![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Mut joo, varmasi on vehekset ja työtavat kehittyneet vaikkei tommosissa erikoishommissa ikinä päästä eroon siitä että olosuhteet ei vaan sovi ihmisolennolle. Toisaalta luulis että nykypäivänä olis ainakin perushommiin jotain koneita jotka tekis.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Isompien kohteiden poraaminen ja panostus hoituu tarkoituksenmukaisella lautalla, eikä sukeltajan tarvitse käydä käsin poraamassa ja panostamassa jokaista reikää itse. Jne. Mutta tässä kuten jokaisella muullakin alalla on aina töitä, joissa vaan ei ihmistä voi korvata millään.
__________________
- En pidä teistä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Menee jo vähän OT:n puolelle mutta sukellusjutuista innostuneena kattelin aamukaffella jonkun dokumentin Kursk:n nostosta. (Youtube)
Melkoinen hommanduuni, ja melkoisia veheksiä. Se "saha" on aika vinkeä, vaijeria vedetään pohjassa eestaas kohteessa. Menee laiva poikki tosta vaan. Netissä kuvia ton Kursk-homman lisäksi taannoin Englannin kanaaliin uponneen autolautan nostosta. Mielenkiintoisia kuvia kun laiva on viipaleina, ja kaikki sisällä oleva on kans katki jos on osunut vaijerin kohdalle. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noissa sukehommissa oli luvattoman pitkään käytäntönä ettei dekompressioita tehty käytännössä ollenkaan, vaan tehtiin nopeita rekompressioita = eli pohjalta suoraan pintaa ja kannella olevaan painekammioon. Nykyään tehdään kohtuu herkästi saturaatioina.
Offshore teollisuuden sukeltajaksi pitää olla nykyään moniosaaja ja hirveä liuta papereita. Inssin tai miel dippainssin paprut metalli ja rakennusalalta, luokkahitsarin paperit jne jne. Lisäksi tarvii laajat turvallisuus koulutukset, mm huet-koulutuksen. Palkat ja edut on kyllä vastaavasti ihan kohdallaan. Tulijoita vaan silti on enemän kuin on tarve ja siksi palkat suhteellisesti laskussa. Toi timantti vaijeri on tosi monipuolinen ja mielenkiintoinen keksintö. Messuilla mulle näyteltiin kuvia kuinka kallioon tehty uima-allas sellaisella. Oli magein uima-allas jonka koskaan oon nähnyt. -sami- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viime aikoina on ollut tuollaista, tukkeita ja paikallavalu muotteja...Tänään jatkettiin iv-konehuoneen holvia 33cm...
![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |