen virallisesti tuoduista on kitkalukolla. Ylipäätään Euroopan markkinoille Grazissa tehdyissä ZJ:ssä (ZG, jos tarkkoja ollaan) tuntuu useimmiten olevan 249 jakoaski ja takana kitkalukko. Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön..

Peränä on nelilitraisessa Dana35 3.55 välityksellä jos on alkuperäinen akseli; vaihtoehtoja lukoksi siis riittää.
* Jos haluat halvalla niin joku lunchbox lockeri (katso tarkkaan jos sinulla on kitkaperä, läheskään kaikki lunchbox- lockerit EIVÄT asennu kitkamurikkaan!).
* Jos taas haluat sujuvammin toimivan ja hiljaisemman niin hommaa Detroit locker. Jos autosi on 249 jakolaatikolla (AWD-N-4lo), niin useimmat palalukkovalmistajat eivät suosittele palalukon käyttöä taka-akselilla. Ei se sitä kuitenkaan estä.. jos on takavetolaatikko niin ei mitään väliä.

Kun kerran olet laakeroimassa perää jokatapauksessa uudestaan, niin Detroit locker ei tule ihan älyttömästi kalliimmaksi kuin lunchbox- locker. Hintaeroa niiden välillä on muutama satanen, varsinkin jos löydät Detroit lockerista hyvän tarjouksen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.04.2016 08:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2016, 11:42
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Jakolaatikossa on vain 4hi-N-4lo joten kait se sillon on 249? Takana on myös levyjarrut niin onko vetarit 27 vai 30 booriset? Miten se tuo detroit truetrac, sitä näyttäis saavan aika "edullisesti"?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2016, 11:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jäpälä Näytä viesti
Jakolaatikossa on vain 4hi-N-4lo joten kait se sillon on 249? Takana on myös levyjarrut niin onko vetarit 27 vai 30 booriset? Miten se tuo detroit truetrac, sitä näyttäis saavan aika "edullisesti"?
Dana 35:ssä (ja D30 etuakselissa) on aina 27- spooriset vetarit. Saa toki aftermarket- osilla päivitettyä 30- spooriseksi.

Detroit trutrac ei ole 100% lukko, vaan torsen- tyyppinen "kitka"lukko. Toimii kyllä paremmin kuin kitkalevyillä olevat romut jotka on ihan yhtä tyhjän kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2016, 12:23
Jäpälä Jäpälä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 27
Perusasetus

Ok. Eli detroit locker lienee sit järkevin vaihtoehto? Malli olis vissiinkin tämä 162C56A, by eaton performance for 27 spline dana 35 with 3.54 and up
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2016, 00:26
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mitä detroittilaisella ajanu katuvehkeissä ja sitten verrokkina ZJ 249 jakiksen jatkeena tuo truetrac, niin kyllä uudempi eatonin tekele hakkaa 7-0 vanhan kaartin detroittilaisen. mettässä ei oo viellä tullu paikkaa missä ei pitäs kun tarve ja aukeis kun tarve, sen verran että se ei teoriassa ole 100% lukko, mutta ei se niin hienostuneesti toimi, etteikö se jämi täysin lukkoon kun sen "pitää" olla lukossa, ainakin 33" piirtää kaksi raitaa kuivalle ja paska lentää molemmista takarenkaista kun antaa enemmän möykkyä.. ikävästi hinta vaan pompsahti sen kolme-neljä sataa vuoden takasesta, mutta hinta-laatu suhde on varmasti kohallaan.

sen verran on hyvät käyttökokemukset, etten nyt oo viellä päättäny 100%, että tuleeko omaan mehtävehkeeseen e-locker taakse, vai pidänkö tuon toimivan truetracin taka-akselilla ja sitten e-lockeri keulaan alkuperäsen suunnitelman mukaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2016, 07:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mitä detroittilaisella ajanu katuvehkeissä ja sitten verrokkina ZJ 249 jakiksen jatkeena tuo truetrac, niin kyllä uudempi eatonin tekele hakkaa 7-0 vanhan kaartin detroittilaisen.
Huomattavasti sivistyneemmin Truetrac luonnollisesti toimii - etenkin viskojakolaatikon kanssa - mutta ei se ihan 100% lukon veroinen ole. Rengas jos on ilmassa niin pitää jarrulla huijata että saa vedon paremmin pitävälle, eikä ole muutenkaan ihan 100% pitävä. Useimmissa tilanteissa ainakin kevyemmässä offissa/ safaritouhussa riittää ja toimii kyllä erittäin hyvin. Hakkaa kitkalukon ihan mennentullen, ei voi edes verrata keskenään..

Detroit locker toisaalta on kohtuu hiljainen ja sujuvasti toimiva palalukoksi, varsinkin kun vertaa lunchbox- lockereihin - joissa niissäkin on keskenään eroja. Toki Detroit lockerkin vähän naksuttaa kun on rullatessa/ pintakaasulla mutkassa auki, mutta ei ole niin paha kuin lounaslukot.


Lainaus:
sen verran on hyvät käyttökokemukset, etten nyt oo viellä päättäny 100%, että tuleeko omaan mehtävehkeeseen e-locker taakse, vai pidänkö tuon toimivan truetracin taka-akselilla ja sitten e-lockeri keulaan alkuperäsen suunnitelman mukaan
Kyllä minä metsävehkeeseen laittaisin taakse ehdottomasti joko 100% automaattilukon tai sitten kytkettävän. Truetrack on katuautoon ja kevympään offiin

Noi torsen- tyyppiset lukothan on myös mm. jenkkiarmeijan Humveessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 19:00 (GMT +2).