Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2016, 19:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.

Lainaus:
RVS Technology menetelmää testattiin myös TV2:n esittämässä Puskuri-ohjelmassa keväällä 2003. Haagan Ammattikoulun toimesta vanha Ford Sierra -merkkinen auto sai RVS-käsittelyn.

RVS-käsittely nosti ja tasoitti puristuspaineita moottorin sylintereissä. Öljy poistettiin koneesta, ja autolla oli tarkoitus ajaa Helsingistä Tampereelle ja takaisin - ilman moottoriöljyä. 15 km ennen Tamperetta nokka-akselin tiiviste suli, ja koeajo jouduttiin keskeyttämään. Koneeseen lisättiin öljyä, ja se ajettiin takaisin Helsinkiin. Kiinnileikkaantumista tai edes kulumista ei havaittu, ja vaurioiden korjaamisen hinnaksi kertyi noin 30 euroa!


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.03.2016 19:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2016, 21:33
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Ei nyt liity autoihin millään tavalla, mutta eniveis. Töissä tolle turbiinin öljylle tehdään analyysiä säännöllisesti, katotaan tarviiko poistaa sieltä vettä tai lisätä lisäaineita( öljymäärä on niin suuri että kaiken öljyn vaihto maksais varmaan satoja tonneja)
Erään analyysin jälkeen eräs suuri öljyfirma olis halunnut myydä meille kalliit lisäaineet, toinen iso firma taas sano että tosi hyvät arvot. Ota näistä nyt selvää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2016, 16:08
Juudi Juudi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.03.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 1
Perusasetus

Turbiini öljy


Käyttäjä vellihousu!

Jos sinua kiinostaa niin oisin voinut tulkita analyysi tulokset onko öljy käyttökuntoista vai pitäisikö sille tehdä jotain? Mitä analyysejä teetitte turbiini öljystä ?

Esim.
-Viskositeetti mittaus 40 ja 100 celius asteessa
-ICP (lisä-aine ja kulumismetalli)
-partikkelilasku ISO 4406 (hiukkaslaskenta)

Olen itse töissä yrityksessä johon kuuluu myös öljyanalyysien ottaminen, tuloksien tulkitseminen ja suositella jatkotoimenpiteitä muutakin kuin öljyn vaihto.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2016, 16:27
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.
Mä nyt en vaan osaa lainata silleen että lainauksen lainaus tulis mukaan.

Mutta että mihin sitä nokka-akselin tiivistettä siinä moottorissa tarvii jos siellä ei ole öljyä?

Nimim. Epätietoinen

Edit: jos ko. taunuksen moottori on ollut ohc niin ei ole mitenkään mahdollista että korjaamiseen on riittänyt 30 euroa jos ei sitten pakkauudella koneella ole testiä tehty, noistahan kuluu nokat puoleen melkein ensikäynnistyksellä
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2016, 19:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

^ https://m.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2016, 21:34
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tuolla videollahan tuo ilmeisesti RVS:n sivuilla oleva väite todentuu valheelliseksi, nokka-akselin laakeri oli leikannut kiinni, eikä varmasti johtunut ulkoa tulleesta liasta...

Lisäksi missään kohti en havainnut että alakertaa olisi avattu. Saa niitä sylintereitä mittailla mutta kyllä moottorin liukulaakerit ekana alkaa leipoa kiinni jos voitelu häiriintyy.

Ja sekään ei käynyt ilmi tyhjennettiinkö öljynsuodatinta? Sieltäkin löytyy desilitroja kiertoon, jotka jo jotain saattaa auttaa, vaikkapa vähän toistasataa kilometriä
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron automaatti öljyjen vaihto jonbe Tekniikka & Jutustelu 5 09.08.2012 11:56
Dermosil -lisäaineet solihull Chit-Chat 10 01.12.2008 21:41
Automaatin öljyjen vaihto Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 9 16.05.2006 21:22
lisäaineet Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2006 09:39
Dieselin lisäaineet? okkiM Tekniikka & Jutustelu 25 02.01.2006 11:27


Sivu luotu: 04:04 (GMT +2).