Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2016, 21:03
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

Pikkasen poiketen työkalu kysymyksistä mutta samaan aiheeseen liittyvää eli käytetyistä aineista kyselisin eli mitä olette käyttäneet alustan ja koteloiden suojaukseen. Tämän päivän kotelosuojaaineethan ovat vahamaisia verrattuna niitä mitä käytettiin 80 luvulla jotka olivat erittäin juoksevia ainakin kun pysäköi auton väärään paikkaan pihaa ja sai haukut. Eli kannattaako sekoittaa vaikka ketjuöljyä ja koteloainetta kotelihin ja pohjaan kun ruiskuttaa niin mitä lisäksi yllämianittuihin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2016, 21:47
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offila Näytä viesti
Pikkasen poiketen työkalu kysymyksistä mutta samaan aiheeseen liittyvää eli käytetyistä aineista kyselisin eli mitä olette käyttäneet alustan ja koteloiden suojaukseen. Tämän päivän kotelosuojaaineethan ovat vahamaisia verrattuna niitä mitä käytettiin 80 luvulla jotka olivat erittäin juoksevia ainakin kun pysäköi auton väärään paikkaan pihaa ja sai haukut. Eli kannattaako sekoittaa vaikka ketjuöljyä ja koteloainetta kotelihin ja pohjaan kun ruiskuttaa niin mitä lisäksi yllämianittuihin
Ei kaikki aineet ole vahamaisia, mutta 30-40v Finikor-ruostesuojauksia tehneen ukon kanssa kun juttelin, niin kertoi että nykyihmiset ei halua katella koteloista ulos valuvia ruskeita vanoja ja siksi valitsevat läpinäkyvän vahan mieluummin kuin sen ruskeen joka kuitenkin suojaa ruosteelta paremmin. Hän kyllä kertoi että EU on kieltänyt parhaat aineet ja vasta parin viime vuoden ajan ois ollu saatavilla taas sellasia aineita, jotka kestää esim. liuotinpesut kunnolla. Ite ostin kotelosuojat ja alustamyrkyt suoraan hänen ruostesuojaliikkeestä ja laski kanisterit täyteen aineita jotka vain ammattikäyttöön myynnissä olevia. Ei löytynyt ruostetirppuakaan auton pohjasta kun siellä alla nyt viikonloppuna makoilin...

Sellasen vinkin anto kans, että kun valitsee sopivan koteloaineen eri vaihtoehdoista, niin paras tulos tulee pohjaan, jos vetäsee koteloaineet sinne kauttaaltaan ohuesti ja seuraavana päivänä vasta massat. Sen lisäks, että koteloaine pysäyttää jo alkaneet ruosteet ja tunkeutuu hyvin, se parantaa myös massan tartuntaa reippaasti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2016, 14:06
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Täytyy kyllä myöntää, että itselläkin ollut ongelmia niin motonetin kuin pilteman ruiskujen kanssa. Joskus tavara tulee hyvin läpi ja joskus ei sitten millään (samoja aineita käyttänyt 10 vuotta). Välillä joutunut laskemaan tärpättiä imuputken täyteen ja vasta sitten on alkanut alustamassa / kotelosuoja virtaamaan.

Ja suositustyöpaineilla 3-4 bar ei ole koskaan onnistunut, vaan vaatinut aina sen 7-8 bar.

Mielellään ostaisin myös paremman ruiskun, mutta 200€ on kyllä aika paljon. Saa antaa kokemuksia kunnon järkihintaisista ruiskuista.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2016, 21:09
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Tuo on hyvä tuo motonetin myymä JWL ruisku. Ja sieltä tuli ostettua Dinitrol mössöt ja ei niissäkään mitään ongelmia ole ollut. Ja tuo Dinitrolin Annitrol on kyllä huippu kampetta kun pitää ruosteisia osia puhdistella. Laittaa likoamaan osan yöksi niin aamulla on kirkkaita osia kiulussa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2016, 18:48
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

itellä ei oo kotelosuojan kanssa ikinä ollu ongelmia. mutta kiveniskusuoja on kyllä pari kertaa jääny tulematta ulos ruiskusta.

sitä en kans eka hogannu et se millä letku tulee kiinni ruiskuun ni sitä kiertämällä auki saa enempi kamaa pihalle.

harraste autoihin oon vetäny teräketjuöljy/vernissa/terva sekotusta.

ja aina ennen pohjan massaamista ni kotelosuoja pohjalle vähintää päiväks kuivamaan. joillakin on sellanen käsitys että se "massa" estäis jotain ruostumista vaikkakin se on se kotelosuoja siellä alla. massalla vaan suojataan se koteloaine sinne alle.


mites pitäis tehä uudehko auto jossa pohjaa ei oo koskaan massattu ja nyt on pinta ruostees jokapaikasta? hiekkapuhallushan ois 100% mut siihen ei kukaan rupee..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2016, 18:56
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ite vetelin paksummat kohat naulahakkurilla ja ohkasempiin kohtiin hiontaa jos pysty ja annitrolilla loppuja ennen pohjamaalia jne.

Hain sen jwl ruutan
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Kunnollinen jakopää Laano O/M/V Muut 0 18.08.2014 20:44
Ostetaan kunnollinen rengaskone hinta max 1600€ Volsu O/M/V Muut 0 17.06.2014 13:38
Ostetaan Ostetaan kunnollinen sähköpolkupyörä tekniikkamies O/M/V Ajoneuvot 4 09.01.2013 16:24
Myydään Pajeron löpötankin kunnollinen panssari okkiM O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 19.04.2009 08:33
Kunnollinen Esittäytyminen Pikku_Nasu Tekniikka & Jutustelu 14 21.05.2005 20:03


Sivu luotu: 20:26 (GMT +2).