![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 38 oli muistaakseni alkuperänen et ja 6 tuumaa leveys.. mulla on hakkapeliitta lt 2:set 235/85-16 alkuperäsillä vanteilla eikä ottanu kiinni mihinkää ku olin kääntäny vääntösauvat tiukemmalle.. nythää auto nostettu ja alla pyörii 33/12,50-15..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei siellä konttorilla pitäs ongelmia tulla kun 205R16 muuttaa 235/85-16 uusien sääntöjen mukaan ja otteessa on ajoneuvoluokka N1G.
Antopäivä: 28.9.2015 Voimaantulopäivä: 1.10.2015 Voimassa: Toistaiseksi Säädösperusta: Ajoneuvolaki (1090/2002) 7 § Ajoneuvoa ei tarvitse muutoskatsastaa, jos: a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä enintään 26 mm; tai b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä enintään 30 mm. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 10 % tai 51 mm suuremman arvon ollessa määräävä. Maastoajoneuvojen alaluokissa (ajoneuvoluokassa lisäkirjain G) jälkimmäinen arvo on kuitenkin 77 mm. Kun renkaan ulkohalkaisijaa muutetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava ja ajopiirturi tarvittaessa kalibroitava. Renkaan leveyttä ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 102 mm. Renkaan leveydellä tarkoitetaan renkaaseen merkittyä leveyttä. Renkaan ulkohalkaisijalla tarkoitetaan STRO:n (Scandinavian Tire & Rim Organization) rengasnormin mukaista kyseiselle rengaskoolle ilmoitettua normaalihalkaisijaa. Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Ajoneuvon vanteiden ja renkaiden muutokset on tehtävä niin, että renkaat eivät muutosten jälkeen osu ajoneuvon rakenteisiin missään ohjauksen eivätkä jousituksen asennossa. Renkaiden ja vanteiden on oltava yhteensopivia muodon ja mitoituksen puolesta.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
#3
|
|||
|
|||
![]() ...
Pari vuotta sitten oli D22 nisu itelläkin samanlainen kun sun. Sain leimattua siihen konttorilla 33x12.5 r15 renkaat
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Löytyykö jonkulta otsikon moottoreista tehtaan julkaisemia vääntö-/tehokäyriä?
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Käppyrät eivät ole tehtaalaisia, ite ajelen 2500-3000 r/min ja osuu tuntuma kyllä kohdilleen.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Linkkejä otsikon räjäytyskuviin.
TD25 https://partsouq.com/en/catalog/genu...WA%24&vid=3779 http://nissan.7zap.com/en/el/king/d22/4+9802+111/ TD25TI https://partsouq.com/en/catalog/genu...WA%24&vid=3785 http://nissan.7zap.com/en/el/king/d22/10+9805+111/
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hitaat on kiireet, tuli nyt vasta hankittua uudet renkaat 235/85-16.
Käyttökokemuksia kysyisin peltivanteista Jack Wheeler, TML tai Dotz? tai muun merkkisiä ja järjelliseen hintaisia? Alkuperäisen vanteen et38 ja keskireikä 100. Hakusessa 7x16" et 20-30 jolla rengas siirtyisi ulommaksi 25-35mm, tuolla minimi keskireiällä vain ei tunnu löytyvän vanteita.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan king cap 4x4 d22 vm.1998 | jv | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2016 20:49 |
Ostettu Nissan king cap d22 vääntösauva | jv | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.01.2016 10:10 |
Nissan King Cap D22 keskikonsolin valaistus | Kuoppakonna | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2015 07:48 |
Ostetaan Nissan King Cap vm.88 td25 esikammiot tai kansi | Ewerglade | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.05.2013 19:05 |
Nissan King Cap D22 -04 Huoltoautoksi? | Anza69 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.03.2011 06:11 |