![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Terve! LJ70 olen vähän kaavaillut metsästys/offiautoksi tahtoo yleensä olla nämä halvemmat melko ruosteisia, eipä siinä kun hitsaushommat kyllä sujuu. lähinnä olisin kiinnostunut mistä näihin saa korjauspeltejä? Lokasuojat ja ovien pellit lähinnä kiinnostaisi mutta ei paljon näytä googlekaan tarjoavan vaihtoehtoja.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on mysteeri ostoslistassa.. Pitäis vaihtaa LJ70seen(lx turbo LJ70LV mnxw 4x4/2310) kannentiiviste kun puhaltaa vedet ulos heti kun laittaa käyntiin. Minkä pituiset ja kuinka monta pulttia tuohon kanteen menee kun verkkokauppa tarjos montaa vaihtoehtoa ja kannattaako laittaa metallinen tiiviste. Nämä oltaisiin tilattu valmiiksi niin kerkeis tulemaan. Konetta ei ole vielä aukaistu. Ei ole lähempää tuttavuutta toyoihin ja heikolla tuloksella löysin tietoa. Kiitos jo etukäteen
__________________
@merc80s_benz |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laita ihmeessä alkuperäinen kannentiiviste niin ei tavi arpoo onko oikea, tuskin se ihan älyttömiä kalliimpi on.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut jesse89 : 06.04.2016 16:48 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oot hukannu yhen. Kyl niit 18 on.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Voihan se olla että johonkin on 1 pultti hukkunut melkein vuos sit tuli kone purettua atomeiksi
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pyöreälamppuisesta LJ70 katos avaimet. Minkä kautta helpommin sisälle ja miten irroittaa rattilukko. Tää kaikki pitäs saada vaimolle kerrottua. Auto oulussa ja minä tanskassa. Vaimo kyllä osaa värkätä autojen kanssa ja hänen tuo LJ onkin. Autohan on hänen silmäterä. Nyt joutuu ajamaan minun HJ:lla kunnes saa korjattua omansa.
Nyt auto on kaupungissa omassa parkkiruudussa, mutta ois mukava saada se kotiin haukiputaalle. Ilmeisesti rattilukko on kiinni semmoisilla erikoispulteilla jotka pitäs saada irti ensin. En usko että on nyt rattilukossa. Sitten liitin irti ja sopivalla meisselillä kääntää käyntiin ja ajella kotiin. Mitä työkaluja tarttee että saa purettua rattilukon irti? Mistä ovesta helpoiten sisälle? Viimeksi muokannut HJ60_Jussi : 06.04.2016 22:31 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sisälle pääsee helpoiten ku nykäsee takasivulasin irti...vähän ku saa otetta karmeista niin se ei ole kuin nykästä pois...
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://spareto.fi/oe/toyota-90910-02060-18x mm. täältä saat toyotan osanumerot, noin niinku tulevaisuudenkin varalle. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...er-head#11101A Täältä näkee myös noita pultti juttuja. http://www.victorreinz.com/img_cpm/0...PKW_TOYOTA.pdf
__________________
Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
@merc80s_benz |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ausseista saa jotain mutta rahdit maksaa saman kuin osat. Parhaiten osia on ollut tojotalla itsellään. Niissäkin hiukan joutuu soveltamaan kun sanovat että ei enää valmisteta mutta jonkin uudemman pelti käy suoraan. Esim jos ovia ei enää saa niin ovipelti saattaa olla hyvinkin sama uudemmissa.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pyöreelamppusen Läjän oven pintapelti merkkiliikkeessä oli muutama vuosi sitten 800€, koko ovi ois ollu 1300€ mut ei ollu saatavana enää.
Et sieltä vaa tilaamaan!
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Klokkerholm kertoo, että lokasuojan ja helmojen korjauspeltejä olisi J7-sarjaan saatavissa, mutta muita peltejä ei ollut tyrkyllä. Millaisia kokemuksia teillä on ovipeltien oikomisesta? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä taitava kaveri tekee pahastakin ovesta sellaisen ettei peruspulliainen tiedä edes että olis koskaan solmussa ollut. Veikkaan et youtubest vois löytyä aika paljon pätkiä oven oikaisua jne. tosin ilman vasteita ja kärsivällisyyttä ei kannata edes kokeilla.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Laturista ja turbosta.
Moi,
Tietääkö joku Läjän (-86, tekniikaltaan vakio) laturin takaa lähtevien letkujen tarkoituksesta? Lohkolle menee pari öljyletkua (kuvassa vihreät) ja sitten punainen "letkupari" menee jonnekin apparin puoleisen akun alle. Mikä on näiden tarkoitus? Sinisellä merkitty mötikkä laturin takana,johon kaikki letkut on liitetty, on nyt ilmeisesti sitten jonkinlainen pumppu? Kakkos kuvassa näkyy hieman paremmin nuo liitokset tuonne lohkolle. Kahdella vihreällä viivalla merkitty ilmeisesti painepuoli öljylle ja letku kovettunut ja halkeillut. Sitten turbosta... hukkaportin ei ilmeisesti kuulu olla täynnä öljyä? Liikuttelin hukkaportin "kampea", kuinka jäykkä/löysä liikkeinen sen kuuluisi olla? Itselläni aika jäykkä ja jokaisella pumppauksella tosiaan sylki öljyä reilusti ulos. En ole vielä ehtinyt avaamaan turboa, joten en tiedä, vuotaako turbo laakeriltaan imupuolelle vai onko öljy tullut kannen huohotuslinjan kautta, mikä taas on yhteydessä turbon imupuolelle. Joka tapauksessa ilmeisesti jonkin sortin paineongelmia moottorissa (huohottaa vääriin paikkoihin)? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Laturin jatkona on alipainepumppu. Tekee jarrutehostajan sekä nelivedon kytkimen tarvitseman alipaineen. Pumpulle tulee lohkosta paineöljyvoitelu,eli 1kpl paineletku.
Pumpulta lohkoon öljyn paluuletku. Lisäks varsinainen alipaineletku,joka menee apparin puoleisen akun takana/alla olevaan alipaineakkuun. Ja hukkaportin kellossa ei kuuluisi olla öljyä,mutta sitä saattaa sinne ajankanssa kertyä. Huohottimen kautta tuppaa vanhemmiten kulkeutumaan,kun huohotuksen määrä lisääntyy. Huohotus suoraan ulkoilmaan,ni alkaa helpottaa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Säästääkseni pihaa öljyläikiltä ja ehkäisemään liiallista huohotusta yritin virittää huohotusletkuun keruusäiliötä väliin, mutta nosti ilmeisesti huohotuksen vastapaineen liian suureksi, koska alkoi keruusäiliön ollessa kiinni polttamaan öljyä ja moottori käymään huonosti. Onko tuossa 2lt moottorissa muualla huohotusta kuin siinä kannessa? Jos olisi tukossa? Onko kukaan onnistunut tekemään toimivaa keruusäiliöjärjestelmää?
Nii ja kiitos nopeasta ja hyvästä vastauksesta! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2307 | 17.07.2025 10:19 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |