![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hinkkasin rutosti, mutta tiesihän sen että reisille menee. Vanha kunnon rälläkkä remontti käyntiin. Ylätukivarsia lyhensin 70mm. Etunapoihin tein yläpallonivelen paikan siirron. Tuosta lähdetään liikkeelle. ![]() Yläpallinivelen paikka on nyt tuossa putken päässä. En sitten vieläkään tiedä toimiiko paremmin, mutta tehty on jo. Ainakin raidetangolle tulee reilusti enemmän tilaa, koska siirrän ylätukivarren paikkaa ylemmäksi myös rungossa. Tällä remontilla saa myös raidentangon lähemmäksi kääntöakselia jospa vikana oli liian kaukana oleva raidetangonpää. ![]() Seuraavaksi onkin sitten uusien korvakkeiden hitsuu runkoon. Sitten pitää nostella ja käännellä renkaita niin näkee tuliko parempi.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin syspension Evo2 alkais olemaan valmis. Parempi tuli mutta tuliko hyvä niin se on taaskin ihan toinen juttu. Nyt kääntyy renkaat noin summassa kateltuna riittävästi ja sisempi renkas vähän enemmän. Hammastangossakin riitti pituus kun nuo raidetangon paikat vaihtui ylemmäksi. Liimailen osat kasaan ja eiku kohti seuraavia haasteita.
![]() ![]() ![]() Nyt on etunavat toistaiseksi valmiit. Turhan painavat tuli, mutta seuraavat voikin tehdä sitten erilailla. Tuohon vaihdekeppi hässäkkään olisi tarkoitus hitsata kaasupoljin kiinni.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Testikuljettaja kävi kokeilemassa vaihteiston toiminnan tason. Voipi olla että ei aski kerkeä mukaan ihan jokaiseen vaihtoon.
![]() Oi joi pukit alta pois ja rullaava häkkyrä tallissa. ![]() Se oli kaunis syksyinen keli 2013 vai oliko sillo paska keli, mutta kuitenki silloin laitoin rungon pukkien päälle. Eihän tuo etujousituskaan vielä valmis ole, mutta pysyi runko kuitenkin jousien varassa. Etujouset on kiina skoden takajouset. Voi joutua laittamaan vielä toiset rinnalle? Paino kun tuppaa aina vaan kasvamaan rojektin edetessä. Jospa koeajolle pääsis näillä. Yläkorvakkeet on tuommoiset väliaikaiset versiot, joilla voi siirrellä yläpäätä keskemmälle tai ihan tuohon reunaan missä kiinnikkeet nyt on. Säätelen paikan kohdilleen ja teen kiinteät yläkorvakkeet. Rinnalle tulee vielä jotkut auton iskunvaimentimet mitä lojuu tallin lattialla Osto-osien kustannus 4 x jousituksen osille olis tässä vaiheessa n.30€. Elikkäs mitää offroad pro tason toiveita ei ole asetettu. Kattelin myös hyviä mönkijän jousitus settejä, mutta kun ei nyt olis +1000€ laittaa. Tuohon penkin takana olevaan levyyn on merkitty +200mm viiva. Siihen korkeuteen pitäisi joku pikku nätti putkihäkkyrä rakentaa, niin pysyisi oma kuulakin putkien sisäpuolella. Työvalojen kiinnitysrautoja olen kuuklaillut, joten voipi olla että joku työvalojen + turvakaarien yhdistelmä istutetaan tuohon päälle. ![]() Tuohon tuli kaasupoljin. Pitää vielä taivutella ja lyhennellä poljin sitten kun saapi paikoilleen. Etuvedon ketjun kiristin alkoi myös rakentumaan. Meinasin laittaa eteen ja taakse vielä semmoset motocross pyörän kumirullat jousikiristyksellä, niin vatkaaminen olisi toivottavasti minimoitu.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pieni auto = pienet tilat. Tuohon kohdille asettui etuketjunkiristin. Valokuvasta vähän huonosti näkee, mutta tavaraa menee jo nyt ristiin rastiin eikä kaikkia osia ole edes tehty saatika keksitty.
