Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2016, 21:22
Nispe Nispe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.01.16
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 20
Perusasetus

Onkohan nuo WJ:n alustajumpat miten hankalia tehdä autotallissa ilman nosturia? Prässi käytössä kuitenkin, mutta autoa ei saa kuin tunkkien kanssa ylös..

Rupes takaa paukkamaan melko reilusti, kun ajaa ajourien yli esim. vasemmalle kääntyvässä risteyksessä.
Samoten edestä kuuluu jotain epämääräistä, kun sattuu käännöksen aikaan jotain isompaa heittoa olemaan tiessä.

Takaa ainakin ylätukivarren puslat korin puolelta ihan kappaleina, lienee sama myös se pallonivel vaihtaa samalla kertaa.

Onkos tuolla edessä jotain vakiopaikkaa, josta lähteä kolinoita etsimään?
Mitä puslaa/niveltä tilalle? Näyttäis olevan esim Moog, Omix-Ada, Mopar tarjolla.
Alkuperäiset varmasti parhaat, mutta jos on edullisemmista hyviä kokemuksia, niin miksei semmoisiakin voisi paikalleen heittää?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2016, 11:41
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Onkos tuolla edessä jotain vakiopaikkaa, josta lähteä kolinoita etsimään?
Mulla ainakin ensimmäisenä etupäästä loppui kallistuksen vakaajan puslat, joilla vakaaja on kiinni rungossa. Ne piti kyllä melkosen kolinan..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2016, 15:29
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Jakiksen progressiivisen kytkimen vaihto edessä. Onkos siellä sellaisia tiivisteitä tai stefoja jotka joutuu vaihtamaan laatikon avaamisen yhteydessä?

Muita vinkkejä hommaan?

FSM:n mukaan jakiksen irrotus ja avaaminen vaikuttaa omilla taidoilla tehtävissä olevalta hommalta.

Muuten en taida alkaa laatikkoa entisöimään, kun se ei ylimääräisiä ääntele ja öljyä ei vuoda ollenkaan. (ja ennen kuin joku kysyy, niin öljyä siellä kyllä on.)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2016, 19:45
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Jakiksen progressiivisen kytkimen vaihto edessä. Onkos siellä sellaisia tiivisteitä tai stefoja jotka joutuu vaihtamaan laatikon avaamisen yhteydessä?

Muita vinkkejä hommaan?

FSM:n mukaan jakiksen irrotus ja avaaminen vaikuttaa omilla taidoilla tehtävissä olevalta hommalta.

Muuten en taida alkaa laatikkoa entisöimään, kun se ei ylimääräisiä ääntele ja öljyä ei vuoda ollenkaan. (ja ennen kuin joku kysyy, niin öljyä siellä kyllä on.)
Jeeppifoorumilla oli muistaakseni jakolaatikkohommasta juttua --> http://www.fjdc.org/bbs
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2016, 21:40
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Fjdc on kyllä koluttu läpi. Ainut juttu asiasta oli saanut 0 vastausta. Ja sitäkään ei pääse nostamaan kun ei ole tunnuksia aktivoitu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2016, 21:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Fjdc on kyllä koluttu läpi. Ainut juttu asiasta oli saanut 0 vastausta. Ja sitäkään ei pääse nostamaan kun ei ole tunnuksia aktivoitu.
Laita mulle sähköpostilla sun tunnus, niin aktivoin sen!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2016, 22:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Jakiksen progressiivisen kytkimen vaihto edessä. Onkos siellä sellaisia tiivisteitä tai stefoja jotka joutuu vaihtamaan laatikon avaamisen yhteydessä?

Muita vinkkejä hommaan?

FSM:n mukaan jakiksen irrotus ja avaaminen vaikuttaa omilla taidoilla tehtävissä olevalta hommalta.

Muuten en taida alkaa laatikkoa entisöimään, kun se ei ylimääräisiä ääntele ja öljyä ei vuoda ollenkaan. (ja ennen kuin joku kysyy, niin öljyä siellä kyllä on.)
Vaihda nyt ihan suosiolla ainakin kaikki stefat mitkä jakoaskista löytyy, ja samalla vaihdelaatikon takastefa. Muutaman euron ja lievän ylimääräisen työn takia en alkaisi ihmettelemään, koska kuitenkin ne stefat vuotaa jossain vaiheessa.

