![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
||||
|
||||
![]()
Miten porukka on tuon etupään traction barin riipukkeen viritellyt? Vaihteiston kannattimeen jos tekis niin näyttäis tulevan aika perhanan alas.. Kuvia tms. kellään?
|
#377
|
||||
|
||||
![]()
Mul on tollai et se tbn pää on laatikonkannatinpalkin yläpuolella
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#378
|
||||
|
||||
![]()
Ei oikein netistä löydy, varmaan johtuu siitä, ku ei oikein osaa hakee, mut kuitenkin. Olisko kellään kuvaa hj:n tankista, ku pitäis päästä sitä imuputkea pitelemään, eikä oikein onnistu alakautta pudottaa tankkin, ku edestä pitäis purkaa taka-akseli? Porukka lainas miulle järkee, et pääsenhän Mie takalattiasta läpi. Eli siis mihin kohtaan peräkompulan lattiaa pitäis laikkaa antaa, et pääsen vaihtelee imuputken?
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#379
|
|||
|
|||
![]()
Eikös siä ole ihan luukku sitä varten muutamalla ruuvilla ja kyllä sen tankin saa pois ilman perän poistamista sehän on kahdella pannalla ja täyttöputki/huohotimen klemmarit irti
|
#380
|
|||
|
|||
![]()
On huoltoluukku. Takaluukun kiiltävä lista irti ja matto pois tieltä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#381
|
||||
|
||||
![]()
Huoltoluukku on mittaria varten. Vähä edemmäs ja sivulle pitää tehdä uus huoltoluukku..
|
#382
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa tankin kuva. Huoltoluukku tuolla keskellä missä anturi ja polttoainelähdöt oikeassa etunurkassa.
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#383
|
|||
|
|||
![]()
No niinpä onkin ja uus letkulähtö oli vajaa 50e toyotalla parivuotta sit, jos on mädäntyny
|
#384
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuva hiukan huono, riippu on kyllä kauempana tuosta laatikon kannakkeesta, tuossa se näyttäisi ottavan melkein kiinni. |
#385
|
||||
|
||||
![]()
Mul on siihen riippuun tehty lovi palkin kohalle ettei ota kiinni
![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#386
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#387
|
|||
|
|||
![]()
Hyvät kanssa-autoilijat!
Koska olen katunut tarpeeksi, hankin hojotan että ei tarvitsisi enää katua. Onkos kellään muistissa HJ:n etuakselin vakiocasteria? Edellinen käyttäjä muisteli autossa aikoinaan olleen SOA:t, mutta sittemmin käännetty jouset akselien alle. Nyt kun kesän turailee kuntoon, niin syksyllä pääsee doge Yoken matkassa. Kysytään niin ei käy Koistisia |
#388
|
||||
|
||||
![]()
No mikähän nyt iski Hojottimmeen??
![]() Työntää vissiin tuo venttiilihässäkkämikälie löpöttiä takakylen koteloon. Kuten kuvasta näkkyy niin tuo ensmäine letku on märkä joten sieltä se varmaan tullee. Letku kyllä päällepäi ehjä. Alko tosiaan ihan yhtäkkiä että voiko tuo systeemi olla jotenki tukossa vai tä? ![]() ![]() ![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#389
|
|||
|
|||
![]()
Mulla teki samaa, mutta ei ihan tossa mittakaavassa, tai ainakaan helma ei ollut noin tiivis
![]() Suurin syyllinen tuohon saattaisi olla just toi musta muovinen "makkarapaketti" mihin tulee kaiken maailman huohotusletkuja tankilta. Liekö korjaus olis ollut heittää se laitos mäkeen tai koittaa puhdistaa jos on tukossa? Ton tehtävänähän olis vissiin suodattaa tankin huohotuksesta kaikkia pahoja myrkkyjä ja pitää tankki aavistuksen alipaineisena ettei polttoaineet vuoda suoraan pihalle jos auto menee kylelleen.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 22.03.2016 17:47 |
#390
|
||||
|
||||
![]()
Jaa-a, mitenköhä tuota ossais rueta elvyttäämmään? Paketti pöyvälle ja paineilmaa?
![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#391
|
|||
|
|||
![]()
Poista koko mötti mulla oli sama vika
|
#392
|
||||
|
||||
![]()
Huohotinboksissa olevan valkean venttiilin letku oli tukossa auton alta, katotaan nyt pari päivää auttoko sen roplaus asiaan.
