Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2016, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Jeps, kyllä ne on ihan oikein

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2016, 10:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Tuolla vähä samankaltaisten ongelmien kans painittu: http://www.jeepforum.com/forum/f13/z...-there-832344/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2016, 12:47
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Oletko mitannut pensanpaine ajaessa etteivät paineet laskee ajaessa. Mahdollinen ohivuoto paineenrajoittamisessä tai viallinen o-rengas että päästää löpöä ohi, paikalla seistessä riittää mutta ajaessa kun tarvii enemmän ei riitä.
Toinen asia on puolan johto joka ei saa olla liian lähellä sytytyskaapellit. 25 mm väli pitää olla muistaakseni oon lukenut jossain. Voi olla pienestä kiinni joskus. CPS vikainen yleensä on jäänyt noin 2500 rpm paikkeella mulla. Toivottavasti saat tästä jotain selkoa kun oma sumenkielentaidot ovat aika huonot.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2016, 19:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

En ole ajossa mitannut bensapaineita, mutta ne pitäisi olla ihan ok.. kone kun ei millään tavalla yski tai räi, kuten sen pitäisi jos bensaa ei tulisi tarpeeksi? ..ja kun seoksetkin on kohdallaan ja kulutus ihan sitä mitä pitäisi.

Puolan johto menee tehtaan alkuperäisissä kiinnikkeissä, siitä ei voi olla kiinni. CPS jos olisi rikki niin ei tämä kävisi ollenkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2016, 21:10
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Pitäisi ja pitäisi.. Tuommosessa tilanteessa ei auta ku alkaa käymään järjestelmällisesti kohta kohdalta läpi ja vielä siten, että mitataan eikä arvailla.

Eikä ollu sitten vittuilua tämä. 😊 kovan työn olet tehny ja jokusen euronki tieten upottanu niin pitäähän se toimimaan saada.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2016, 23:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

On kyllä melkoinen vika jossei mitään poksu eikä prötää, mut rajaa vaikka vapaalla rundit neljään tonniin? Siis vapaata ei vissiin mainittu, mutta pakkoykköselläkin jos lakkaa kiihtymastä ja rundit pysyy 4000rpm, niin ei vissiin vapaallakaan enempää pyöris?

Onks toi muuten OBD2 laite jo? buikissa ja blazerissa mul on molemmissa bilteman obd2 gauge tms. jolla voi katella kaikkee mahdollista anturitietoo yms mitä ny vaan sieltä töpselistä ulos saapi.

Sul on kuitenkin joku remontin aikainen riepu ilmaputkessa tms joka estää ilmansaantia kierroksilla...!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2016, 01:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
CPS jos olisi rikki niin ei tämä kävisi ollenkaan.
No siinä, tai paremminkin sen liitoksessa, se oli vika tuolla jeepfooruminki topikin aloittajalla:
Lainaus:
Originally Posted by tige_tower
well i fixed my problem and i dont kno how i disonected the cps and pluged it back in n worked like a dream...
Ja vikahan oli sama, mut hyyty jo kolmessatonnissa:
Lainaus:
Originally Posted by tige_tower
zj when floored wont rev past 3000 rpm power is still there
when i rev my jeep when its parked i have no problems...runs like a dream....wen i drive it like a grandma...runs like a dream but wen i try and get on it it wont rev past 3000rpm the power is there it just wont go... it used to throw a cel and sputter out but it stopped doing that...i replaced the fuel pump and filter and checked the map and cps and both are fine.. also when i took it to get it scanned no codes came back.. any ideas on what it can b
Eli siis luultavasti liian heikko signaali, kampuran tieto jää isommilla rundeilla saamatta/menee mössöksi ja kone puutuu, tuntuis luontevalta koska kuormitus ei vaikuta asiaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.02.2016 01:28
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2016, 05:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Pitäisi ja pitäisi.. Tuommosessa tilanteessa ei auta ku alkaa käymään järjestelmällisesti kohta kohdalta läpi ja vielä siten, että mitataan eikä arvailla.
Ei se tietysti olisi ensimmäinen kerta kun jotai hajoaa ihan yht'äkkiä, mutta bensapuolen asioihin koskin rempan yhteydessä vain bensakiskon pikaliittimen osalta. Pumppu ja regulaattori on tankissa, näissä ei ole edes paluuputkea. Eli jos ei pumppu ja regu ole hajonnut sattumalta juuri samaan aikaan, niin ihme on jos siinä vika

Toki täytyy bensapaineetkin varmistaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
On kyllä melkoinen vika jossei mitään poksu eikä prötää, mut rajaa vaikka vapaalla rundit neljään tonniin? Siis vapaata ei vissiin mainittu, mutta pakkoykköselläkin jos lakkaa kiihtymastä ja rundit pysyy 4000rpm, niin ei vissiin vapaallakaan enempää pyöris?
Sehän tässä ihmeellistä onkin.. ei poksu, prötää eikä pauku, lopettaa vain kiertämisen eikä edes pakkovaihteella kerää jengoja. Ja kuten tosiaan sanoin, vastaa kaasuun niin tyhjänä (vapaalla/ parkilla) kuin veto päällä todella laiskasti. Pakkoykkösellä ei kierrä sen enempää, eikä todellakaan kiihdy läheskään kuten pitäisi

Lainaus:
Onks toi muuten OBD2 laite jo? buikissa ja blazerissa mul on molemmissa bilteman obd2 gauge tms. jolla voi katella kaikkee mahdollista anturitietoo yms mitä ny vaan sieltä töpselistä ulos saapi.
'96 alkaen on jenkkivekottimet OBD2- pohjaisia. Vikakoodilukijan livedataa seuraamalla olen jo parhaani mukaan yrittänyt tutkia erinäisiä asioita, eikä siellä oikein näy mitään ihmeellistä. Pitäisi saada sellainen joka loggaa suoraan läppärille, olisi helpompi katsoa jälkikäteen ruudulta..

Lainaus:
Sul on kuitenkin joku remontin aikainen riepu ilmaputkessa tms joka estää ilmansaantia kierroksilla...!
Tämä tuli tutkittua jo ihan alkumetreillä, ei ole siitä kiinni


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No siinä, tai paremminkin sen liitoksessa, se oli vika tuolla jeepfooruminki topikin aloittajalla:

Ja vikahan oli sama, mut hyyty jo kolmessatonnissa:

Eli siis luultavasti liian heikko signaali, kampuran tieto jää isommilla rundeilla saamatta/menee mössöksi ja kone puutuu, tuntuis luontevalta koska kuormitus ei vaikuta asiaan.
Täytyy nyt vielä tuokin varmistaa, tosin piuha ei ole missään välissä ainakaan ja liitinkin tuli käytettyä irti, samoin anturin pään putsasin Minullahan tosin kone ei vastaa kaasuun edes kuormittamattomana, ja tehonpuute vaivaa heti alkukierroksilta lähtien jos painaa reilummin kaasua.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2016, 06:17
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Tuli äskeen mieeleen yksi asia joka tpahtui omaan harrikkaan. Jännite oli liian alhainen että kävi kun unelma tyhjäkäynnillä mutta ei vetänyt kierroksia kun virta ei riittänyt sytytykseen enää. Eli liitokset eriyisesti maadotukset kannattaa tarkistaa kunnolla. Toinenkin asia sattui toiseen ryysleriin että löpöputki pumpun ja painekello oli haljennut, löpö riitti matalalla kierroksilla mutta sama kun tässä että ei oikein jaksanut kun virtasi ohi. Kesti oma aika ennen kun löysin sitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 06:22 (GMT +2).