Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2016, 22:12
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Muinoin rengas hommia töikseen tehdessä vastaan tuli ns. Tubeless vannenauhoja, niillä lukkovanteellinen sisärenkaallinen muutettiin tubeless malliksi. Vannenauhassa oli venttiili kiinteenä ja vannenauha tiivistyi renkaan sisäpuolelle jalkaosaan jolloin ilma pysyi sisällä.

Uudemmissa pienissä maasto Manneissa, Mersuissa jne. oli pyöräkuormaaja tyyliset tubeless lukkovanteet joissa on o-rengas joka tiivistää sisemmän lukkorenkaan vannekehään.

Tuo tuplasisärenkaan käyttö toimii hetken, mutta jos kilometrejä tulee, niin ei varmaan ole pitempi ikäinen kuin normaalisti asennettu sisäkumi. Syy on juuri siinä, että se extra sisäkumi menee jostain varmasti rypyille niinkuin sinun rengas miehesi sanoi ja siitä kohtaa pää sisärengas venyy ja alkaa vuotamaan ennen pitkään.

H1 Hummerin vanteista olisi varmasti helpoin tehdä halkaistavat tubeless vanteet jotka mahtuu jarrurumpujen ympärille. Maailmalta löytyy myös paljon halpoja 36" tai 37" renkaita niihin.

Yli väännettävässä tubeless vanteessa täytyy olla syvennys keskellä, ilman sitä rengasta on mahdotonta saada vanteelle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2016, 00:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei ole helppo...


Siis paras vaihtoehto (lienee laiton) on tehdä isommat vanteet....

Toinen vaihtoehto juurikin tuo teurastettu sisärengas, ja sen ja ulkorenkaan väliin jotain "liimaa", että päivien saatossa tarttu kiinni ulkorenkaaseen.
Ja sitten varsinainen sisäkumi rasvan kanssa paikoilleen.... (siis mitä enskakuskit käyttää makkaran ja renkaan välissä)

Ja kolmas vaihtoehto on tehdä tubeles-kumit tuon vannenauhan avaustuksella (siitäkin oli juttua aikaisemmin?)
Siis minä laitoin perinteistä sikaflex 291dc? ja se liimasi vannenauhan ja renkaan vanteeseen niin hyvin, että k.o asennus piti purkaa nuotiossa, kun tuli nyrkin mentävä reikä....
Ja tuo sikapaska kuivui päivän kerrallaan, ja ei alkanut pitämään ilmaa (siis rengas paketti) niin jotain paikkauslitkua laitettiin renkaaseen, ja alkoi pysyä ilma sisällä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2016, 09:53
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Isommat vanteet olisi hyvä vaihtoehto, mutta 17" ja 18" vanteille ei saa riittävän kapeita ja korkeita kumeja.

Hytin ja lavan korotusprosessiin en haluaisi lähteä, toivotuin rengaskoko olisi 9.00R16 (mitä jotkut vertaa 255/100-16 en tiedä miksi?), ja sen pitäisi mahtua olemaan kun autoa tehtaaltakin sillä saa.

Monen päivän liimaushommiin en voi alkaa, viimeksi kun kumi puhkesi oli vuokraamon nostin perässä ja 3 palkallista jätkää kyydissä.

Täytyy varmaan hahmotella pienempiä takajarruja jostain.

Perkele.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2016, 11:33
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Paljonko ilmanpainetta käytät renkaissa ?

Ilmanpaineen lisäys vähentää renkaiden lämpiämistä ,koska kumi ei tykkää kuumasta eikä lämpimästä .

Ja tuleeko sisärenkaisiin aina samoilta kohdin reikä ? Onko aina sen tub.kalvon kohouman vieressä .

Tuo ylimääräinen sisärengas voisi auttaa jonkin verran , välillä nähnyt vaikka minkälaista viritystä renkaan sisällä . Ollut polkupyörän päällyrenkaitakin


Ja jos mahdollista löytää rengas tube-type merkinnällä ?
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2016, 11:39
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

http://www.goannatracks.com/Super_Si...%26_Iveco.html

Onko muuten pakko olla paripyörät takana?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2016, 12:40
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Laite on ihan ykköspyörillä, alkuun oli Misukat, sitten Insa Dakarit koossa 7.50R16 ja nyt on mennyt pari kuukautta Nexen WinSpike 235/85-16 ja näillä ei ole vielä rikkoja tullut, tosin ekat 3kk meni Insoillakin hyvin.

Painetta kumeissa on 5,5bar kun ei ne pienemmällä pyöristy
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.03.2016, 13:40
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Onhan noissa hyvät paineet

Kyllä varmaan lopullisen autuuden antaa oikea tubeless vanne
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
land roveria ostamassa hyviä neuvoja kaivataan elhapero Tekniikka & Jutustelu 47 03.01.2014 00:07
polttari ideoita risukärsä Chit-Chat 14 17.05.2013 12:54
Ideoita valokytkentään. Dethlock Tekniikka & Jutustelu 5 07.09.2011 14:24
Jarruputkien suojaus ideoita kaivataan. Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 17 29.03.2010 21:11
Ostetaan SJ410/413 osia ja kaivataan ideoita O/M/V Muut 0 06.04.2003 12:30


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).