![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Let it smurf! Eli kävin litran maalia, maalarin toiveesta. (pellille hiotut paikat suojattava kun auto siirretään hallilta maalaamolle), ja opasti maalaamaan suoraa pensselillä samalla värillä mikä autoon loppupeleissä tulee. Eli kokeiltiin tossa vähä miltä se rupee näyttää. Lopulliset pohjat tehdään maalamolla, ja hitsisaumojakin on vielä paljon hiottavana / tinattavana. mutta bertasta tulee nytsiis smurffiina. ![]() HUONO KUVA, ANTEEKSI. jaja. takapää onki hitsailtu aikalailla kasaan, siello nyt jousilautaset ja jakarit hitsailtuna. Jakareihin on tulossa rungonpuoleiselle kiinnikkeelle lisätukea, tänään ei malttanu enää hitsailla. Tuore musta maali suorastaan nielasee kuvasta laadun, eikä tuosta erota teknisesti toteutettuja jousilautasia, mutta semmoset siellä on. Laitellaan parempia kuvia kun saan jouset paikolleen. Ja niin, nehän jousetki vaihtu vielä kertaalleen, eli siellä ei nyt sit oo niitä Disco1 jousia takana, vaan LJ70 etujouset... ![]() ![]() Taakse vielä tarviis panhardin. Mietin että otan lehtijousesta nuo keltaaset puslat ja hovisorvari sorveilee niille holkit, joihe väliin tanko ja siinhämeillo panhardi.... Vai muita parempia ideoita? Kiitos. Ja kuvia.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Snurffibertta ois alustaltaa sikäli valamis. Eli se ois ny renkaillaan.
Senverra jäi, että panhardin runkokiinnitystä säädetään takana jossainvälissä, ja ja.. Joutuu eteen ja taakse tekemään uudet jarruputket. Mut nehä on helpot näprätä, ja onha sit neki päivitetty. ![]() Sit ois kaikki muu jälellä. Eli vinssin asennus, levikkeitä, sähköhommelei, turvakaaret, käsijarru, vähän öljyhuoltoa ja sithä sen sais melekei ajella maalaamolle. ![]() Vinssi tuli haettua launtaina, eli tuo erosta jääny 46'' smart televisio vaihtu Runva EWXQ9500+naru+liukukita kapula&kaukoohjain pakettiin. Tehdasuusi, ja kakskytneljävolttinen. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
long time no see?
Lopetin tänne päivittämisen huomatessa että tästä hommasta hävis joku loisto? Projektia on tehty oikeestaan 5pvä/viikko, ja muiden autot siihen ohella että on saatu juopott...PPPRojektikassaan rahaa ![]() Keulalle asennettu vinssi, aikasemmin mainittu runva. Releboksi siirretty konehuoneeseen, ja uudet johdot väännetty ''viiskymppisestä'' ![]() Vinssipeti on tehty 7mm paksusta strenx levystä, ja ns. ''pohja menosuuuntaan''. Sisätilat ja sähkötki alkaa olemaan valmiina. Vähänhän tuohon tuli ylitystä, ja sitten tehtii viellä tuo wannabe puskuri.. Jos tästä tekis joskus enemmän kilpakentille käypästä vehettä, niin kahtos tulevaisuudessa uusiks tuon vinssin asennuksen ja sata muuta juttua.. ![]() Leima ois käsijarrun kiristystä, etujarruputkien tekoa ja alustan pulttien kiristelyä vaille ''yritettävissä''. Sen jälkeen ajelis maalaamolle, niin oiski kesäks ajovalmista. Tehdään niitä kaaria vielä tossa kuunvaihteen jälkeen, niin alkas olemaan kaikki aikalailla suunniteltu. Alustavaloja toki laitellaan ja jos vaikka mitä pientä. Lokaritki pitää viel ennen leimaa tehdä tohon eteen Puoliovet tehty taakse valmiiks, ja etuovet on jo ostettu.. Jos ne sais tässä lähipäivinä katkottua ja hitsailtua ![]() Onmeillä tossa TO-DO lista mut se o hallil se. Päivitellään taas kun jaksetaan. Vai ei? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vähän voisit lisäillä kuvia valmiistakin tuotoksista (alustan osat, valmiit taka puoliovet jne)
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#5
|
||||
|
||||
|
tais torpedoida palstan pari modea ita-suomen innon paivitella projektikertomuksiaan kun kertovat miten paljon he arvostaa meijan kalustoa, varsinki naita millee jostain aikoo vois vaik ajella ihan kilipoo?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Joo. Niihin takapuolioviin, niin eio viellä ihan valmiit. Maalihommia lähinnä, hitsailut valmiina. Niistä ei kummemmin kuvia oo mutta Pitäs ottaa kun hallilla pyörähtää.. Tänään oli vähä lepposempi päivä, ei ollu oikein vetoja tehdä mitään. Hallikaverilta sovitin pientä halpistyövaloa, mallia ledbaari. Mukavasti istuu tohon ''karjarautaan''/keularautaan, ja jää suurimmilta suojaan jollaintapaa. Lopullinen paikka ei välttämättä tossa, muttatota... katsellaan. ![]() Jaa alotettiin eteen tekee noita puoliovia. Perattiin ovista kaikki irtoova, ja vedettiin teipillä ''suurinpiirtein'' rajat mistä halkastaan.. ![]() Kuvia tekovaiheista ei enempää oo, mutta tommooset niistä tulee. Hitsikoneesta on kaasupullo aika finaalissa, niin työttömän laskettava finanssitilanne ja käytävä ensviikolla pullontäytössä jos pelse kestää.. ![]() Sithä niitä sais ruveta hitsailemaan. Mietittiin myös ns.''saluunanovi'' tyyliä, eli justii tosta alemman saranan alapuolelta katkos ja hitsais umpeen. Idea oli puolitotinen, kun kaverin kanssa sitä mietittiin mutta jäin tossa illan iloks miettimään että entäjos... Pääsis samalla muute pahimmista hitsihommista.. ![]() |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vähän täytettä jo alotettu hitsailee, kone iltaan asti muussa käytössä ennenku pääsen jatkamaan näitä.. Silläaikaa kiristelis käsijarrun, alustan pultit ja rupeis vaihtaa ehjiä lokareita paikolleen ![]() Edit; on sit ohutta peltiä, ei oo väännetty kolmemillisestä niinku jotku sepät olis tehny
Viimeksi muokannut Ab3 : 28.03.2016 10:47 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
toinen puoliovi alkaa kohta olemaan valmis. Laitellaan sitten valmiista kuvaa..
![]() muttajoo. käytiin yövuoro tekemässä, ja saatiin aikaseks vahvisteltua jakarien runkokiinnitys. Samalla perehdyttiin käsijarruun, ja käsijarrussa on jotain hyvin mielenkiintosta kun kuskinpuolella rummussa oleva mekanismi on jumissa? Onko käsijarrulle oma jarrusylinteri, vai? Autossa siis HJ60 akselit. Takajarruputket kiinniteltiin myös.. Eteen ruvettiin tekemään lokareita, ja todettiin että tehdään suoraan pellillä levitetyt lokarit niin ei tartte kumilevikkeitä enää ruuvailla. Lokarit levittää tällähetkellä sen 5cm, pieni mutta pikantti juttu. ![]() Meinas tehdä pahaa pistää ehjä lokari halki.... ![]() Leimaa sais yrittää kun saa käsijarrun kuntoon, ja etujarruputket kiinniteltyä. toisen joutuu ainaki uuden tekemään.. Takavalojen alle tiesti heijastimet laittaa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj60 | Tepi_p | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.06.2011 15:14 |
| Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
| Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
| M: HJ60 ja HJ60,5 | ZTR | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.10.2007 13:51 |
| M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |