![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin määkin. Eikös ne pienemmät hiukan laahaa ? Oletus siis että keskitasausta ei ole.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Just noin se menee. Koska muuten niiden isompien pitäisi sutia ja se taas vaatisi enemmän tehoa kuin se laahaaminen, kun takana yleensä kuitenkin vähemmän painoa, joten kitkavoimakin pienempi. Olettaen, että renkaat suunnilleen samaa tyyppiä edes.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käytännön kokemusta hiukan tuommoisesta pienestä halkaisijaerosta. Käyttiksessäni, Ford F250, on renkaiden halkaisijaero jotain 6 mm kulumisesta johtuen. Pienemmät laitoin eteen, että takapyörillä olisi pitävämmät renkaat. Nyt kun kovin liukkaita teitä ollut, niin nelivedollakin aika paljon ajellut. Ei mitään ongelmaa ja ihan loogisesti yliohjautuu, vaikka periaatteessa etupyörät voisikin laahautua koko ajan ja siten niillä olla huonompi pito. Isompi ero varmaan tulee jo siitä, millaiset paineet renkaissa ja kuinka paljon akselilla painoa. Johtopäätös: Pitävämmät taakse, jos takavetomahdollisuus ja sitäkin aikoo joskus käyttää. Etupyörien pitoa parantaa kuitenkin se isompi massa yleisesti ottaen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttö,veto ja sunnuntai offi ällä | -HD- | Maasturiprojektit | 6 | 04.01.2015 16:08 |
RJ:ssä kierroslukumittari pomppii ja veto pätkii - Korjattu | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.09.2010 19:53 |
Rockyn rengaskoot | antti_boy | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.06.2008 19:30 |
Mersun rengaskoot? | opalapa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.01.2006 08:51 |
Rengaskoot | Vesa | Vuosimallit 1968-1982 | 10 | 03.03.2004 12:18 |