Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2016, 22:39
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.090
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Hieman valoa risukasaan.

Ruottin varaosahausta löytyi 5 etuakselia 4x4 Astroon joissa kahdessa oli oikea 3:73 etuperää.
Löytyhän niitä taka akseleitakin ja kahdessta kävi ilmi oikea 3:73 välityskin.

Rupean kyselemään pelkkien perien ostoa ja hintaa, jahka käyn mökiltä hakemassa oman varaperän ja tutkin sen jaon.

t. Ismo Ämmä
Meinaatko, että välitysten vaihto oikeasti lisäis vetopainoja?? Olis eka kerta kun kuulen että onnistuis, kun tähän asti on katsottu vetopainot sen tyyppitarkastusnumeron mukaan. Mielenkiintoista seurata....

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2016, 23:19
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Astron vetopaino.


Näin Trafi on asettanut ehdoiksi 4 portainen automaatti ja 3:73 perävälitykset vaaditaan jotta voi vetää 2700kg.
Muut täsmää tyyppikilven tiedoissa paitsi nuo perävälitykset.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Meinaatko, että välitysten vaihto oikeasti lisäis vetopainoja?? Olis eka kerta kun kuulen että onnistuis, kun tähän asti on katsottu vetopainot sen tyyppitarkastusnumeron mukaan. Mielenkiintoista seurata....
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.02.2016 23:44
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2016, 23:23
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ja kuinkahan todennetaan konttorilla, jotta mitkä välitykset on murikoiden sisuksissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2016, 23:43
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Perien toteaminen.


Korjaamon työmääräyksellä, leimalla ja allekirjoituksella.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ja kuinkahan todennetaan konttorilla, jotta mitkä välitykset on murikoiden sisuksissa?
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2016, 09:19
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.090
Perusasetus

No ethän sun sitten tarvitse välityksiä vaihtaa, sä tarvitset sen paperin ja allekirjoituksen... Tolla logiikalla...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.02.2016, 09:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Ihmetyttää kyllä minuakin että riittääkö tosiaan tuo perävälityksen vaihto ja oikea laatikko? No toisaalta, jos autossa ei oikeasti ole muuten eroa ja valmistajan "tow package"- ruksi on tuottanut kokoonpanolinjalle autoon asennettavaksi tiheämmän perävälityksen ja normaalista poikkeavan vaihteiston koukun ja johtosarjan lisäksi, niin pitäisihän niiden vaihtamisen teoriassa riittää.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ja kuinkahan todennetaan konttorilla, jotta mitkä välitykset on murikoiden sisuksissa?
Eihän se tarttisi muuta kun fillarit ilmaan ja kardaanin pyöritystä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.02.2016 09:35
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2016, 11:04
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Astron vetopainot.


Tämä mun Astro on yksityisen aikoinaan maahantuoma ja priltään poikkeava täälä tyypätyihin 2700kg vetopainolla omaaviin Astroihin.

Minä olen tyytyväinen jotta tuollainen vaihtoehto on olemassa ja se minulle kerrottiin.
Kyllä ne perät vaihdetaan ja sittenhän tästä tulee hyvä ja tilava veturi jolla vetää maastureita.
Sitten teen vielä irtovinssin kiinikeet tähänkin keulaan niin johan rupeaa olemaan tosi monitoimiauto.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.02.2016 16:07
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2016, 00:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jeepeistä ei kokemusta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Meinaatko, että välitysten vaihto oikeasti lisäis vetopainoja?? Olis eka kerta kun kuulen että onnistuis, kun tähän asti on katsottu vetopainot sen tyyppitarkastusnumeron mukaan. Mielenkiintoista seurata....
Mutta minäkin seuraan suurella mielenkiinnolla tämän etenemistä....

JOS olisi jonkin yrityksen maahantuoma, ja akesta/trafista löytys k.o maahantuojan lappu, että tuolla ja tuolla perävälityksellä ja vaihteistolla vetokyky 2700 kg, niin onistumisen prosentit olisi 50/50?

Mutta jos mennään tyyppihyväksynnän, taikka "puretaan valmistekoodista/numerosta" niin tuon 2700 kg koukun saaminen on aika epätodennäköistä... Mutta VOI olla mahdollista. (jopa EU suomessa)

-> siis se win koodi pysyy samana, josta painot otetaan, vaikka teet mitä! toki suomessa voidaan soveltaa myös em. pienempiä painoja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2016, 00:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Ismon Astrossa ei ole valmistajan sallimia kärrymassoja nyt rekisteritiedoissa eikä täydellistä tyyppikoodiakaan, on vaan jotkut "hatusta temmotut" tieliikenteessä sallitut, lienekkö maahantuontikatsastuksessa kiinniollut koukku rajannut ne siihen.

Auton mallisarjan tyyppitiedoissa on tuo selkeästi ilmoitettu ehto jolla valmistaja sallii 2720 kg/455 kg massat tälle automallille. Eli jos on mustaa valkealla että auto vastaa niitä, niin onko tuossa nyt sen kummempaa arpomista? Otteelle tulostuu tällöin sama ehto mitä suomiastroissakin: "PERÄVAUNUPAINOJEN EHTONA: 4-PORTAINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO
(MXO), PERÄVÄLITYS 3.73 (GT4)."
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2016, 01:04
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Astron vetopainot?


Tuo hieman ihmetyttää tuo 455kg, miksi ei 750kg?
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2016, 10:47
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 996
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Tuo hieman ihmetyttää tuo 455kg, miksi ei 750kg?
t. Ismo Ämmä
Eli 1000 paunaa. Yleistä jenkeissä.
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2016, 10:08
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Otteelle tulostuu tällöin sama ehto mitä suomiastroissakin: "PERÄVAUNUPAINOJEN EHTONA: 4-PORTAINEN AUTOMAATTIVAIHTEISTO
(MXO), PERÄVÄLITYS 3.73 (GT4)."
Jos suomiastroon vaihtaa esim 4:11 perät, niin häipyiskö trafilogiikalla noi isot perävaunupainot, pysyiskö ne samana vai nousisko ne lisää?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.02.2016, 11:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Tuo hieman ihmetyttää tuo 455kg, miksi ei 750kg?
1000 paunaa on yleisin jarruttoman paino jenkkiautossa jos ei täyskokoisia lasketa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jos suomiastroon vaihtaa esim 4:11 perät, niin häipyiskö trafilogiikalla noi isot perävaunupainot, pysyiskö ne samana vai nousisko ne lisää?
Ei vissiin noin tiheitä oo tehtaalta lähtiessä tarjolla. Periaatteessahan se on parempi mäkilähtökyvyltään eli vois tulkita et pysyis samana.

Edit: Janne olikin jo vastannut tälle sivulle tohon 1000 lbs -kysymykseen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.02.2016, 11:30
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Astron vetopainot?


Ok Kiitoksia.
Ei tuon jarruttoman niin väliä kun jarrullisella vedetään sitten.
Näillä edetään.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 07.02.2016 12:03
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2016, 20:10
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Varaosa etuperä.


Sain haettua varaosa etuperän Kouvolan varastosta ja tänään tutkin siitä välitykset.

Etuperä pöydällä valmiina tutkimuksiin.


Ulkoa ei löytynyt kuin varaosanumero.


Perä aukaistuna.


Numerot kertovat jotta hanpaita löytyy 12/41 eli jako 3.41666 eli 3.42.

Tällä perällä ei saa suomessa Astrolla vetää 2700kg kuormaa koukussa.

Joten ensiviikolla rupean kirjeenvaihtoon ruottin romiksiin päin jotta saan tarvittvat 3.73 perät.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.02.2016 20:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty PURETAAN! Chervolet Astro -91! ImacInnes O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 05.01.2014 20:39
Myydään / Vaihdetaan Chervolet Fleetside 6.2, 4x4, Kevyt K-A -JaniH- O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 18:13
Ostetaan Chervolet Astro ImacInnes O/M/V Ajoneuvot 3 25.02.2010 23:13
chervolet silverado 5.7 4x4 suurin rengaskoko? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 19.10.2009 19:12
M:chervolet pick up 4x4 6,2d vm.81 O/M/V Ajoneuvot 2 27.09.2007 07:59


Sivu luotu: 09:37 (GMT +2).