![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo, tää oli mulla 2015 kesällä. Silloin ainakin vaihdoin öljyt ja ilmansuodattimen. Tää oli vähän aikaa käyttiksenä. Putket oli sillon suorat 2.5 jotka päätty taka akselin eteen. Koneella oli tapana "yskiä" tyhjäkäynnillä ja savutti jonkunverran. Laatikko tosta oli rempattu 2009 muistaakseni(vai oliko 2008) Olihan siinä kaikkee pientä vikaa, mutta sillon oli työn alla -82 suburban ja ei ollu tälle yhtään aikaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eräs myös kesällä tämän omistanut herra soitteli tuossa syksyllä ja kyseli myös savutuksesta. Arveli sen johtuvan vaan käytön puutteesta ja mainitsi savutuksen vähentyneen jo sen aikana. Itse en ole huomannut mitään savutusta.
Liekö joku suutin jumitellut? Mutta kiitti kun kerroit, eipähän tarvi heti öljyjä ja suodinta vaihdella. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No niin, vaimennusainekokeiluja!
Tää auto tuntuu vuotavan vettä sieltä täältä, joten lattian peittävä vaimennushuopa, tarrakiinnitteiset levyt sun muut arvelutti pistää muhimaan mattojen alle. Bitumikin tuppaa halkeilla kylmässä jne. Joten jäljelle jäi siveltävät vaimennusmassat. Valmistaja STP, hinta motonetissä jotain 35e. Yksi purkki riitti etulattian kertasivelyyn. Lisää en raasinut varata, koska aineen hyöty oli muutenkin kysymysmerkki. Nätti pinta kuitenkin! Paitsi mitäs helvettiä nyt? Halkeamia! ![]() Tuliko ainetta liikaa? Liian vähän? Paskan myivät? Max. millin kerros tuota tuntuisi olevan ja pinta oli puhdas rasvasta jne. No, naapurista löytyi tällaista hifi tuuning massaa suoraan kultaiselta 90-luvulta: Sitä kaatelin tuohon päälle. Vihreä on edellisenä iltana kokeeksi laitettua, sininen odottaa kuivumista ja vihreäksi muuttumista. Tuntui jässähtävän kiinni ja peittävän noi halkeamat. Hyöty koko touhusta on tosin edelleen kysymysmerkki. Jalkatiloihin meinasin vielä laittaa semmosta paksua huopaeristettä, jonka saa tarvittaessa pois kuivumaan irroittamatta etupenkkejä. Ja rahatilanteen salliessa ainakin tuon kardaanitunnelin päälle voisi jotain liimattavia eristelevyjäkin laitella. Takalattia on vielä pohdinnassa. Varmaan menee jollain foamillakin paremman puutteessa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tähän on nyt sisusta heitetty takaisin paikoilleen ja parit kauppareissut ajeltu.
Turbiinilukolle ei mene mitään johtoja. Löysin konehuoneesta, syöttöpumpun kupeesta kojelaudan alle menevästä johtosarjasta pari katkottua johtoa. Sinisen mustalla raidalla ja vihreän. Molempiin tulee jännite, vihreä tuntuu riippuvan enemmän kaasun asennosta. Niin ja jarrupoljinta painamalla molemmista katkeaa jännite kokonaan. Uskaltaakohan nämä kytkeä kuvan mukaisesti laatikon päähän? Edittiä: Tarkennuksena, että askarruttava asia koskee lähinnä liittimen johtojärjestystä. Netistä kun löytyy ristiriitaista tietoa siitä että mitkä pinnit pitää maadottaa ja mihin +12v. Pinniin A varmaan se 12v, mutta entäs pinniin D? Kärähtääkö laatikosta jotain, jos vaan kokeilee rohkeasti? Viimeksi muokannut Alfh : 27.04.2016 13:12 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pinniin A laitoin johdon kuvan mukaisesti, kajuutan kautta ja sulake välissä. Eli nyt saa sulakkeen kiinnittämällä nelosvaihteen turbiinilukon päälle, ei tarvitse muita johtoja toimiakseen.
Pinniin D menevään johtoon en vielä kytkenyt sulaketta. Täytyy hommata joku 3A lattasulake eka, että uskaltaa testata. Sillä saa mahdollisesti ehkä turbiinilukon käyttöön vaihteilla 2 ja 3. Täytyy vielä pistää katkaisijat noille kojelautaan. Mitäs muuta.. Autonkorjuukiikku tuli kotiutettua viimein. Taitaa tosin olla tämä jenkki liian leveä tuolle, ainakin näillä renkailla. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lievää ravistusta oli havaittavissa maantienopeuksissa. Eka paikallistin vian väljään pinioni yokeen ja sen rautaklipseihin. Tarkemmin kun tutki niin myös pinionin mutteri oli löysällä. Tilasin uuden yoken, mutterin, stefan ja noi klemmarit rockautosta.
Sitten takakardaanin ristikoiden vaihdossa tuli tällaista vastaan: ![]() Ja myös itse kardaanissa oli jotain jännää tapahtunut. Etukardaaniin joku olikin sitten kätevästi hitsannut ristikon kiinni. Myös tuossa liu'ussa varmaan sentin klappi, ja tuo nivel kuivahtanut jumiin. Semmosta tällä kertaa. Laitoin ostetaan osioon ilmoituksen kardaaneista, josko jollain pyörii nurkissa paremmat. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Takakardaani tuli hommattua overdriven puolelta ja vanhan etukardaanin sain rasvailtua vähän notkeammaksi. Julmettu klappi siinä on liu'ussa silti.
Uusi pinionin yoke kiiltelee paikallaan ja samalla tuli vaihdettua takaperän öljyt ja pinionin stefa luonnollisesti kanssa vuotavan tilalle. Auburni se siellä möllötti. Jäähdyttimeen menevän pikkuletkun kiinnityksen korjailin vähän tiiviimmäksi ja nyt pulputtaa paisarissa. Seillainen pari ilmakuplaa sekunnissa tulee. Liekö kansiremppaa tiedossa? Ehkä uuden jäähdyttimen korkin voisi ensihätään tilata. Arkistoista löytyi tällainenkin kuva. Tulihan tuohon nuokin nilviäset vaihdettua jo syksyllä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muutaman kerran ehti kardaani pyörähtää ennen kuin auto pysähtyi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan patrol/muu neliveto | masa d | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 15.12.2014 10:26 |
Kuumehoureet ja muu sekoilu | VonLeka | Chit-Chat | 9 | 09.03.2010 21:55 |
feissaako kukaan (muu) | Cental73 | Chit-Chat | 32 | 12.04.2009 21:05 |
O: Huvilateltta tai muu vastaava | Revolver | O/M/V Muut | 1 | 08.05.2006 23:03 |
Wicca/muu vastaava | filii1 | Religion | 29 | 21.02.2006 21:27 |