Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2016, 13:22
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

No ihan pakko jatkaa.
Onhan se tuolla ajellut tässä pitkin talvea nyt.
Toissapäivänä oli kaverinsa kylässä ja ottivat mittaa, kumpi se kulkee paremmin Honda CRF150 vai tuo 150cc idän ihme. Honda-kuski myönsi, että ei siitä oikein selvyyteen päässyt, aika tasavertaisesti kulki.
Voimaa siis on kiinanpojat saaneet koneeseen, mikä sitten ilmeni kakkosvaihteen hajoamisena.
Tähän mennessä se ajo on ollut varovaista mutta ilmeisesti tuo kisailu pisti vääntämään kahvan pohjaan asti.

Muistaakseni kakkonen on vähän erityyppisesti tehty kuin kolmonen eikä se pääse samalla tavalla osittain päälle vaan todennäköisesti siellä on nyt rattaa siloisena. Tuossa tilanteessa siitä vanhasta akselista saa ehjät rattaat mutta kyllä se ajatuskin taas tuon purkamisesta rasittaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2016, 19:01
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Vinkki......


Mä värkkäilin tän noin 1.5v sitten......Kiinalaiseen Solifer merkkiseen skodeen jossa 4t4v (Baotian xyz jotain) moottori....
Eli kiinalaisten 4t moposkodejen virittelijät.......joilla on elektroninen kierrosrajoitin sytytyksenohjausyksikossä sisäänrakennettuna......
Boxi rajoittaa yläkierrokset vaikka kuinka olis voimaa.......ja variaattotin tunnistin irti.
Ja tolla snadilla 6-pin pistokkeella......
Eli tällasen kiinan crossin cdi boxi 4t mopo skodeen......Ei mee suoraan....vaikka liitin sopii.....
Sähkökuvat crossin ja skoden cdi boxin johdotuksista ja selvitys missä pinnissä on mitäkin.... Ja sen jälkeen hihan ravistelu ja pinnit oikeeseen järjestykseen......niin "pienillä" moottori ja variaattori muutoksilla kiinalainen 4t skodekin keulii...ja boxin hinta tais olla 29,90€....Halpaa voimaa..
Ja jaksaa pitää kyydit vaikka millaseen ylämäkeen normi kaupunkinopeuksilla
autojen joukossa.......
Ja huomaamaton rajoitin on sit ihan toinen tarina.....
Ja on muuten kesäaikaan nopeempi työmatkaliikenteessa pks. kuin auto kun voi käyttää sekaisin mopoille tarkoitteuja pyöräteitä ja yleisiäkatuja sekaisin....
Ja pääsee piikkiin jokaisissa valoissa.....
Ja nyt vasta Helsinki on julistettu pohjoismaiden 3. ruuhkaisimmaksi.......Silti tää on tiedetty jo useita vuosia aikaisemmin.....

Viimeksi muokannut H_Nietu : 23.03.2016 19:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2016, 15:49
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Nyt iski mysteeri.
Tuosta koneesta siis hävisi ensin kakkonen ja sitten rusauksen saattelemana ykkönen.
Öljyt pois ja metal flake sinertävän mustaa öljyä tuli pihalle.

No eilen sitten otin itseäni niskasta kiinni ja kaiken tärkeän sivussa pistin koneen kappaleiksi, sehän kokemuksella kävin jo vartissa.

Missään osassa, sylinteriä lukuunottamatta, ei näy mitään ylimääräisiä kulumajälkiä, kaikki rattaat on ehjiä, laakerit pyörii nätisti ja vaikuttaa ehjiltä.
Ei siis mitään merkkejä mistään viasta.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2016, 10:05
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Skyteam 110cc


Jatketaanpa aiheella vähän osatiedustelun merkeissä:
onko kenelläkään jäänyt tuommoisen honda-kopiokoneen 110 eli 107ml sylinteriä ehjää, hyvää mitoissaan olevaa?
Tilattiin nimittäin kotimaisesta liikkeestä pytty-mäntäsarja, ihan uusi, mutta eipä se käykään. Mäntä on kyllä ihan sopiva ja oikean kokoinen mutta pytty onkin sitten vissiin 125cc pytty, puristukset tippuu vähän turhan alas, kun mäntä jää ~7mm alle kansitason...

Pitäisi jostain nyt löytää merkinnällä 107ml oleva sylinteri, skyteam tuo alkujaan on ollut.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kiina, mopot, ongelma


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 10x15 peltivanteet 6x139,7, made in USA eli ei manglesit eikä kiinalaiset!!! lepoantti O/M/V Renkaat ja vanteet 3 11.03.2014 09:09
Kiinalaiset mönkijät SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 32 22.12.2013 16:03


Sivu luotu: 15:17 (GMT +2).