Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2016, 11:04
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Minusta noi sähköhimmelit on ihan kivoja! Sen mitä ajellu nuilla tuttujen mersuilla ja bemareilla, niin onhan se ihan kiva kun on kaikenmaailman peruutuskamerat ja hierovat penkit (hieroo muuten paremmin kuin thaimaalaiset naiset kalliossa ) Joskaan en omaan autoon tahdo kuin ration ja valot Niin kauan kuin ohjauksen ja jarrujen kanssa pidtään varalla se mekaaninen yhteys, kaikki ok. Moottori nyt on aivan sama vaikka ois hallittu sähköllä kaasuläpät ym. Jos hirttää kiinni, niin kaikilta pitää sen verran älliä löytyä, että tavottelee joko kytkintä tai vetäsee automaatin vapaalle. Ei sillä, että ei vois mekaaniikkaan tulla ikinä mitään vikaa jarruissa tai ohjauksessa, mutta jotenkin kun miettii vikaherkkyyttä, niin sais oikeasti olla ainakin sähköistä järjestelmää rinnan ja sillon taitaa hinta karata turhan korkeaksi. Yks asia minkä kieltäisin, on sähköinen alipainepumppu AINOANA alipaineen tuottajana. Siinähän olet jonkun Audi A6 kanssa kun pumppu porsii 120km/h lasissa ja voit kahesti polkasta jarrua, ennenkuin ap-säiliö on tyhjä. Siinä vaiheessä ei hirveesti sähköinen käsijarru mieltä lämmitä

__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2016, 17:08
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Sähkövehkeet kyllä toimii kun komponenttien laadussa ei tingitä, ja niiden suojaus vedeltä on kunnossa. Murhaavimpia on komponentit jotka pimenee kylmässä ja sit taas toimii kun vähän lämpiävät. Osa sähkövioista loppuisi myös sillä kun valmistajat mitoittaisivat sähköntuoton riittäväksi, ja pihit omistajat viitsisivät pitää huolta/vaihtaa akkua ajoissa eikä vasta sitten kun peli on jo menetetty keskellä yötä. Oikein ihmettelin kun vaihdoin tuossa taannoin jousituksen korkeusantureita Rangeen, ainut ongelma oli mittapään kontaktipinnan kuluminen puhki. (Hiilikalvo) Liitin oli kuin uusi, kuten myös anturi sisältä pl. tuo kuluma. Kuitenkin olleet +200tkm vuodesta 97 auton alla, ja moinen osahan liikkuu kokoajan ajossa.

Aika monesti noissa lenskareissakin ongelman tekee vesi, näissä kun vielä tuo lämpötilavaihtelu on suurta niin suojaukset ovat kovilla. Toki nämäkin ovat herkkiä jännitteenvaihtelulle tai väärälle jännitteelle. Lähtöhetkellä kun ihmettelette valojen välkkymistä niin siinä on herkkä hetki purkeilla menossa. Vähänkin hidasteleva rele / relepari niin jo on ohjaamossa joulukuusi pystyssä. (Sähköt maavirralta omille geniksille) Uudemmissa koneissa tämäkin alkaa olla jo aika hienostunutta mutta paljon on konetta jossa kellarissa käy kunnon SKÄDÄM kun virtalähde vaihtuu. Ja sit on purkit nurin kun joku kärki on vähän nihkeä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2016, 18:20
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Nykyauton paskuus on kyllä hieno käsite. Nykyautot on aina olleet ihan paskoja kun niissä on kaikkea uutta kallista ja hienoa, mut sitte ku ne on 10, 20 tai 100 vuotta vanhoja ni ne on ihan vitun parhaita :-)

Toki omat muistikuvani eivät kanna kuin niihin vuosiin kun naapurin ukot haukkuivat kärjettömät sytytykset kun ne on niin kalliita korjata.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2016, 18:38
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Wink

Mulla oli 190E 2,6 Mersussa M104 3,2-24 kone, jossa tyhjäkäynnin säätö sähkömoottorilla suoraan kaasuläpältä, hiilikalvopotentiometrin ja kierrosluvunko lie ohjaamana, vaikka muuten olikin narukaasulla.

80km/h alueella kaasuun koskematta sakot, 105 lasissa tyhjäkäynnillä.

Potikkaa ei saa vaihetuks uuteen, vain koko Juudaksen läppäkotelon vaivaiseen 1070e hintaan. Mainiota.

Löyty onneks purettu kone kaikkineen neljälläkympillä, josta kyseisen räppänän sai härveleineen vaihetuksi.