Vähän tosin sama juttu laakereiden kanssa.. ne on nyt helppo vaihtaa vaikka olisikin ihan kunnossa. Muistaakseni 231/242/247/249- sarjan laatikoiden etu- ja takalaakerit maksaa yhteensä ~100€ tai allekin, olettaen että ostaa Timken:in, SKF:n tai Koyon laakerit. Jos taas ostaa jotain kiinanpaskaa, niin saa varmaan paljon halvemmallakin jotain kuraa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2016, 14:05
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vaihda nyt ihan suosiolla ainakin kaikki stefat mitkä jakoaskista löytyy, ja samalla vaihdelaatikon takastefa. Muutaman euron ja lievän ylimääräisen työn takia en alkaisi ihmettelemään, koska kuitenkin ne stefat vuotaa jossain vaiheessa.

Vähän tosin sama juttu laakereiden kanssa.. ne on nyt helppo vaihtaa vaikka olisikin ihan kunnossa. Muistaakseni 231/242/247/249- sarjan laatikoiden etu- ja takalaakerit maksaa yhteensä ~100€ tai allekin, olettaen että ostaa Timken:in, SKF:n tai Koyon laakerit. Jos taas ostaa jotain kiinanpaskaa, niin saa varmaan paljon halvemmallakin jotain kuraa
Liekkö nuo laakerit ja stefat ihan perustavaraa jotka löytyvät paikallisesta liikkeestä vai jotain speciaalimpaa. Jenkeistä saisi kyllä rebuild kittejä, mutta niiden toimitusajat tuppaa olemaan sitten mitä on.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2016, 20:22
laikakissa laikakissa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: kurikka
Viestit: 76
Perusasetus

Kuka jeepisti tunnustaa laittaneensa takaosan kynnykseen uretaania. Kelluu kyllä muutenki. Vinkkejä onko joku aine millä sais pois. Työkaluilla ei taho päästä mikäli ei aukase kokonaan?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2016, 20:49
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laikakissa Näytä viesti
Kuka jeepisti tunnustaa laittaneensa takaosan kynnykseen uretaania. Kelluu kyllä muutenki. Vinkkejä onko joku aine millä sais pois. Työkaluilla ei taho päästä mikäli ei aukase kokonaan?
Xyleeni tai asetoni, ehkä. Tai sitten hiekkapuhaltamalla?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.03.2016, 02:15
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laikakissa Näytä viesti
Kuka jeepisti tunnustaa laittaneensa takaosan kynnykseen uretaania. Kelluu kyllä muutenki. Vinkkejä onko joku aine millä sais pois. Työkaluilla ei taho päästä mikäli ei aukase kokonaan?
Huono idea: kaasupilli
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.03.2016, 22:38
Nispe Nispe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.01.16
Sijainti: Pohjois-Karjala
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Jakiksen progressiivisen kytkimen vaihto edessä. Onkos siellä sellaisia tiivisteitä tai stefoja jotka joutuu vaihtamaan laatikon avaamisen yhteydessä?

Muita vinkkejä hommaan?

FSM:n mukaan jakiksen irrotus ja avaaminen vaikuttaa omilla taidoilla tehtävissä olevalta hommalta.

Muuten en taida alkaa laatikkoa entisöimään, kun se ei ylimääräisiä ääntele ja öljyä ei vuoda ollenkaan. (ja ennen kuin joku kysyy, niin öljyä siellä kyllä on.)
Paljonko kilometrejä mittarissa kun vaihto tuli ajankohtaiseksi? Onko öljyjä vaihdeltu kuinka tiheään? Mikä lie aiheuttanut kytkimen rikkoontumisen?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.03.2016, 13:07
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nispe Näytä viesti
Paljonko kilometrejä mittarissa kun vaihto tuli ajankohtaiseksi? Onko öljyjä vaihdeltu kuinka tiheään? Mikä lie aiheuttanut kytkimen rikkoontumisen?
300tkm. On kait tuohon niitä vaihdeltu. Öljylaaduista ei ole tarkempaa tietoa mitä käytetty. Ei oo tietoa mikä sen särki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 10:05 (GMT +2).