![]() ![]() Väliakselille olisi tulossa auton ainoa jarru. Joutui pultin kannatkin madaltamaan kun jarrusatula ei muuten mahtuisi. Jarruksi tulee scootterin etujarru ja joku moottorikelkan levy. Ilmausruuvin joutuu laittaa väärään suuntaan, kun tilaa satulalle ei ole. Ketjunkiristin pitäsi nyt olla valmis. Kiristäminen tapahtuu kahdella M8 pultilla noiden reikien läpi. Melko juureen meni, mutta jospa woima riittäisi noinkin. ![]() Hidasta on tämä nippeleiden turaaminen, mutta jotakin taas valmistuu joskus.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jossakin välissä ehtiny vähän talliinki.
Takatukivarsiin piti tehdä varulta annasku iskä näyttää kolmio tukia. ![]() ![]() Väliakselille alkaa löytymään täytettä. ![]() ![]() Pitää lisätä kohta kenkalusikka työkalupakkiin. Ostin pojan mopediin uuden pääsylinterin ja samalla tuli kolme jarrusatulaakin. Osat on alunperin 200cc kiina mönkkäristä. Väliakselille tulisi nyt sitten 200cc monkijän takajarrusatula. Siinä on vaijerillekin paikka, joten voi helposti askarrella käsijarrunkin tähän keskintöön. Rattaat ja jarrulevy on tinattu paikoilleen. Kuvassa näkyy myös yksi takatukivarteen lisätty kolmio pala. ![]() Etuvetareihin meinasin tehdä liitoksen putken avulla. Löytyi n.3mm paksulla seinämälllä olevaa putkea, jossa on vähän liian pieni sisäreikä. Tein koevedoksen siten että halkaisin putken ja hakkasin vetoakselin tumpit putkeen. Nyt pystyy säätämään vetarin pituuden oikeaksi paikalleen asennettuna. Rälläkän viilto aukeaa sen verran suureksi että sen läpi pääsee hitsaamaan vetarin ja putken toisiinsa kiinni. Hitsauksen jälkeen voi vaikka rälläköidä samanmoisen railon vastakkaiselle puolelle. Olen ymmärtänyt että pitkittäinen sauma voisi olla hyvä tuommoisessa vetari jatkoksessa. Ymmärryksen taso selviää sitten kun pääsee rymyämään.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Piitkästä aikaa kävin suzukin leimaamassa ja taitaa tulla myyntiinkin koko keksintö. Hirvee mopo kuume iskeny. Pitää tässä kehitellä ilmoitusluontoinen esitys tuonne myyntipalstan puolelle. Romujen määrä vaan lisääntyy eikä aika riitä ajeluun.
Mini jiippiin on suunniteltu turvakaaret uusiksi. Pitää näyttää vähän rälläkkää ja sommitella takakaari ihan taakse. Yläputket tulee kaarevaksi, jolloin pitäs tulla yli 20cm lisää korkeutta ilman että tulee törkeän ruman näköinen. Tai niin ainakin toivon. Yläputkiin hitsaan 3mm pellin palan kuskin yläpuolelle niin ei tule kivet kurkaamn kabiiniin jos pyrät osoittaakin ylöspäin jossain vaiheessa. Jeeppi olis tekemistä vaille valmis ![]()
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No eipä se susuki tullukkaa myyntiin. Syksyllä oikein ajoinki sillä. Talvella ajeltiin pari kertaa pihassa. Yhtäkkiä hävis etuveto. Meinasin jo alkaa taas purkamaan jakolaatikon keppiä irti, kun se välillä pomppaa paikoiltaan. Korjasin tilanteen kääntämällä napalukot takaisin päälle. Pitäs varmaan vähä virkistäytyä
Alkasin katsastusremonttia tekemään. Jarrusatula aivan jumissa. Mistähän löytyy aisin 51mm satulaan tiivisteitä ja varmaan joutuu ainakin yhden männän uusimaan.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone | juti1600 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 27.12.2012 20:55 |
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu | JMJ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.08.2012 19:43 |
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla | Jugga | O/M/V Muut | 3 | 29.05.2012 19:34 |
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota | Ylermi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.06.2010 21:32 |
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko | watipaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.05.2009 06:18 |