Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2016, 22:35
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 Näytä viesti
Lähen siitä olettamuksesta, että jos asentotunnistin on sökö, tai varttia vaille moro, niin matolaatikon on vaikea saada tietoa koska sen on korkea aika antaa signaalia suuttimelle, tai puolalle, niin siten tulpat ei tahdo kostua ja kipinä on hukassa?


Viisaammat oikaskoot, jos olettamukseni on väärä ja valitettavasti en tunne jimnyn moottoria tarpeeksi hyvin, että osaisin sanoa, missä tunnistin tarkalleen on.
se vain voi olla että sinä olet oikeilla jäljillä tässä asiassa. Menin taas käymään auton luona. käytin tulppia irti ja molemmat puolat irti. kaikki tulpat näyttivät kuivilta. Ruuvailin tulpat takaisin ja puolat. menin taas kokeilemaan sen jälkeen niin auto hörähti samantien tulille. kävi niin nätisti kaikilla pytyillä ja olisko käynyt noin minuutin verran ja sitten taas sammua pätkähti ja ei sen jälkeen kertaakaan edes yrittänyt. Katsoin molemmista puolista että antaako kipinää niin ei tullut kipinää. käytin tulpanki vielä sen jälkeen pois kun olin startannut sen kipinän tarkistuksen jälkeen ja tulppa oli kuiva. ei tuo bensapumppu ongelmaltakaan voi tieten vaikuttaa? pitäishän se kipinä tulla vaikka pumppu olisikin paskana. ja kyllä sieltä normi pumpun ääni kuuluu kun vääntää virrat päälle.

No niin jimny gurut, kertokaapa missä tässä autossa sijaitsee tuo nokka-akselin asentotunnistin ja onko nuita antureita olemassa useampiakin? ja onko kampiakselille oma anturinsa?

Oli tuohon saatavana impulssianturi kampiakseli sekä nokka-akselin ajoitus tunnistin. kumpi anturi se nuista kahdesta temppuilee juuri tuolla tavalla niinkuin sanoit? uskoisin että tuo nokka-akselin asentotunnistin olis se anturi mitä kovakalu tarkoittaa?
Pystyykö tuota anturia mitenkään testaamaan että onko se rikki? Ja ensin tietenkin minulla täytyy se jostain löytää tuolta konehuoneesta??mistä

__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux

Viimeksi muokannut korbimotors : 07.03.2016 22:56
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2016, 22:52
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Näyttäis olevan nokka-akselin asentotunnistin ja pitäis olla aika helpossa kohdassa.
Koita jäähdyttää sitä jollain tavalla niinkuin tossa kuvassa ehdotetaan ja kato mitä tapahtuu?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	tmp_16760-Screenshot_2016-03-07-22-49-031639068054.jpg‎
Views:	433
Size:	72,1 Kt
ID:	68573  
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2016, 23:18
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Koitas jotain testeriä,vaikka vaan lukee vika koodit. Asento anturit helpommin antaa vian mut jos puolat on rikki ni ei osaa ilmaista vikaa vaan herjaa randomisti lambda anturia sun muuta. Puoliinkin on varmaan olemassa arvot et vois mitata ne mut niitä ei taida löytyyä mistään. Meijän Jimpassa oli juurikin puolat rikki.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2016, 23:26
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Koitas jotain testeriä,vaikka vaan lukee vika koodit. Asento anturit helpommin antaa vian mut jos puolat on rikki ni ei osaa ilmaista vikaa vaan herjaa randomisti lambda anturia sun muuta. Puoliinkin on varmaan olemassa arvot et vois mitata ne mut niitä ei taida löytyyä mistään. Meijän Jimpassa oli juurikin puolat rikki.
miten se alkoi oireilemaan? Mulla meni tänään ihan yhtäkkiä.alkoi vaan pätkähtelemään ja juuri ja juuri pääsin kotiin. kiekkamittari tosiaan heittelehti miten sattuu ajon aikanaki. Aikansa se tuossa oli paikoillaan niin lähti taas käyntiin. kävi sen jälkeen kauan aikaa kun sain sen kotiin ja uudestaan käyntiin. ei vaan antanut kierroksia ottaa, tyhjäkäynnillä kyllä hyrräs. sitten annoin muutaman kerran enempi kaasua niin sammua pätkähti taas ja ei millään käyntiin. sitten muutaman tunnin päästä kävin kokeilemassa niin taas lähti laakista käyntiin ja kävi nätisti mutta ei käynyt kuin varmaan minuutin-kaksi ja sammui vaan kerrasta. ja sen jälkeen ei taas luvannut edes. Sitten annoin sen taas olla siinä varmaan tunnin verran ja kokeilin niin taas lähti käyntiin ja kävi hienosti sen minuutin kaks ja sammua pätkähti ja ei taaskaan edes yritänyt käyntiin. Tähän asti on kyllä pelannut moitteettomasti. eilenki ajelin sillä ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan.