Samaisen voimalaitteen johdotukset ovat surkuhupaisan kuuluisia biohajoavasta johtosarjastaan. Lämpösten paikkojen johdonkuoret ovat kuin akvalaarikalojen evästä kun teipit purkaa ja kuparit vihreetä höttöä.

Silti piuhakimppuakin olisi saanut vartoa pari kuukautta graniittitiskiltä, kun kuulemma käsityönä työstäävät vain tilauksesta. Reippaalla touhutonnilla olis siitäkin selvityny, ellei ois ite kolvannu sinnepäin uusiksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.01.2016, 20:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Easy Rider Näytä viesti
Mulla oli 190E 2,6 Mersussa M104 3,2-24 kone, jossa tyhjäkäynnin säätö sähkömoottorilla suoraan kaasuläpältä, hiilikalvopotentiometrin ja kierrosluvunko lie ohjaamana, vaikka muuten olikin narukaasulla.

80km/h alueella kaasuun koskematta sakot, 105 lasissa tyhjäkäynnillä.

Potikkaa ei saa vaihetuks uuteen, vain koko Juudaksen läppäkotelon vaivaiseen 1070e hintaan. Mainiota.
Eiköhän melkeinpä jokaisessa ruiskuvehkeessä ole sama systeemi.. potikka nuuskii kaasuläpän asentoa, ja tyhjäkänytimoottori joko säätää kaasuläppää tai sitten suljetun kaasuläpän ohi omaa kanavaa pitkin säätää ilman määrää tarpeen mukaan.

Hyvinhän nuo systeemit toimii niin kauan, kun anturit nuuskii tiedot oikein eikä himmelit hajoa. Yleensä toki tuo tyhjäkänytimoottori/ säädin on vaihdettavissa erikseen. Luksusautossa eikait tarvitse, kun omistajat on rikkaita


Lainaus:
Samaisen voimalaitteen johdotukset ovat surkuhupaisan kuuluisia biohajoavasta johtosarjastaan. Lämpösten paikkojen johdonkuoret ovat kuin akvalaarikalojen evästä kun teipit purkaa ja kuparit vihreetä höttöä.
..vissiin Jeeppiin on sitten tullut samalta toimittajalta, kun Jeeppien piuhasarjat on vähän jotain vastaavaa.. Tosin noita vihreitä kupareita on tullut vähemmän vastaan, sen sijaan eristeet hajoaa ainakin kylmässä vähän helponlaisesti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2016, 07:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kovilla pakkasilla alkoi käyttöauton moottorinohjauksen varoitusvalo vilkkumaan satunnaisen epäsäännöllisesti. Auto toimi moitteetta eli kovaa ajoa kunnes huollon yhteydessä merkkiliikkeessä lukivat vikakoodit, oli kuulemma kaikkea mystistä ilmoitusta jäänyt kompuutterin muistiin. Eli moottorissa ei ollut varsinaista vikaa, kylmyys (tai ehkä enemmänkin lämpötilavaihtelut) aiheutti tarpeettomia vikailmoituksia. Tosi luotettavaa tekniikkaa, vai onkohan Fordit suunniteltu enempi kesäolosuhteisiin....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2016, 20:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Aika monesti noissa lenskareissakin ongelman tekee vesi, näissä kun vielä tuo lämpötilavaihtelu on suurta niin suojaukset ovat kovilla. Toki nämäkin ovat herkkiä jännitteenvaihtelulle tai väärälle jännitteelle. Lähtöhetkellä kun ihmettelette valojen välkkymistä niin siinä on herkkä hetki purkeilla menossa. Vähänkin hidasteleva rele / relepari niin jo on ohjaamossa joulukuusi pystyssä. (Sähköt maavirralta omille geniksille) Uudemmissa koneissa tämäkin alkaa olla jo aika hienostunutta mutta paljon on konetta jossa kellarissa käy kunnon SKÄDÄM kun virtalähde vaihtuu. Ja sit on purkit nurin kun joku kärki on vähän nihkeä.
Tuossa taisi juuri jokunen aika sitten Finskin pikkubussi joka palasi takaisin kentälle, kun matkustamoon muotoutui diskovalot nousussa no, siinä vaiheessa on jo oltu hyvän aikaa omien generaattoreiden varassa maavirran sijaan, mutta ilmeisesti joku genis oli ottanut itseensä ja sähkölaitteet aloitti elämöinnin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:41 (GMT +2).