![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mul on liiteris vissii golffin uudet etujouset ja ehkä niistä sais tehtyy... mut on aika isot ja jäykät kylläkin. Sit löytys mk3 eskon etujouset ja ne vois käyä helpommin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on mk3 golffin etujouset mistä napattu pari kierrosta pois. On kyll ilman kuormaa ajettaessa liian jäykät, mut 100 kiloo ku heittää lavalle ni huomattavasti pehmeempi. Mk2 golffin jouset ois löysemmät. Laitan myöhemmin kuvaa, ni näkee miten ne jouset asettuu paikalleen
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli cherryn jouset kans pari kierrosta lyhennettynä ja oli mukavan pehmeät
__________________
mulla ei oo tojotaa ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Aika hyvin se jousi pysyy tos välis paikallaan. Jousen päät on vaan runkoa ja pakkaa vasten. Ei paras mahdollinen ratkaisu, mut kelpas katsastuksessa " apujousena ".
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
-99 King Cabin kanssa otetaan ensikosketuksia korkeamman maavaran elämään. Aiempaa kokemusta maastureista ei oikeastaan ole, mutta "tälläst mää oon aina halunnu" ja tämä oli ensimmäinen kalliimpi autoni, aikaisemmat ollut maksimissaan 2 tonnin vehkeitä ja viimeiset 3-4 vuotta on tullut vedettyä 300-600 euron autoilla n. 50 000 km
![]() KC on suhteellisen hyvässä kunnossa ikäisekseen ainakin ruosteiden puolesta luultavasti uutena tehdyn ruostesuojauksen ansiosta. Ainoat isommat ruosteet on takakaarien kohdalla, niinkuin aika monissa näissä tuntuu olevan. Mittarissa aikalailla tasan 300 tkm ja konekin tuntuisi olevan vielä ihan hyvässä tikissä. Vaihdetuista osista ei ollut oikein muuta tietoa, kuin että kytkin ja etujarrut on laitettu uusiksi parin vuoden sisällä. Saappa nähä, millon on sitten esim. turboremppaa tiedossa. Syöttöpumput näissä taitaa kestää aika pitkälle? Dieselit on sen verran vieraita, että en oikeastaan vielä ole edes perehtynyt syöttöpumpun toimintaan. Pystyykö noiden kulumista ennaltaehkäisemään mitenkään ja mitä korjaus maksaa rikkoontumistapauksessa? Napalukot tuosta sanoi sopimuksen irti jo ensimmäisenä iltana, mutta ne tuossa on purettuna ja uudet käytetyt on tulossa, jos kestäisi paremmin (tai toinenhan noistakin varmaan on vaan rikki). Sitten pääsee edes vähän vielä testaamaan maasto-ominaisuuksia tälle talvelle. Ensimmäisenä haaveena olisi hankkia 15x10 vanteet ja 31x10.5 kumit siihen päälle. Ehkä ensi tilistä. Myöhemmin haaveena lisätä maastokelpoisuutta, mutta niin, että on vielä myös järkevä käyttöauto. Lisäksi olisi hienoa käydä peltiosat, ja putsata ruosteesta ja maalata/pinnoittaa, sillä ajattelin pitää autoa vähän pidemmän tovin. Aika laiska kyllä on, onko näille mitään helppoa virityskeinoa? ![]() Viimeksi muokannut Jonke : 13.02.2016 21:36 Perustelu: kuva |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Isompi putkisto ensimmäisenä, orginaali ahdistaa todella paljon. Ahdonalaisen syötön säädöstä muoviholkki pois jasyöttöjä lisää. Isompi ahdin on hyvä vaihtaa myös, vakiolla ei kannata ahtoja nostaa yli kiloon.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko muuten kukkaan kahellu saisko kingcappiin järeämpiä raidetangon päitä mistään automerkistä helpolla muokkauksella? Tuntuu tuo oma syövän 31" renkailla ja 3" korolla tangonpäitä kun leipää!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |