Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2016, 12:59
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Apukuljettajan suska ja renkaita saa esim. Rengas-onlinestä --> Mitas 31x15.5x15

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2016, 17:17
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33 Näytä viesti
Apukuljettajan suska ja renkaita saa esim. Rengas-onlinestä --> Mitas 31x15.5x15
Vähän ot,mutta ohhoh ku on hinta pompannu. Joskus reilu viisi vuotta sitten sai Suomesta n.100€/kpl samoja kumeja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2016, 17:22
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Joo kalliita näyttää nykyään olevan. En tiedä mitä noi on maksanut uutena joskus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2016, 18:38
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Öljypohjaa piti muokata kun oli mataloitu vähän liikaa ja öljytikku jouduttu katkaisemaan.

















Uuden tiivisteen vaihdoin samalla öljypohjaan. Vielä pitäis jostain löytää uusi öljytikku..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2016, 09:16
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Päivitelläämpä välillä vaikka ei mitään ihmeellistä ole tullut tehtyä. Kiinasta tilailin ARB tyylisiä katkasijoita valoille.



Hyppyjohtoja sai vedellä muutaman kappaleen koska joka katkasijassa on 2kpl miinus napoja sekä yksi plus napa joka tuli otettua mittarivaloista. Katkasijoissa palaa siis pieni valo kun parkit päällä ja isompi merkkivalo kun katkasija on ON asennossa.





Moottorin huohotuksen siirsin snorkkeliin ja väliin laitoin kerääjäsäiliön. Säiliö kiinasta 20e niin ei viitsinyt alkaa itse väsäämään.





Muutamat ajelukuvat.











Laturi taisi mennä täyteen savea kahdessa viimeisessä kuvassa kun lakkasi lataamasta. Täytyy napata laturi käteen kunhan kerkeää.



Takaperän panssari koki kovia joten pikku vahvistus oli paikallaan.




Viimeksi muokannut Ipu33 : 06.04.2016 09:29
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2016, 09:22
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

HJ:n lukkoakselit on pyörinyt mielessä mutta vielä ei ole oikeen päätöstä tullut tehtyä niiden suhteen. Paino tietysti kasvaa ja maavara pienenee. Hiluksista ilmeisesti sopisi nuo highsteer varret mutta ohjaustangot pitäisi teettää noille nivelille. Kardaanilaipat on ilmeisesti suoraan käypäset hiluksin akseleista. Vanhat akselit kun ostaa niin tietty pitäisi jarrut ja yms käydä läpi, hitsailla jousipedit ja traction barien kiinnitykset. Renkaatkin luonnollisesti pitäisi vaihtaa isompiin.. Kokonaisvälitys taisi hiluksissa olla nyt 92 luokkaa ja HJ:n akseleilla se tippuisi muistaakseni 75 pintaan mutta kaipa sillä vielä pärjäisi.

Mielipiteitä ja vinkkejä HJ:n akseli swapista saa esittää. Järkevää vai ei?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2016, 09:24
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Toisena vaihtoehtona olisi lonkkarin murrokset, LJ:n highpinion etuperä paremman kardaanikulman saamiseksi ja 35-37 renkaat. Etuperä pysyisy avoimena ja takaperään tulisi palalukko.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.04.2016, 10:54
Slazha Slazha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.07.11
Sijainti: Joensuu/Syvyys
Viestit: 204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33 Näytä viesti
HJ:n lukkoakselit on pyörinyt mielessä mutta vielä ei ole oikeen päätöstä tullut tehtyä niiden suhteen. Paino tietysti kasvaa ja maavara pienenee. Hiluksista ilmeisesti sopisi nuo highsteer varret mutta ohjaustangot pitäisi teettää noille nivelille. Kardaanilaipat on ilmeisesti suoraan käypäset hiluksin akseleista. Vanhat akselit kun ostaa niin tietty pitäisi jarrut ja yms käydä läpi, hitsailla jousipedit ja traction barien kiinnitykset. Renkaatkin luonnollisesti pitäisi vaihtaa isompiin.. Kokonaisvälitys taisi hiluksissa olla nyt 92 luokkaa ja HJ:n akseleilla se tippuisi muistaakseni 75 pintaan mutta kaipa sillä vielä pärjäisi.

Mielipiteitä ja vinkkejä HJ:n akseli swapista saa esittää. Järkevää vai ei?
Omaan menossa tällä hetkellä HJ61 akselit hiluksiin alle rangen mutkajakareilla, tosin BJ välityksellä eli 4.11 muistaakseni. Sen lyhemmäksi ei ehken uskalla periä välittää. 5.29 alkaa olemaan pinjonin ratas jo melko pieni. HJ61 vakio välitys tais olla luokkaa 3.7?

Järkevää vai ei sitä en tiedä, murroksethan on samat hilux vs HJ

Nuo mutkajakarit melkeinpä välttämättömät jos meinaa survoa isoa rengasta alle
__________________
Hilux

ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hiluxi jmtr83 O/M/V Ajoneuvot 1 17.12.2012 20:41
hiluxi Ville90 Maasturiprojektit 27 05.10.2012 00:18
hiluxi luxori Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2010 23:36
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34


Sivu luotu: 05:59 (GMT +2).