![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Lainaus:
"Broms" kohtaan ei ainakaan syttyny mitään valoja ton ajon aikana. Oliko tossa syylärin yläpuolella olevissa säiliöissä molemmissa jarrunestettä? Kattelin et kuskinpuoleinen säiliö oli lähes tyhjä mut hantin puoleinen lähes täynnä. Ja täsä pari kuvaa kunnostetusta kattoluukusta ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Molemmat muovikupit on jarrunesteelle.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja valo siihen nappiin kytkeytyy ainakin itellä vain, ku laittaa hitaan alueen päälle ja etuveto kytkeytyy automaattisesti. Lainaus:
Joo, siinä on molempien jarrupiirien säiliöt. en tiedä miten lie letkutettu 2-akselisessa, mut 3-akselisessa toisella piirillä on toisen etupyörän etummainen sylinteri, toisen etupyörän taaempi sylinteri ja toinen taka-akseleista. Toisella sitten päinvastaiset. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Otinpa tänään tarkempaan syynäykseen ton "jarruvuodon".
Rengas irti ja heti paljastu et jarrukengän puoli oli täysin kuiva, jos olis jarrut vuotanu niin eikö se vuoto olis alkanu männistä? Nämä oli kuitenkin ihan kuivan oloset. Porttaaliboksin alaosa oli taasen hiukan märän olonen ainakin tyhjennyspropun kohdalta. Voisko se vuoto sittenkin tulla ton boksin ja boksin kannen välisestä liitoksesta? Kait siellä joku tiiviste kuuluis olla välissä? Ei ollu mielenkiintoo ruveta purkaan tän enempää ![]() Eikä siittä mustan liejun joukosta mitään erottanu onko se jarru vai vaihteistoöljyä... Toisaalta mää olen kauheesti ymmälläni miten se toinen jarrunestesäiliö oli aivan tyhjä... Jarruputkethan kulkee kans tossa porttaaliboksin liitoksen vieressä. Mitään selvää vuotokohtaa ei löytyny. Täytynee lisätä tohon jarrunestesäiliöön ainetta ja ruveta pumppaan jarruja, eiköhän sen kautta selviä loppujen lopuks mikä tässä vuotaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko kone ollut käynnissä jarrua painaessa? Tässä taitaa olla ne mielenkiintoisen näköiset jarrutehostajat. Molemmille piireille omansa. Jos se on vain se (ehkä vuotava) tehostimen kalvo joka sitä ilmaa liikuttelee.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Päällepäin näyttivät ihan kuivilta että tuskin vuotavat, vai mitä meinasit tuolla vuodolla? Jarrut tuntuu ainakin toimivan ja tossa pari viikkoo sitten kun ajoin auton kotio, niin huomasin et nyt oli hantin puoleinen rengas myös märkä alareunasta, kuten oli myös kuskinpuoleinen. Vahva epäilys että ne olis noi porttaaliboksit jotka vuotavat. Museotarkastajat kävi maanantaina tutkimassa Volvoo ja keskiviikkona tipahti postilootaan lomake jossa mainitaan että ajoneuvo on hyväksytty museoajoneuvoksi ![]() Tänään tein tulliin käyttöönottoilmoituksen, varasin huomen aamuks katsastuksen ja hommasin samalla siirtokilvet. Saas nähdä mahtuuko A4:lle kaikki viat, tuosta etuakselin porttaalien vuodosta tulee aivan saletisti huomautus ![]() Jarrudynamoonhan näitä ei saanu laittaa, täytyypä siittäki huomauttaa. Noh, kävi miten kävi. Katsastuksen jälkeen saan Suomen paperit ja lähetän tulliin autoveroilmotuksen ynnämuut tarpeelliset lomakkeet. Ja lauantaina sit paukepäiville tällä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Katsastuksessa käyty ja hylky tuli
