![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko se apurungon kiinnitys nyt siis "salmiakki", eli keskeltä kiinni molemmissa runkoaisoissa ja kummastakin päästä tapilla? Ensimmäisen kuvan mukaan päätelty kysymys. Mihin siinä niitä kierrejousia tarvitaan?
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikös proto sisussa ole edestä kiinni ja takana nivel
Edit (taitaakin olla salmiakki) Jos koppi on pitkä niin oisko edestä kiinni ja keskelle ja taakse nivel jotka liikkuu hieman pitkittäin niin ei haittaisi vaikka runko taipuisi kiertymisen lisäksi Jos koppi on edestä kiinni se seuraa hyttiä, jos keskeltä kiinni voi tulla pötkötys yllätys riittävän kaltevassa Ei maastoon, mutta armeijan rellussa on takana ja akselin päällä kiinnitys ja edestä on ylösjoustava jousitus Jos jousitettuu rakenteeseen päätyy niin oisko parempi et joustaa vain ylös rungosta, ettei ala keinumaan edestakaisin heitossa Takapainoinen vaihto lava paukuttaa ilkeästi runkoon heitoissa ja jos jouset on riittävän jäykät että koppi ei heilu joustaako ne sit ollenkaan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 16.03.2016 20:16 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu siis tarkennuksena, että ekassa viestissä olevat kuvat ei ole tästä projektista, vaan ne on napattu eri sivuilta Keski-Euroopan rakentajilta.
Tuossahan tulikin jo hieman selvennystä, eli että on eri tyylejä toteuttaa asia. Tuossa välissä tehtiin yksi paloautoprojekti, ja siinä vesisäiliön sisältävä koppi oli takaa lapuilla kiinni ja edestä jousilla. Tosin se nyt ei ole mikään maastokuormuri. Tässä Saksan poliisin reservimellakka-autossa oli koppi riisuttu jo Saksassa ja se tuli ilman mitään päällirakenteita minulle. Siinäkin näyttäisi, että koppi on ollut lapuilla takaa kiinni ja edessä, sekä n. metrin etäisyydellä ohjaamosta on ollut molemmin puolin yhdet jouset (kiinnikkeestä kuva ohessa). Lähinnä yritän nyt saada tolkkua millaisella kiinnityksellä homma kannattaisi tehdä, ettei ainakaan koppi hajoita auton runkoa metsäreissuilla. Kaikki tähän asti oli hyviä tietoja. Eli jos perään tuleva koppi on n. 4,2 m pitkä (lev 2,4, kork 2,3), kannattaako: 1. laittaa laput taakse ja jouset eteen? 2. laput eteen ja keinu taakse? 3. keinu sekä eteen että taakse ja tukea se jousilla eri paikoista. Ainakin noissa ristiriiputuskuvissa näyttäis, ettei koppi seuraa ohjaamoa, mutta toisaalta se olis parempi vaihtoehto, kun tarkoitus on kuitenkin tehdä jonkinlainen luukku asuinosasta myös ohjaamoon... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja tässä vielä jotain kuvaa mitä oon onnistunut jostain onkimaan...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koitin tuossa etsiä, mutta heti en löytänyt. Jossakin täällä palstalla olevista maastokuorkkiprojekti-topikeista tuota asiaa pohdittiin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos koppi on vaan 4m pitkä niin itse laittaisin edestä lapuilla ja taakse nivel
Jos jousia haluaa laittaa niin eteen ja vain ylös joustavat
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 15.03.2016 00:02 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä vielä linkit niihin vihreätaustaisiin kuviin, joita tarkoitan: http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=68778 http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=68779 http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=68780 Voi rakenne kolmiokin olla, jolloin se toimii vieläkin itsenäisemmin, mutta sitten voi tulla ongelmaksi kuorman jakaminen rungolle, se kun tulee kahteen kohtaan rungon mittaa. Siitä mastossa heijaamisesta oli hyvä esimerkki taannoin Hirvensalmella, kun Catti-Ploto meni kyljelleen aika helpon näköisessä paikassa. Siinä A45:ssa oli aika tukeva pilkki rungon takapäässä. Sopivasti vuorotellen vasemmalta ja oikealta olleet alustan kohoumat ja montut sai pilkin heijaamaan edestakaisin yhä kasvavaa likerataa ja lopulta pilkki väänsi A45:n kyljelleen. A45:n runko on varsin letkeä kiertosuuntaan.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 15.03.2016 08:48 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kaveri oli suunnitellut tänään tällaisen vaihtoehdon. Toimisko tämä, vai onko jotain ongelmakohtia?
Kontin apurunko olis siis vain kolmesta kohdasta rungon päällä per puoli. Välissä "jalat", joissa kumityynyt ja niiden kohdalla jouset. Eri kohtiin runkoa vielä pystyohjureita, että koppi ymmärtää laskeutua joustettuaan takaisin rungon päälle. Nouseeko ajatuksia? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestäni ainoa kiinnitystapa mikä ei rasita koppaa eikä runkoa on tuo JiiPeen linkissä oleva nivel rakenne.
Toi kuudella jalalla jousivetoisesti oleva kiinnitys ei päästä koppaa elämään vapaasti jos haluaa että koppa myös pysyy kiinni rungossa ilman hyppimistä tai huojumista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Maastokuorma-auto | lantikka | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 12.05.2018 22:25 |
Auton kiinnitys kärryyn. | Angelo | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 28.03.2018 18:06 |
Myydään MAASTOKUORMA-AUTON PELTIVANNE 20 tuumaa | liamf | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 05.08.2014 12:18 |
Myyty 20" maastokuorma-auton vanteita | sisua45 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.05.2014 20:54 |
Myyty M: Maastokuorma-auton 14.00-20 renkaita | sisua45 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 9 | 21.07.2007 18:31 |