niin ja tuossa ei ole syttynyt moottorin vikavaloa palamaan..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2016, 23:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
miten se alkoi oireilemaan? Mulla meni tänään ihan yhtäkkiä.alkoi vaan pätkähtelemään ja juuri ja juuri pääsin kotiin. kiekkamittari tosiaan heittelehti miten sattuu ajon aikanaki. Aikansa se tuossa oli paikoillaan niin lähti taas käyntiin. kävi sen jälkeen kauan aikaa kun sain sen kotiin ja uudestaan käyntiin. ei vaan antanut kierroksia ottaa, tyhjäkäynnillä kyllä hyrräs. sitten annoin muutaman kerran enempi kaasua niin sammua pätkähti taas ja ei millään käyntiin. sitten muutaman tunnin päästä kävin kokeilemassa niin taas lähti laakista käyntiin ja kävi nätisti mutta ei käynyt kuin varmaan minuutin-kaksi ja sammui vaan kerrasta. ja sen jälkeen ei taas luvannut edes. Sitten annoin sen taas olla siinä varmaan tunnin verran ja kokeilin niin taas lähti käyntiin ja kävi hienosti sen minuutin kaks ja sammua pätkähti ja ei taaskaan edes yritänyt käyntiin. Tähän asti on kyllä pelannut moitteettomasti. eilenki ajelin sillä ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan.

niin ja tuossa ei ole syttynyt moottorin vikavaloa palamaan..
Meillä alko silleen et pätki satunnaisesti kunnes paheni ja paheni,sit alko sammuilee risteyksiin ja vikavalo sytty,sekin vasta ku sammuili. Sit kattelin yleis testerillä ja herjas lambdaa,arvasin et siinä vika ei oo vaik vaihdoin etummaisen lambdan. Kun en löytäny mitään dataa enkä tietoja mistään ja Suzukilta ilmoittivat et korjaus data ei ole yleisessä jakelussa ni sit vietiin Suzukille suomenojalle,heidän "erikoismiehensä" uusi toisenkin lambdan kun heidän testerinsä ilmoitti sen olevan rikki,ei tosin tullut kuntoon sittenkään ja vikaa etittiin pari päivää kunnes puolat vaihdettuansa hoksasi auton toimivan. Että jos tuntuu arpomiselta ni yhtä vaikeaa se on "erikoismiehille".
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2016, 08:15
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Aamulla taas menin kokeilemaan että mitä se sanoo niin oli loppunut jo virta tietenki eilisen starttausten takia. Otin toisesta autosta virtaa niin lähti taas kuin palmun alta käyntiin. Kävi niin nätisti heti alkuunsa ja olisko käynyt 1-2min ja sammui niinkuin olis avoimesta sammutettu. Kokeilin uudestaan käyntiin niin ei mitään ei edes hörähtele.
Ja ei tuossa ole syttynyt tuota check engine valoa missään vaiheessa palamaan. Tämä on siis -99 ja tuolla g13bb moottorilla.
Ärsyttävä vika kerrassaan kun välillä lähtee käyntiin ja välillä ei. Nyt jos ottais tulpan pois ja katsoise kipinän niin ei varmasti tule kipinää. Aikansa ku se tuola on ja antaa virtaa niin melko varmasti lähtee taas käyntiin ja käy sen minuutin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2016, 09:31
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

http://www.autonvaraosat24.fi/blue-print/2889110

tilasin juuri tuon nokka-akselin asentotunnistimen. En kyllä löytänyt koko koneesta tuota kampiakselin asentotunnistinta eikä sitä kyllä näkynyt suzukin varaosamyynnissäkään räjäytyskuvissa. Tuo nokka-anturi löytyi kuvistakin ja löysin sen tuosta autostakin. helpossa paikassa sylinterikannen päässä rintapellin puolella.

Se on kokeiltava tuota nyt ensimmäisenä ja sen mitä olen lueskellut näistä oireista niin omakin epäilys on että tuo anturi se on nyt joka vi****tuilee.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki Jimny JoHuH O/M/V Ajoneuvot 3 24.06.2015 18:48
Myyty Suzuki Jimny 1.3 FWD O/M/V Ajoneuvot 1 01.02.2015 17:05
Myyty Suzuki Jimny Sami_V O/M/V Ajoneuvot 7 30.07.2010 12:29
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Ei kannata sammua kaasupolkimelle pjtk Tekniikka & Jutustelu 14 09.10.2008 11:03


Sivu luotu: 15:12 (GMT +2).