![]() Sanoivat että tämän ikäsessä kuuluis olla ajonestolaite/rattilukko tms. Muuten ei kyllä tullu noottia mistään muusta. Käytiin Paukepäivillä, siittä Kämmäkkään mettään ja siellä huomattiin et hantinpaikan jarrut taisi käydä hiukan kuumana, vanteen keskiössä olis meinaan paistanu vaikka kyrsää ![]() Savun hälvettyä tultiin kotio ja tästä kohta pian menenkin tutkimaan asiaa. Jännä sinänsä et kuskinpaikan jarrut oli ihan kylmät mut takimmaisen akselin jarrut oli abaut kädenlämpöset. Mutta viisaammat vois kertoa mitenkä tuo ajonesto-systeemi olis fiksuin tehdä!? Tämmöstä keppimallista rattilukkoa katsastussetä ei hyväksyny, tarvis olla kiinteesti kiinni oleva. Ilmeisesti semmonen sähkönen ajonestolaite olis aika pätevä, sen sais piiloonki. Mutta mistäs semmosia saa ja vieläpä 24 volttisena? Viimeksi muokannut mara90 : 27.05.2016 14:52 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Museokatsastus ja sähköinen ajonesto ei oikein natsaa?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=mareva90;1301872]Kyllä on kone ollu käynnissä jarrua painaessa. Ja kyllä tosta huoltoluukun alta löytyy 2 semmosta hassun näköstä pömpeliä, ne lienevät jarrutehostimet.
Päällepäin näyttivät ihan kuivilta että tuskin vuotavat, vai mitä meinasit tuolla vuodolla? tehostimen sisällähän on kuminen kalvo, joka kiinnittyy pääsylinterin käyttövarteen. Tämä voi alkaa päästää ilmaa lävitsensä, alipainetta ei synny, eikä enää tehosta. Mutta jos kerran ei aiheuta moottorissa käyntihäiriötä jarrua painaessa ei ole alipainevuotoa. Veikkaan että nuo tehostimet ihan kunnossa. Nissä tehostimissa on sylinterin kääntöpuolella sellainen huohotinlinja, josta ilma pääsee jumppaamaan eestaas sylinterin/servon liikkuessa. Imuääniä ![]() Kyseessähän on museoajoneuvo, mutta itseltähän purin nuo pois ![]() Itse tilailin c202 jarrusylinterit tuolta, viikossa tulivat http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-SERIES-2-3-L-H-Front-Brake-Wheel-Cylinder-243743-/251459800316?hash=item3a8c2c0cfc http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-S...item5aeed50b9d oikealle ja vasemmalle tosiaan omansa. Löytyy muuten tiedostona 1000 sivuinen korjaamokäsikirja jos on tarvetta. PM niin laitan latauslinkkiä. Siistiä jälkeä !! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Laitoimpas tossa vajaa pari viikkoo sitten tämmösen jarrusetin tilaukseen sumuisilta saarilta ja tänäpä oli tullu perille, ainakin suurin osa niistä...
Muuten hyvä mut toinen pari etupään jarrusylintereistä puuttuu, ja mikähän perkele toi muovinen tötterökin on ![]() Tänään lähtee vielä reklamaatioo sähköpostin muodossa. Jarrusylintereiden pitäisi kaiketi olla yhteensopivat Volvon kanssa, mutta noista kengistä ja muista rojuista en sit tiedäkkä. Suomen ja Ruotsin hintoihin verrattuna voisi kuitenkin sanoa, että noi kengät sai kaupan päälliseks. Vaikkei ne sopiskaan niin kyllä joku Roveri-harrastaja ne ostais pois? ![]() Ja motonetistä tuli hommattua mp-varashälytin sekä 24V-12V jännitteenalentaja, näistä tarvis saada rakenneltua se ajonestohässäkkä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo C303 | PutKari | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 14.11.2014 10:56 |
Myydään volvo c303 | suzukimies | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 10.09.2014 22:25 |
Myyty VOLVO c303 | sam71 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 04.09.2010 08:46 |
Myyty Volvo c303 | IironSika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2010 23:11 |
Myydään M : Volvo C303 | finvalp | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 05.09.2008 17:03 |