Sitten tämmönen bongaus jos tykkää aurinkolipoista: http://www.autopurkaamot.com/naytaos...82%2c%2c&sivu=
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#393
|
||||
|
||||
![]()
mikähän noista nopeusmittareista ekana kosahtaa? rupes näyttään noin 20km/h ku ajo 80 kymppiä, sit loppu seki noin kymmenen kilsan päästä. ei pyöri matkamittarikaan enää. vaijeri?
|
#394
|
||||
|
||||
![]()
Vaijeri tai pyöritin laatikon päästä
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#395
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas. Pulmaa pukkaa taas. Hoojiin jähdytysnesteen lämpömittarista. Tuossahan on pimeenä kiekkamittari, öljynpaine ja jäähdytysnesteen lämpömittari. niitä ohjannee se mystinen rele josta ei kai kukaan tiedä tarkalleen mitään
![]() Noh, tulen toimeen ilman mitään noista, mutta 1600 kilon kiimakoppia hinatessa koneen lämpötila on kyllä tarpeen tietää. Enivei.... Ruuvailin huvikseni viikonloppuna tuohon räkkylään 12v Motonet mittarin. Kaappasin virrat radion takaa ja sehän toimii ihan hyvin, mutta Cruiserin oma wanha anturi antaa lämpötiloiksi noin kaksi kertaa suuremman arvon mittariin. Normaali ajolämpö on mittarissa yli 120 astetta. Jos tuikkaan anturin ja anturin johdon väliin jonkun arvoisen vastuksen niin mahtaisiko mittari tarjota oikeampaa lämpötila näyttämää? Vai paukkuuko mittarin neula takaseinään jo virtaa kytkiessä? Onkohan kukaan kokeillut? Vaikuttaako 24v versus 12v jotenkin näyttämään? Ohmejahan tuo anturi kai muuttelee? Toinen vaihtoehto on vaihtaa vanha anturi pois termostaatin boksista ja ruuvata siihen tuo motonet mittarin anturi kiinni. Pulmahan toki siinäkin on (milloin ei olisi?) nimittäin vanha anturi on noin 15.7mm halkaisijaltaan ja motonetmittari on pari mm paksumpaa tavaraa. Ei mahdu reikään mitenkään. Voisin toki tehdä uudet kierteet, mutta kotoa ei sellaisia vehkeitä löydy. Uuden mittarin anturi on siis reilusti pienempi ja on sovitinpalassa joka on siis sen pari mm paksumpi kuin criuserin oma anturi.... Mistäköhän voisi kysellä sopivaa sovitinpalaa? Selitinköhän koko homman niin, että kukaan ei tajua tästä mitään? ![]() |
#396
|
||||
|
||||
![]()
Mulla meni ainakin tolla lailla laatikosta muoviratas siloseksi. Ei oo tamgearsilla kallis.
|
#397
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monessa 24v tojossa on sama anturi kuin 12v hlöautotojossa ja mittari on passattu sitten jännitteeseen sopivaks, joten jännä homma jos hj:ssa ei toimi. Voishan sinne koittaa jotain toista esim. Carinan anturia jos kierre on sama että toimiiko sillä paremmin. EDIT: HJ:n anturi on sama kuin lähes joka tojossa http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=83420-20020&mE=on Viimeksi muokannut Hessu888 : 05.04.2016 21:14 |
#398
|
|||
|
|||
![]()
Huomenta vaan. Kiitos taas kerran infosta
![]() Seuraavaksi vuorossa deep dive tojon mittaristoon. Mistä sinne on paras sukeltaa? En juuri nyt istu siinä edessä. Onko joku vinkki mistä kohdin aloitan purkamisen?
__________________
A hard-on doesn’t count as personal growth ![]() |
#399
|
|||
|
|||
![]() Noniin eli tuon kopan ja lohkon välissä oleva tiiviste vuotaa. Osaako joku sanoa miten tuo puretaan? Pitääkö pumppu ottaa kokonaan irti? Miten välitys? Nettiä selaamalla ei ole löytynyt tietoa. ![]() |
#400
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuolla on 4 ja 5 sivuilla juttua tosta koneen keulan purusta austraalian kielellä, mutta tossa oli aika kätevästi hypätty taas ne olennaiset vaiheet yli. Syöttöpumppu irtoaa ainakin ilman erikoistyökaluja ja olisko noi muutki hammasrattaat vaan just noilla pulteilla kiinni? Varmaankin vaikein vaihe on toi kampiakselin pyörän irroittaminen. Siinä näkyy olevan ihan yleiset kierteet, mihin sopis tommonen ulosvetäjä, mitä tuolla foorumilla olevassa kuvassa näkyy käytettävän vissiin kampiakselin öljypumppua pyörittävän rattaan irroitukseen. Jos syöttöpumppu on kiinnitetty pelkästään keulastaan tohon taustalevyyn, niin minä ainakin irroittaisin sen pumpun, ettei jää niiden paineputkien varaan roikkumaan. Syöttöpumppu mahtuu vissiin irtoamaan tuon hammasrattaansa kanssa? Mä en oo sitte itte tehny tota operaatiota, et joku joka on oikeesti tehny, kertokoon tarkemmin ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 16.04.2016 12:20 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 269 | 21.08.2025 08:39 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |