![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täällä päin näkee usein laitetun rosteripelti kiertämään seinän alalaitaa viidenkymmenen sentin - metrin korkeudelle asti lattiasta. Kestää kolhuja ja nesteitä paremmin kuin itse kyprokki Tuossa Dodgemanin rakennustopikin kuvassa näkyy yksi sovellus aiheesta, sokkelipullistus peitetty tuolla pellillä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=174613 Sinulla näyttää olevan suora sisäseinä, niin helppo olisi laittaa tuollainen suora peltilevy. Nurkkiin kulmalistaa pellin taakse.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En kuitenkaan usko että laitan tuohon enää peltiä päälle ainakaan heti. Jos saan levyn pahasti kolhuille niin ehkä ne voi sitten myöhemmin peittää pellillä, mutta ainakin edellisissä talleissa Gyprocit pysyivät ehjinä sellaisenaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Karvalakkimalli
Meille tulee karvalakkimallin talli
![]() Tuo valmistumiskysymys oli kyllä enemmänkin oman motivaation kohottelua. Pitkiä työntäyteisiä viikonloppuja edessä.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Kattorakenne
Laitan vastauksen erilliseen threadiin. En halua tätä sotkea
![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#6
|
||||
|
||||
![]() VILPin avuksi vastuksia
Minulle on siis tulossa ilma-vesilämpöpumppu (VILP, IVLP) jonka pitäisi tuottaa lattialämmitykselle lämmintä vettä kohtuullisella COPilla. Huono puoli on kuitenkin siinä, että VILP ei toimi kovalla pakkasella. Meinasin että jos laittaisin vanhan vesivaraajan tuohon vesilinjaan lämpimälle puolelle. Varaajan termostaatin kun säätää vaikka 15 asteeseen niin vastukset lähtevät automaattisesti päälle kun VILP ei jaksa pitää vettä halutussa lämmössä. Samalla saisi vesitilavuutta suuremmaksi. Teholtaan varaajat on kohtuullisen pieniä, mutta luulisin että 3 kW lisäteholla saisi pidettyä tallin plussalla pidemmälläkin pakkasjaksolla.
Osaatteko sanoa miksi normaali lämminvesivaraaja ei toimisi tässä käyttötarkoituksessa? Laskeskelin että vettä pitäisi kierrättää melkein 10 l / min jotta veden virtaus olisi putkisssa turbulenttista. En tiedä minkä kokoisia putkia noissa varaajissa yleensä on, mutta osaako joku arvioida että meneekö tuo 10 l/min varaajan läpi tavallisella kietovesipumpulla? Vai tarviiko laittaa joku ohitusputki väliin niin että vain osa vedestä kiertää varaajan kautta? Onko joku muu syy miksi tämä ei toimisi? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Aattelepa vesijohtoverkon painetta. Hanasta tullee se n. 8 - 10 litraa minuutissa. Onks nyt luvut oikein ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on VILPissä sisäiset 9kW vastukset mitkä tarpeen mukaan menee päälle. Kai tossa sunkin pumpussa omat vastukset löytyy ettei tarvitse mitään erillistä järjestelmää rakentaa?
|
![]() |
Luokat |
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |