![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä. Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.03.2016 19:39 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei nyt liity autoihin millään tavalla, mutta eniveis. Töissä tolle turbiinin öljylle tehdään analyysiä säännöllisesti, katotaan tarviiko poistaa sieltä vettä tai lisätä lisäaineita( öljymäärä on niin suuri että kaiken öljyn vaihto maksais varmaan satoja tonneja)
Erään analyysin jälkeen eräs suuri öljyfirma olis halunnut myydä meille kalliit lisäaineet, toinen iso firma taas sano että tosi hyvät arvot. Ota näistä nyt selvää. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Turbiini öljy
Käyttäjä vellihousu!
Jos sinua kiinostaa niin oisin voinut tulkita analyysi tulokset onko öljy käyttökuntoista vai pitäisikö sille tehdä jotain? Mitä analyysejä teetitte turbiini öljystä ? Esim. -Viskositeetti mittaus 40 ja 100 celius asteessa -ICP (lisä-aine ja kulumismetalli) -partikkelilasku ISO 4406 (hiukkaslaskenta) Olen itse töissä yrityksessä johon kuuluu myös öljyanalyysien ottaminen, tuloksien tulkitseminen ja suositella jatkotoimenpiteitä muutakin kuin öljyn vaihto. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta että mihin sitä nokka-akselin tiivistettä siinä moottorissa tarvii jos siellä ei ole öljyä? Nimim. Epätietoinen Edit: jos ko. taunuksen moottori on ollut ohc niin ei ole mitenkään mahdollista että korjaamiseen on riittänyt 30 euroa jos ei sitten pakkauudella koneella ole testiä tehty, noistahan kuluu nokat puoleen melkein ensikäynnistyksellä ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla videollahan tuo ilmeisesti RVS:n sivuilla oleva väite todentuu valheelliseksi, nokka-akselin laakeri oli leikannut kiinni, eikä varmasti johtunut ulkoa tulleesta liasta...
Lisäksi missään kohti en havainnut että alakertaa olisi avattu. Saa niitä sylintereitä mittailla mutta kyllä moottorin liukulaakerit ekana alkaa leipoa kiinni jos voitelu häiriintyy. Ja sekään ei käynyt ilmi tyhjennettiinkö öljynsuodatinta? Sieltäkin löytyy desilitroja kiertoon, jotka jo jotain saattaa auttaa, vaikkapa vähän toistasataa kilometriä ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron automaatti öljyjen vaihto | jonbe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.08.2012 11:56 |
Dermosil -lisäaineet | solihull | Chit-Chat | 10 | 01.12.2008 21:41 |
Automaatin öljyjen vaihto | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.05.2006 21:22 |
lisäaineet | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2006 09:39 | |
Dieselin lisäaineet? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 02.01.2006 11:27 |