![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mun näkemys aiheesta on se, että jouston tulis tapahtua rakenteesta, eikä kopin lattiasta. Toisinpäin ajateltuna, lattian ollessa jämyä, rajoittaa se runGon kiertymistä, tai jotain hajoaa. Jotta lattia ei hajoaisi, kun runko ei kuitenkaan sen ansiosta kiinteäks muutu, tulisi kierymisen olla hallittua, ja parhaiten toteutunee vinoneliön muodolla ylhäältä katsoen, eli edestä ja takaa kiinni keskeltä, ja keskeltä kiinni reunoiltaan. En saa nyt kuvia tähän, mutta linkki http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99129 tuohon meidän moGin topicciin, jossa sivulla 2 http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=37 tätäkin juuri pohdiskeltiin. MoGissa kiinnitykset on melko järeitä, mutta samalla hyvinkin eläviä kierron suhteen, etupäässä vielä iskari vaimentamassa massan liikkeitä. Kantavuutta tässä rakenteessa vajaa 6 tonnia. Ja muista, miten teetkin, joutunet osoittamaan katsastushenkilölle uskottavat selvitykset lujuuksista / kiinnityksistä, ihan kuten lava- ja päällirakenteista kuorma-autoissa yleensäkin. Mersuihin löytyy yleensä aika hyvin tehtaanpapan speksit, kuinka ja mitä on ajateltu kiinnitettäväks kuinka ja miten.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 15.03.2016 22:36 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa sitä keskustelua, mitä muistelin:
http://forums.offipalsta.com/showthr...105471&page=15 Nyt vaan näköjään jo joku ulkopuolinen linkki vanhentunut. Selviää tuosta kuitenkin, miten minun autossa tuo kiinnitys on toteutettu ja vähän sitäkin, minkä verran joustaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja lava on vakaa pitää vaikka minkalaiset päiväkahvikestit |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Näin proton omistajana voisin hieman selventää, se lava on salmiakin muotoisesti kiinni, takaa koukun ympärillä, sivuilta, ja edestä. Jokainen kiinnike pääsee "kiertymään"
Lava pysyy kohtuu suorassa todella notkean rungon päällä eli tapa vaikuttaa siltä että sen umpikopin voisi asentaakkin. Ja itselläni onkin umpikopiksi laskettava rakennelma proton kyydissä ja toistaiseksi vaurioitta selvitty. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Kiitos näistä. Kyllä tämä rupeaa nyt hiljalleen selviytymään.
Sain lisäinfoa myös täältä http://www.protolab.fi/index_tiedost...d_vehicles.htm ja täältä http://www.aswel.fi/uutisia/ Näyttää todellakin siltä, että perään täytyy tehdä keinu. Kyllä se oli se lopputulema. Sisu A45:n kiinnitys on kuulemma se oikea tapa. Sittemmin on tehty myös kiinteämpiä kiinnitystapoja Sisuihin ja murtumia ja repeymiä on tullut, mutta A45:n lavankiinnitys ei ole rikkonut mitään. Yritetään näillä nyt sitten tähtäillä mersunkin rakenteita. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla Aswel lin sivuilla tais olla kuvaa tähänkin ketjuun liittyen ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jep. 1222 siellä komeili...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Maastokuorma-auto | lantikka | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 12.05.2018 22:25 |
Auton kiinnitys kärryyn. | Angelo | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 28.03.2018 18:06 |
Myydään MAASTOKUORMA-AUTON PELTIVANNE 20 tuumaa | liamf | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 05.08.2014 12:18 |
Myyty 20" maastokuorma-auton vanteita | sisua45 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.05.2014 20:54 |
Myyty M: Maastokuorma-auton 14.00-20 renkaita | sisua45 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 9 | 21.07.2007 18:31 |