Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2016, 19:22
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

TD25


Linkissä suht hyvä pätkä TD25:n motista.

https://www.youtube.com/watch?v=sA_KDHJH3Go

__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2016, 20:24
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Joo sen csolun alla on ihan normi sammutinsolenoidi piilossa.
Csolu toimii päällä koodilukkona ja on katkoruuveilla kiinni.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2016, 18:00
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

No sehän on sit oikein harrastajan unelma toi csolun rakenne, katkoruuvit ja kaikki.

Löysin tuolta lontoonkielistä tietoa tuosta "solenoid timeristä", saapi oikaista jos tulkintani on harhaanjohtavaa:
Jos lämpötila alle 10C ST vetää kiinni kun virta käännetään päälle.
ST estää startissa polttoaineen takaisinkierron pumpulle jolloin paine kasvaa ja pumpun ajoitus muuttuu 2 astetta (30s), näiden pitäisi helpottaa kylmäkäynnistyvyyttä.
Jos lämpötila yli 10C ST ei vedä kun virta käännetään päälle.

Liitteenä lontoonkielinen toimintaselostus ja valokuva pumpusta, oikealla oleva vihreähattu on "solenoid timer" jonka alapuolella on sitten se csolu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Nissan TD25TI -98 ruiiskupumppu.jpg‎
Views:	960
Size:	93,8 Kt
ID:	69060   Click image for larger version

Name:	160324 005 (2).jpg‎
Views:	622
Size:	71,4 Kt
ID:	69059  
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2016, 15:34
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

Renkaat


Pitäs alkaa hankkia tähän välikoppaseen kesärenkaita, otteessa on 205R16 ja aikomus hankkia 235/85-16, jos kasemalla tulkitaan toi otteen R 82%:ksi niin renkaan ulkohalkaisija suurenee yli 51mm.
Tilaa on kyllä renkaalle (kts. kuvat), noi renkaat on Nokia Cargo 205/75-16.
Mikähän on alkuperäisvanteen ET?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20160328_115010.jpg‎
Views:	533
Size:	69,7 Kt
ID:	69158   Click image for larger version

Name:	20160328_115041.jpg‎
Views:	445
Size:	78,4 Kt
ID:	69159  
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.03.2016, 17:53
Focustiks:n Avatar
Focustiks Focustiks ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.11
Sijainti: Orimattila
Viestit: 45
Perusasetus

38 oli muistaakseni alkuperänen et ja 6 tuumaa leveys.. mulla on hakkapeliitta lt 2:set 235/85-16 alkuperäsillä vanteilla eikä ottanu kiinni mihinkää ku olin kääntäny vääntösauvat tiukemmalle.. nythää auto nostettu ja alla pyörii 33/12,50-15..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2016, 09:47
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

Joo, ei siellä konttorilla pitäs ongelmia tulla kun 205R16 muuttaa 235/85-16 uusien sääntöjen mukaan ja otteessa on ajoneuvoluokka N1G.

Antopäivä:
28.9.2015
Voimaantulopäivä:
1.10.2015
Voimassa:
Toistaiseksi
Säädösperusta:
Ajoneuvolaki (1090/2002) 7 §
Ajoneuvoa ei tarvitse muutoskatsastaa, jos:
a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä enintään 26 mm; tai
b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä enintään 30 mm.
Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 10 % tai 51 mm suuremman arvon ollessa määräävä. Maastoajoneuvojen alaluokissa (ajoneuvoluokassa lisäkirjain G) jälkimmäinen arvo on kuitenkin 77 mm. Kun renkaan ulkohalkaisijaa muutetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava ja ajopiirturi tarvittaessa kalibroitava.
Renkaan leveyttä ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 102 mm.
Renkaan leveydellä tarkoitetaan renkaaseen merkittyä leveyttä.
Renkaan ulkohalkaisijalla tarkoitetaan STRO:n (Scandinavian Tire & Rim Organization) rengasnormin mukaista kyseiselle rengaskoolle ilmoitettua normaalihalkaisijaa.
Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
Ajoneuvon vanteiden ja renkaiden muutokset on tehtävä niin, että renkaat eivät muutosten jälkeen osu ajoneuvon rakenteisiin missään ohjauksen eivätkä jousituksen asennossa.
Renkaiden ja vanteiden on oltava yhteensopivia muodon ja mitoituksen puolesta.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2016, 10:29
Rouveri Rouveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 438
Perusasetus

...


Pari vuotta sitten oli D22 nisu itelläkin samanlainen kun sun. Sain leimattua siihen konttorilla 33x12.5 r15 renkaat D
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Nissan king cap 4x4 d22 vm.1998 jv O/M/V Ajoneuvot 1 13.03.2016 20:49
Ostettu Nissan king cap d22 vääntösauva jv O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.01.2016 10:10
Nissan King Cap D22 keskikonsolin valaistus Kuoppakonna Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2015 07:48
Ostetaan Nissan King Cap vm.88 td25 esikammiot tai kansi Ewerglade O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.05.2013 19:05
Nissan King Cap D22 -04 Huoltoautoksi? Anza69 Tekniikka & Jutustelu 7 30.03.2011 06:11


Sivu luotu: 17:37 (GMT +2).